Transfer HND til NRT

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrt, 19. juli 2024.

Tags:
  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en billett BKK - NRT - SGN hvor BKK - NRT er i økonomi. Det tikket inn varsel på BKK - HND i business.

    Lander 8.10 i NRT eller 6.55 i HND. Reiser mest trolig med en stor og en liten bagasje. Skal inn i byen uansett for mat og litt shopping.

    Spørsmålet er om det er mye stress med slik bytte? Snakk om 6 timer+ i økonomi vs business og bytte flyplass på transfer…
     
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    641
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du skulle reist direkte mellom flyplassene ville jeg booket en plass på en Limousinbuss. Når du likevel skal inn til byen, så bruk google maps for å søke rutetider. Det fungerte bra når jeg var der. Bare husk at en del billettautomater ikke tar kort. I tillegg kan det vare utfordrende å ha en gjennomgående billett da det er flere selskaper som opererer.
     
    mrt liker dette
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på hva du mener. Jeg kommer inn med TG og ut med NH. I mitt hode måtte jeg uansett ta ut bagasjen og sjekke inn igjen i NRT, men sier du det finnes muligheter hvor bagasjen sjekkes hele veien og jeg ikke trenger å hente bagasje i HND for så å sjekke inn i NRT? :eek:
     
  4. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv gjort bytte Haneda-Narita med Limousine Bus som nevnt over og det kan ikke bli mindre stressfritt enn det.

    Antar det er forskjellige billetter og selskaper siktes til togselskap og at du ikke vil kunne kjøpe gjennomgående togbillett, men hvis Narita Express også tar Suica så kan du ev. bruke det med mobilen hele veien, bare last inn penger på forhånd.
     
    mrt liker dette
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    641
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Sorry - jeg mente gjennomgående billett med kollektivt i Tokyo.
     
    mrt liker dette
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, den ser jeg. Ikke lett dette her, men jeg skal uansett inn til Tokyo, så med eller uten bagasje burde ikke være den store forskjellen…
     
  7. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Du ankommer jo tidligere og sparer tid på vei inn til byen da HND er nærmere, så jeg ville gått for det. Største utfordringen blir å ta med bagasjen på tog, men 1 stor og 1 liten koffert er overkommelig i hvert fall om begge er på 4 hjul. Jeg ville videre tatt tog på Keikyu/Asakusa/Keisei linjen som er sammenhengende helt fra HND til NRT. Det er ikke aller raskeste alternativ med tog, men laveste pris og det er greit å slippe å bytte tog med bagasje.

    På linjen nevnt over er f.eks. Shimbashi og Higashi-Ginza sentrale stopp, og om du vil sette igjen bagasjen kan du finne ledige coin-lockers på stasjonene her:
    https://metro.akilocker.biz/index.html?lgId=tokyometro
     
    themichael and mrt like this.
  8. cuivien

    cuivien Medlem

    Innlegg:
    164
    Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    93
    Kommentarene ovenfor om å velge HND støttes. Biz, pluss at det er kort vei inn til byen.
    Hvor lang tid har du i Japan mellom flights? Ønsker du å loke litt rundt i byen, eller bare dra fra flyplass til flyplass? Hvis du skal henge litt, så er anbefalingen følgende.

    De sentrale toglinjene ut fra HND og retning sentrum er:
    - Keikyû Airport Line (avgang hvert 10.minutt)
    - Monorail (avgang hvert 5.minutt)

    Hvis du velger Keikyû, kan du veksle til Yamanote (sirkellinjen) på Shinagawa stasjon, eventuelt bytte til undergrunnsbanene i Ginza. Her er det mulighet til å sette igjen bagasje. Hvis du f.eks ønsker å ta turen til Roppongi, er det også mulig å bytte på Daimon stasjon, men denne er ganske liten og mulig ikke skap til å sette igjen tingene dine.

    Hvis du tar monorail, kan du veksle til Yamanote på Hamamatsuchô stasjon, men den er heller ikke veldig stor, så kan være at du trenger å ta med bagasje videre.

    Siden du uansett skal videre til NRT etterpå, ville jeg tatt Keikyû og satt igjen ting på Shinagawa stasjon, siden du da kan komme tilbake dit og sette deg på Narita Express etterpå :)
     
    mrt liker dette
  9. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har du iPhone så har du mest sannsynlig støtte for Suica på apple wallet og kan tæppe rundt, samt fylle på vis apple pay;)
     
    mrt liker dette
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    +1 på denne planen, ønsker du ikkje drasse på bagasje så setter den igjen på HND. Stikker inn til byen, så tilbake til HND og tar limousin buss til NRT.
     
    Nordlands and mrt like this.
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Takk alle sammen. Da blir det HND.
     
    snus_mumrikken liker dette

Del denne siden