Transfer i BKK med separate bookinger: Hva gjør vi? Noen erfaringer her..

Tråd i 'Reisemål' startet av jtmath, 03. juli 2017.

1. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi ankommer Bangkok flyplass med Thai kl 0530 ca og skal videre med Bangkok Airways til sieam Reap kl 0800 I November. Og det er jo da 2 bookinger her, må vi da igjennom hele opplegget og inn igjen med bagasjen? Må vi også igjennom og stemple pass og ut og inn på flyplassen etter vi har hentet bagasjen? Eller er det andre enklere løsninger?

2. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Du må hente bagasjen vil jeg tro ? (sikkert noen som kan svare 100 % sikkert på det) men du slipper å gå igjennom og stemple passet. Var ihvertfall sånn når jeg ankom med Qatar og skulle videre med Thai til Phuket for noen år tilbake

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,358
    Bonuspoeng:
    183
    Du må hente bagasjen å sjekke inn på nytt, og gjennom pass kontrollen. Den går relativt smidig og rask for seg når du lander i den tida der, og november er ikke fullt så høy sesong som desember og utover. Kommer til å gå helt fint :) Utrolig nok går det veldig raskt til at det er Thailand.

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,663
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ingen interlining mellom TG og PG? Da vil du i så fall kunne sjekke inn bagasjen i Oslo. Jeg har fløyet videre fra BKK med Bangkok Airways, men da kom jeg til Bangkok med Qatar. Da fikk jeg sjekket inn hele veien.

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,358
    Bonuspoeng:
    183
    http://www.bangkokair.com/pages/view/check-in-through

Ser faktisk slik ut. Ser og ut som Bangkok Airways er en del av Global Explorer til OneWorld

6. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan gjerne endre Emnet til noe mer dekkende enn "Hva gjør vi?". Da får du som oftest mye bedre hjelp også.

jtmath liker dette
  7. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Trådemne supplert. :)

jtmath and Darkcho like this.
  8. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Takk Herlov :)

9. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du flyr fra samme flyplass så vil alt gå bra:) Skal du derimot over til Don Mueang flyplassen for å fly videre med Bangkok Airways, så blir det litt værre :confused:

10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    TG og PG har inngått Codeshare agreement, så meget stor sannsynlighet for at du får tagget bagasjen helt frem til Siem Reap, og bare gjør transit check-in (nye boardingpass) uten å forlate internasjonal sone.
    Kilde:
    http://www.bangkokair.com/eng/press_release/view/191

Husk på at en ofte kan TAGGE bag helt frem for siden å gjøre transit check-in. På den måten slipper man å gå igjennom imigrasjon og sjekke inn bagasjen på nytt.

Last edited: 04. juli 2017
    Upsaker liker dette
  11. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen takk så langt for flotte og informative tilbake meldinger fra dere medlemer,dere er fantastiske som alltid :) Så da blir det bare og få testet dette ut på Gardemoen i november da :)

12. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket idag med Thai Airways I Oslo og de kunne bekrefte at de har sluttet med at du kunne sende bagasje direkte med Bangkok airways fra oslo,dette må tas ut I Bkk og sjekkes inn på nytt. Men du kan sjekke inn bagasjen inn I oslo vis du skal fly videre med Thai smile :) Så da gjorde vi eller dette,for da en time på oss men det går nok bra siden TG allitid lander lenge før tiden :)

13. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Nå i sommer fløy vi OSL-BKK-USM med Thai og Bangkok Airways på sammenhengende billett og bagasje tagget helt til USM.

14. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ok,hun sa at de hadde nylig bestemt dette ang at de ikke tok imot Bangkok air baggasje. Så da skjønner ikke jeg noe :) Jeg skal selv spørre når jeg ankommer Osl om dette.. Kansje det har noe med at vi skal til Cambodia og ikke innlands?

15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Leste du den offisielle artikkelen jeg linket til eller? Det betyr mer enn hva en random kundebehandler sier:
    http://www.bangkokair.com/eng/press_release/view/191

The code-share agreement will be on the following routes:

Flights Operated by Bangkok Airways

1. Domestic flights on 10 routes: roundtrip flights on the route Bangkok-Samui, Bangkok-Chiang Mai, Bangkok-Chiang Rai, Bangkok-Phuket, Bangkok-Krabi, Bangkok-Lampang, Bangkok-Sukhothai, Bangkok-Trat, Chiang Mai-Mae Hong Son, and Samui-Phuket.
    2. International flights on 4 routes: roundtrip flights on the route Bangkok-Danang (Vietnam), Bangkok-Luang Prabang (Laos), Bangkok-Maldives (Malé), and Bangkok-Siem Reap (Cambodia).

jtmath and RoadKing like this.
  16. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Er jo meget rart at de på kontoret til Thai Airways I Oslo kan si noe sånt til kundene når de ringer og spør da,føler at jeg blir iritert over sånt. Håper bare ikke det blir tull nå da med bagasjen nå som jeg har bestilt flybillett med Thai Smile som er eid av Thai airways?

17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    TG-kontoret i Oslo er jo meget oppegående og service-vennlig, så litt overraskende dette, kan de ha misforstått spørmålene dine? Vet ikke om du vet forskjell på å tagge bagasje og sjekke inn bagasje?

Altså, som sagt mange ganger før, man kan TAGGE bagasjen helt frem, alltid garantert ved gjennomgående billett, som regel greit med separate bookinger (men litt mer stress for innsjekk-personale bare) Som et eksempel hadde jeg nylig Klm og Thai på samme booking.

Men for å få med bagasjen videre i transit må en gå til TRANSIT-innsjekk for å få BOARDINGPASS.

Det er INGEN problem med TG og Thai Smile.

Edvard liker dette
  18. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Et par generelle tips om bag tag.

Dersom du sender bagasjen via en betjent desk/counter på flyplassen, så festes den lange bagasjetagen på kofferten din (pluss en liten stub med barcode).

Kvitteringen din settes på baksiden av boardingkortet, enten på den store delen eller den lille. Her er det ulik praksis blant flyselskapene på hva de river av og beholder ved boarding. Bare pass på at du har kvitteringen din når du tusler mot flydøra.

Jeg plasserer bag tag på et fast sted i reisemappen min og et annet lurt sted kan være på innsiden av siste pass-side. Knips et bilde av lappen(e) etter innsjekk.

En god rutine er å ta et bilde av kofferten/baggen din før du sender den. Det vil gjøre livet ditt mye lettere dersom den blir forsinket/borte/skadet og du må fylle ut en PIR-rapport eller om du må hoppe av flyet og ground crew skal finne bagasjen din.

iata.org/whatwedo/ops-infra/baggage

Last edited: 02. sept 2017
  19. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja jeg vet forskjell på det :) Og jeg spurte flere ganger for og få dette bekreftet,og sa også at jeg hadde 2 bookinger. Hun sa da at dette ikke gikk med Bangkok air,jeg sa selv at jeg hadde lest på nett at de hadde code share samarbeid med Thai,og hun sa at de hadde akkuratt sluttet med dette...Men nå har jeg billett med thai smile så da er det ikke noe problem for oss,men jeg skal sjekke dette opp når jeg kommer selv til Gardemoen :)

Insomnia4u liker dette
  20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Høres jo veldig rart ut. Artikkelen refererer jo at avtalen ble inngått 10.April 2017. Det var jo et veldig kortvarig samarbeid selv til Thailand å være :)

Kunne vært interessant å maile artikkelen til Oslo-kontoret og få det skriftlig, om du fikk ut en mail-adresse til denne personen. Husker du navnet?

Del denne siden