Transfer tid Gatwick

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sikiduck, 30. april 2022.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

Er to timer på Gatwick nok til å hente ut bagasje og så sjekke den inn igjen?
    Ser på retur fra Malaga og det blir rimelig med stopp på Gatwick. Vouling til Gatwick kl19 og så Norwegian kl21.

Tror dere det er nok tid ved to seperate billetter?

Takk for svar:)

2. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er litt avhengig av dag og tid sånn sett, men på generelt grunnlag så sliter flyplassene i UK masse med manglende personale både i innsjekk og sikkerhetskontrollen. Det har vært for mange som fikk sparken under covid og nå sliter de med å få ansatt nok folk igjen... Gatwick har vel ikke vært blant de verste, men flere flyplasser melder om jevnt over 1-2 timers køer i sikkerhetskontrollen pga dette....

Så jeg ville vært litt skeptisk til å forsøke dette nå frem til britene får mer kontroll på bemanningen igjen

3. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Som mimimum bestill Fasttrack, det kan bestilles seperat på Gatwick.

Insomnia4u liker dette
  4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,597
    Bonuspoeng:
    183
    Ville ikke tatt sjansen. Trengte 50min på å få ut kofferten på LHR rett før påske, men pri-tag. 2 separate billetter gir deg heller ingen rettigheter med innhenting om du ikke skulle rekke flyet.

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Fast track på LGW er ikke til salgs for tiden.

Jeg passerte gjennom security der idag, og det var rimelig tydelig at de ikke har åpnet igjen etter covid: masse sperrebånd og "skrot" stod i inngangen til fast track.

Når det er sagt er uansett vanlig security på den flyplassen effektiv og rask uansett. Det meste er ellers igang igjen på South Terminal nå (bla Norwegian flyr derfra), etter hele den terminalen var stengt lenge og med kun North tilgjengelig for alle flyselskaper.

Langt bedre tilbud, inkl flere bra lounger, på South. LoungeKey er tingen å ha, i så fall.

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Tok bare 7-8 minutter for meg kl 18 idag.

På en dag hvor det var ekstra mye trafikk og mange ikke-erfarne passasjerer som ville ha med halvlitere med cola osv. Og det var siste dag av stor Bank Holiday utfluktshelg.

Mye secondary screening av alle de som hadde pakket feil, men slik vil det jo alltid bli hvis passasjerene ikke har satt seg inn i reglene.

Earl liker dette

Del denne siden