God morgen! I dag er en fin dag for storhandel, for det er trippel Trumf torsdag i dag. Men før en tur på butikken må jeg en tur på jobb. Også en tur på gymmen. Venter på en god del Trumf for andre ting, det har vært litt tørke en stund nå synes jeg. Bra det skal tjenes opp en del de neste ukene. (Som kommer inn på konto en gang i 2025..) Blir det streik i morgen? Time will show. Ha en fin en!
Morn fra godstolen. Amex har gitt meg 20k statuspoeng for andre gang i år og nå har jeg plutselig 76k statuspoeng. Med en allerede planlagt tur som gir 5-6k poeng blir veien til å beholde diamant veldig kort. Skal se litt på kampanjen for en tur som gir nok poeng til minst mulig penger. Sitter da også med et ‘ekstra’ gullkort jeg kan gi bort innen utgangen av året. Ha en herlig torsdag, det er snart helg
God morgen fra Lillehammer. Her er en på andre uke på jobbreise og ser igjen fram til helg. Frokosten er inntatt og nå nytes en kaffe på hotellrommet før dagen for alvor starter. Hotellet er fullt med turister og ved frokosten delte jeg bord med en amerikansk familie og hadde en hyggelig prat, da jeg har sterke bånd til USA og har vert der mye tidligere, fikk jeg litt throwback. Ha en flott torsdag
God morgen fra Dublin, frokost hos IC. Det er hjemreisedag via FRA. veldig glad for at jeg booket om og har 09:05 avgang isf 05:50. God TTT shopping!
God morgen fra hq. Trippel, trippel trumf, i dag skal den nye kåken fylles opp. Ha en strålende sanking alle bonusnisser
God morgen fra Sølvbyen. Grått, og det skal visst også bli vått. Snart er havregrøten på bordet (dere slipper bilde). Så skal TTT-listen brukes, må være litt struktur ellers kan det lett gå galt. Mye av noe og ikke noe av annet. Håper M&M svarer snart på om Helvetic på LX rute er utenfor eller innenfor. Ha en effektiv TTT-dag!
God morgen .. litt fukt i luften .. da er det neste steg mot Europa .. håpet er at Astana ikke liker regn . ..
"God" føremiddag frå eit heimekontor i krise - Eg er tom for kaffibønner! Då vert det pulverkaffi som var med i kofferten heim frå ferie. Drikkandes, men ikkje mykje meir. Kroppen kjennest ikkje heilt seg sjølv ut. Det lyt definitivt handlast Coopkaffi på samvirkelaget før avkommet skal hentast på skulen. Ha ein kaffirik trippeltrumftorsdag!
God morgen! Planleggingsdag i barnehagen og vi har tenkt oss til Oslo. Ikke akkurat prima dag å dra på tur på med øsregn, men vi skal feire en bursdag i ettermiddag så må uansett dra. Skal teste ut Clarion Gabelshus for første gang. Det blir spennende! Får vel stikke innom Kiwi for litt TT-handling før vi drar. Poengbeholdningen synker litt fortere etter poden fylte 2, så man får hanke inn der man kan. T-4 til KRK, T-49 til AGP og T-105 til MIA.
God morgen fra jobben i nordvest. For å sikre meg at SAS ikke lager noe krøll i morgen med turen til Tromsø har jeg sikret meg med å booke flex billetter med Widerøe med mellomlanding på Værnes. Så da får vi se om det blir jetmotor eller propell i morgen. Var det noen som sa det var trippel trumf idag?
Apropos TTT. Et av de få triksene jeg ikke har benyttet meg av enda er å kjøpe Kiwi gavekort betalt med SAS MC ifm dbl poeng weekend og bruke dette når jeg handler på Kiwi både til vanlig og selvsagt på TTT. Da får man (åpenbart) 30ebp /NOK100 hele året + (åpenbart) trumf poengene på toppen når man handler. Er det bare jeg som har vært sløv og ikke benyttet dette trikset? Det blir selvsagt 30 piskeslag. Vurdere å kjøpe et kiwi gavekort neste gang det er dbl poeng helg. Noen som vet hva maks beløp er? Kan jo kjøpe flere selvsagt. Her kan man i hvert fall sjekke saldoen på kortet: https://norgesgruppengavekort.no/saldo
Lurer på om jeg har hørt 5k som maksbeløp, men skal ikke si det for sikkert. Er tydeligvis ikke mange som gjør dette i min bydel, for de på Meny og Kiwi hos meg aner ikke hvordan det funker. Jeg er sikkert den eneste som bruker dette, og må derfor lære de opp hver gang Litt «skummelt» å ha mange gavekort med høye beløp, mtp eventuelt utløp eller forleggelse. Hvis jeg har en god slant igjen på et kort under en dobbelpoenghelg, bruker jeg bare dette som delbetaling på et nytt kort. Ofte mindre stress enn å lære opp en butikkansatt en dag man har dårlig tid PS: så lenge man har saldo nok på gavekortet så trenger ikke den ansatte å kunne noe. Da går det som en ren kortbetaling. Det er når man skal delbetale (tømme kortet) eller kjøpe gavekort at jeg møte mye kunnskapshull.
Hold oss oppdatert. Jeg forsøkte som sagt flere ganger i går innenfor 24 timers kansellerings tiden. Men beholdt LH som kostet litt mindre, men mister 45 min med sminketid før middag. Livet er hardt når en ønsker seg et senator kort som ikke kommer til å bli brukt