Jeg sitter og planlegger årets CT-ferie og trenger noen destinasjontips/inspirasjon. Jeg slenger derfor ut en liten utfordring - har du noen tips til hvor vi bør dra? Ønsker/behov: * Vi er 2 pax (mann og kone) + infant (1,5 år). * Vi ønsker å fly fint. Helst F, men en pen C-kabin kan også være et alternativ. * Sol strand å bading er viktig. Det er ikke nødvendig med 40 grader, men 25+ hadde vært fint. * Fin natur er et pluss. * Vi ønsker å reise til nye land, og da regner jeg land i vid forstand. Kravet om nye land gjør følgende destinasjoner utelukket: Japan, Sør-Korea, Nord-Marianerøyene, Guam, Mikronesia, Palau, Filipinene, Kina, Hong Kong, Macau, Thailand, Singapore, Malaysia, Indonesia, Brunei, Sri Lanka, Chile, Brasil, Panama, Mexico, El Salvador. Å booke siste legs til sluttdestinasjon (hvis *A ikke flyr dit) utenom, eller å booke en tversoverflygning i en open jaw, burde ikke være noe problem. Til rådighet: * 2-3 uker i oktober/november 2019 * 1 CT + nok bonuspoeng Ønsker å unngå: * Regntid * Orkan/syklon-sesong
Hva med Vietnam? Bør i så fall vente til november for å være sikker med tanke på vær. Du har flere byer i Vietnam å velge mellom med de asiatiske *A-selskapene. Eventuelt er det billig å komme seg dit fra BKK eller HKG, i tillegg til at innenriks i Vietnam er veldig rimelig.
Vietnam kan være aktuelt det. Takk for første tips. Noe spesiell grunn til å vente til november? På grunn av temperatur eller andre ting?
Hva å booke til Tokyo? Det er jo en spennende by også er det en fantastisk høsteseong i Japan så MT Fuji natinalpark er jo litt av ett syn. På Okinawa er det jo fremdels perfekt sommervær også
Det var med tanke på vær. Vietnam har jo ganske lang kyst, men i sør skal det vel normalt være ganske tørt på den tiden. Men det kan jo godt være finvær i oktober og.
Fant denne snedige "klimaplanleggeren" for området for en stund siden og Vietnam kan være litt tricky på den årstiden ifølge denne ja.
Den var veldig fin ja Laget den selv? Apropos klimaplanlegging - finnes det noe klimasammenlikningstjeneste på nett? Jeg ønsker for eksempel å se at en Sydney-september tilsvarer omtrent en Oslo-juni (temperaturmessig).
he-he, nei. Men selv jeg med mine mangelfulle EDB kunnskaper skulle nok ha klart det om jeg hadde tilgang til (les: orket å samle inn) alle dataene. Men den ser i alle fall ut til å stemme bra med egne og andres erfaringer og det man ellers kan lese på nett om vær & klima på de forskjellige destinasjonene.
Takk for tipset, men det ser ut som at det ligger an til p bli Sydney i kombinasjon men noen av øyene utenfor (Norfolk, Fiji, Vanuatu, Tonga etc. Men da jeg skulle sjekke BKK-SYD var det ikke noe first å finne en eneste dag.... Hva har skjedd? Og jeg som tenkte SYD med thai var plankekjøring med tanke på å finne ledige F-seter...
Synes bare det er rart at jeg finner masse ledig F med Thai i april-juni 2019 (BKK-SYD), men ingenting i juli 2019-februar 2020.
Eg fant heller ikkje BKK-SYD men av ein eller ana grunn fann eg eindel SYD-BKK i perioden Oktober-November 2019. Me flyr då SQ C ned og TG F heim.
Jeg fant mer TG F når jeg søkte i EF, enn når jeg søkte hos United. Det var likevel vanskelig å finne gjennomgående F, så løsningen ble heller OZ og CA F via ICN/PEK.
Sitte og flørter litt med nyttårs tur til Fiji med EB og CT. Er det noen reiseruter man kan booke? Finner absolutt ingen ting på sas.no
Trur det er vanskeleg, men tippar du kjem deg til Brisbane eller Auckland med SQ. Kaasnskje du kan finne Aucland - Fiji med NZ men lite truleg, så må nok gjere som vi tenker bookat utanom CT til Fiji.
Jeg fant ingenting til Fiji i slutten av oktober 19 når jeg var på jakt i november 18. Jeg fant kun t/r SYD og kjøpte billetter med Fiji Airways for å komme helt frem. Litt surt, men har dårlig med is i magen og øns ker å ha ting i orden ( lang tid i forveien)
Hva med Bali? Bestilte tur til Australia i februar/mars, og da var det ledig mye i C med SQ. Mulig du er for treg for november. Ringt inn? Du finner ikke sq i søk.