Mange sitter og koser seg på kvelden (eller kanskje på jobb?) med å søke etter F-reiser, selv om man kanskje ikke skal reise på det aktuelle tidspunktet. Kunne vært interessant å ha en egen tråd som man kan poste gode routinger med tilgjengeligheter for de som ikke søker så mye. Håpet er at noen andre skal kunne benytte seg av ruta. Fly F!
Hiver inn første routing for de som kjeder seg og har lyst på en tur til Bangkok eller kanskje videre derfra? Utreise: 01.feb LH716 FRA HND 17:55 13:05 74H 02.feb TG677 NRT BKK 17:30 22:30 A380 03.feb TG661 HND BKK 00:20 05:25 747 Retur: 09.feb TG660 BKK HND 14:50 22:30 747 10.feb LH717 HND FRA 15:20 19:15 74H Disse har 2 ledige seter i F. Utreise fra Frankfurt er på ettermiddagen og gir god tid i F-terminalen, videre fra Toyko er det 2 muligheter, litt etter om man tørr å ta sjansen på HND-NRT connection eller ikke. Jeg ville gjort det for å få A380 Returen er litt tidlig fra Bangkok men man rekker nok et par timer i loungen.. God tur!
Lufthansa First til Soul? 2 seter ledige her MUC-ICN LH718 16:10-10:40 A346 5.feb 10.feb 11.feb ICN-MUC 12.feb Edit: Tilslutning fra Oslo kan eksempelvis være: OSL-FRA 6:25-8:40 FRA-MUC 13:15-14:15 Så får man ca 4 timer i First Terminal og en god time i First lounge i Munchen. God tur!
Nå er det også mulighet til å dra en kongekombotur. ANA har ledige F seter 2.5 + 3.5. LHR-HND og retur HND-LHR 5.5 og 7.5. Her finnes det også noen seter med Lufthansa F og syr man inn Thai F til BKK tur/retur fra Toyko kan man få en regelrett konge uke! God tur
Thai har sommerprogram FRA-BKK og CDG-BKK og flyr 773 uten First. Så det tror jeg må være en bug i systemet
Har så smått begynt å planlegge neste CT og kikker litt på mulighetene. Destinasjon er USM (Ko Samui, Thailand). I utgangspunktet er Thai F innen rekkevidde begge veier. Men det er kanskje alternativer? Man vil jo gjerne prøve noe nytt. I den sammenheng har jeg myst litt på å reise via Singapore, ettersom det faktisk er ganske kort til USM. Dog, det var det her med ønsket om å reise F da. Det er vel vanskelig å få F på direkte til Singapore fra europa. Måtte være et mirakel med Luftwaffe F eventuelt. Noen som har erfaring med Air China? Er F der noe særlig? De popper opp med muligheter.
Air China er ikke noe særlig, husker ikke helt hvor jeg leste et par av de TP, men ikke å anbefale. Singapore F er blokkert for partneraward dessverre. Utenom smutthullet Singapore-Bali i F på1:45t..check-in er 48t før, så i teorien kan du jo gå å spise i to dager i First Class Loungen for å makse opplevelsen
Dette var jo veldig interessant. Jeg har en retur fra BKK til CDG i juli - billetten min sier TG F på A380 - men kan dette altså endres uten at jeg blir varslet om dette? I så fall må jeg ta tak i dette asap. Edit: Thai selger F billetter fra BKK til CDG i hele sommer, men F ser ut til å ha bli kuttet til/fra FRA?
Det er dessverre ikke Bali men Jakarta. Det er ikke F til Bali.. Air China hadde jeg droppet, har også lest at de ikke holder mål. Lufthansa, ANA, Asiana og Thai ville jeg sett etter. Gjerne i dem rekkefølgen. Og SQ om du skal til Indonesia
LH-F ned burde du kunne klare om du kan flekse et par dager frem og tilbake rundt avreise. FRA-HKG + HKG-SIN i UA-F for eksempel... og TG-F tilbake via CDG eller LHR, da har du en brillefin combo.
Nesten. Det jeg kan tenke meg er: LH: OSL - FRA/MUC-SIN-USM, TG: USM-BKK-FRA/MUC/CDG/LHR-OSL Vi har litt fleksibilitet, men hvor mye... Vi får se.
Det blir mye omtur når egentlig destinasjon er USM, men hva gjør man ikke for litt luksus . Spørs hva Fru Roadking sier
Klart, men litt av moroa er jo lang tur Jeg er jo såpass idiot at jeg ville lagt inn 22 timers stopp i hver by
Ja det tror jeg skal være lov. Bare 114000 poeng og kjør på Og jeg støtter deg 100% på en slik smart routing
En liten perle for de som måtte ha en uke fri i november for litt god stemning down under. F hele veien opp og ned... 15.nov // FRA-BKK-SYD - TG F A380 (hele veien ) 27.nov // SYD-BKK-MUC - TG F 747 + A380