Trenger destinasjonstips - CT til "sydligere strøk"

Tråd i 'Reisemål' startet av henrikvd, 26. mars 2019.

Tags:
  1. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sitter og planlegger årets CT-ferie og trenger noen destinasjontips/inspirasjon. Jeg slenger derfor ut en liten utfordring - har du noen tips til hvor vi bør dra?

    Ønsker/behov:
    * Vi er 2 pax (mann og kone) + infant (1,5 år).
    * Vi ønsker å fly fint. Helst F, men en pen C-kabin kan også være et alternativ.
    * Sol strand å bading er viktig. Det er ikke nødvendig med 40 grader, men 25+ hadde vært fint.
    * Fin natur er et pluss.
    * Vi ønsker å reise til nye land, og da regner jeg land i vid forstand. Kravet om nye land gjør følgende destinasjoner utelukket: Japan, Sør-Korea, Nord-Marianerøyene, Guam, Mikronesia, Palau, Filipinene, Kina, Hong Kong, Macau, Thailand, Singapore, Malaysia, Indonesia, Brunei, Sri Lanka, Chile, Brasil, Panama, Mexico, El Salvador.

    Å booke siste legs til sluttdestinasjon (hvis *A ikke flyr dit) utenom, eller å booke en tversoverflygning i en open jaw, burde ikke være noe problem.

    Til rådighet:
    * 2-3 uker i oktober/november 2019
    * 1 CT + nok bonuspoeng

    Ønsker å unngå:
    * Regntid
    * Orkan/syklon-sesong
     
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,543
    Likes mottatt:
    3,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med Vietnam? Bør i så fall vente til november for å være sikker med tanke på vær. Du har flere byer i Vietnam å velge mellom med de asiatiske *A-selskapene. Eventuelt er det billig å komme seg dit fra BKK eller HKG, i tillegg til at innenriks i Vietnam er veldig rimelig.
     
    Gullars liker dette
  3. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Vietnam kan være aktuelt det. Takk for første tips. Noe spesiell grunn til å vente til november? På grunn av temperatur eller andre ting?
     
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,076
    Likes mottatt:
    5,449
    Bonuspoeng:
    183
    Hva å booke til Tokyo? Det er jo en spennende by også er det en fantastisk høsteseong i Japan så MT Fuji natinalpark er jo litt av ett syn. På Okinawa er det jo fremdels perfekt sommervær også :)

     
    Gullars liker dette
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,543
    Likes mottatt:
    3,579
    Bonuspoeng:
    113
    Det var med tanke på vær. Vietnam har jo ganske lang kyst, men i sør skal det vel normalt være ganske tørt på den tiden. Men det kan jo godt være finvær i oktober og.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,235
    Bonuspoeng:
    293
    Fant denne snedige "klimaplanleggeren" for området for en stund siden og Vietnam kan være litt tricky på den årstiden ifølge denne ja.

    Klimaplanlegger-Sørøstasia1.jpg
     
    Are, Baldrick, phileas and 5 others like this.
  7. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Den var veldig fin ja :) Laget den selv?

    Apropos klimaplanlegging - finnes det noe klimasammenlikningstjeneste på nett? Jeg ønsker for eksempel å se at en Sydney-september tilsvarer omtrent en Oslo-juni (temperaturmessig).
     
  8. alexanderberg

    alexanderberg Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hva med Colombia eller Sør-Afrika?
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,235
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, nei. Men selv jeg med mine mangelfulle EDB kunnskaper skulle nok ha klart det om jeg hadde tilgang til (les: orket å samle inn) alle dataene. Men den ser i alle fall ut til å stemme bra med egne og andres erfaringer og det man ellers kan lese på nett om vær & klima på de forskjellige destinasjonene.
     
  10. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tipset, men det ser ut som at det ligger an til p bli Sydney i kombinasjon men noen av øyene utenfor (Norfolk, Fiji, Vanuatu, Tonga etc.

    Men da jeg skulle sjekke BKK-SYD var det ikke noe first å finne en eneste dag.... Hva har skjedd? Og jeg som tenkte SYD med thai var plankekjøring med tanke på å finne ledige F-seter...
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,862
    Likes mottatt:
    22,381
    Bonuspoeng:
    293
    F og plankekjøring kan ikke skrives i samme setning. 330 dager før osv..
     
    Are liker dette
  12. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Det var vel strengt tatt det du gjorde...:eek:o_O
     
    Upsaker liker dette
  13. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Synes bare det er rart at jeg finner masse ledig F med Thai i april-juni 2019 (BKK-SYD), men ingenting i juli 2019-februar 2020.
     
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,785
    Likes mottatt:
    11,908
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fant heller ikkje BKK-SYD men av ein eller ana grunn fann eg eindel SYD-BKK i perioden Oktober-November 2019.
    Me flyr då SQ C ned og TG F heim.
     
  15. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant mer TG F når jeg søkte i EF, enn når jeg søkte hos United. Det var likevel vanskelig å finne gjennomgående F, så løsningen ble heller OZ og CA F via ICN/PEK.
     
    bighc and snus_mumrikken like this.
  16. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    876
    Likes mottatt:
    3,048
    Bonuspoeng:
    93
    Sitte og flørter litt med nyttårs tur til Fiji med EB og CT. Er det noen reiseruter man kan booke?
    Finner absolutt ingen ting på sas.no
     
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,785
    Likes mottatt:
    11,908
    Bonuspoeng:
    183
    Trur det er vanskeleg, men tippar du kjem deg til Brisbane eller Auckland med SQ. Kaasnskje du kan finne Aucland - Fiji med NZ men lite truleg, så må nok gjere som vi tenker bookat utanom CT til Fiji.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,349
    Likes mottatt:
    19,579
    Bonuspoeng:
    293
    De slipper ikke BKK-SYD så tidlig som F-rutene til Europa.

    Hva med Taiwan?
     
    ChrisTW liker dette
  19. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    325
    Likes mottatt:
    1,215
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant ingenting til Fiji i slutten av oktober 19 når jeg var på jakt i november 18. Jeg fant kun t/r SYD og kjøpte billetter med Fiji Airways for å komme helt frem. Litt surt, men har dårlig med is i magen og øns
    ker å ha ting i orden ( lang tid i forveien)
     
    Kalsnes liker dette
  20. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Hva med Bali? Bestilte tur til Australia i februar/mars, og da var det ledig mye i C med SQ. Mulig du er for treg for november. Ringt inn? Du finner ikke sq i søk.
     

Del denne siden