Hei. Jeg trenger sårt tips til en billig og "kjapp" reiserute, innen 30 November, da min kvalifiseringsperiode utløper, neste uke er jeg oppe i 7 flyvninger. Så burde fått til 3 flighter så jeg slipper å se mine 7 bli borte.. Evt er det mulig å slette eurobonus, og "starte på nytt" neste uke, da jeg har 2 flyvninger, og da starte på nytt? Kjøpe poeng har jeg ikke mulighet til, da jeg er for langt unna 20 000 kvalifiserende poeng. Har dog 97 121 poeng, eurobonus poeng, blir disse evt borte om alternativ 2 fungerer? Takk på forhånd.
Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet, men det er altså sølvkort du mangler tre flygninger til? Dette er ikke verdt å bruke tid, penger og energi på for å oppnå, med mindre du reiser veldig ofte på lørdager og i ferier med mye bagasje.
Støtter @awt her. Men altså, om du trenger tre flyvninger og du føler du absolutt må ha det så fly t/r to ganger da fra nærmeste flyplass?
Forsto spørsmålet riktig. Iløpet av neste år, eller, neste kvalifiseringsperiode, skal jeg klare å oppnå gull nivå igjennom jobbreiser. Spiller kanskje ikke så stor rolle med alt dette her, men så er det litt gøy også..
Hei og velkommen til galskapen! Dersom du avslutter et Eurobonus-medlemsskap, så er det bare å vinke farvel til bonuspoengene også, med mindre du overfører dem til den nye kontoen (som da må opprettes før den gamle avsluttes), men det koster en del kronasjer. Mer om poengoverføring og priser finner du her. Når det gjelder å få til en billig tur med tre strekninger for å få sølvkortet, er det litt vanskelig å komme med råd. Er OSL, LYR eller SSJ hjemmeflyplassen? Dog, på generelt grunnlag er det vel bare å finne seg en tur til et sted som du kanskje kunne ha tenkt deg å besøke og så leite opp et forslag som gir ei ekstra mellomlanding på tur hjem? For eksempel: – TRD–CPH–OSL–TRD. Tidligere tråder om dette har også trukket fram Gdansk og Hamburg som potensielt billige turer for dem som er på poeng- og strekningsjakt, der Gdansk er den soleklare favoritten. Selv valgte jeg ved et tilfelle 'nest korteste' veg fra Øst-Finnmark til Trøndelag ved å svippe innom både Kastrup og Arlanda til en pris som ikke var så mye høyere enn å bare holde seg innenfor riksgrensa. Dog er spørsmålet verdt å gjøre det 'bare' for et sølvkort, men jeg regner med at du har gløtta på de fordelene som finnes? Samtidig kan det jo være at du skal fly fordi du liker det og så kommer sølvkortet med som en bonus? Da stiller jo ting seg annerledes
Du kan også kjøpe et sølvkort på flyprat. Mener gjengs pris på dem er rundt 500 kr? Vesentlig billigere.