Trondheim - Brisbane

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Geabs, 14. mai 2018.

  1. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Har planer om å reise til Australia i julen med star alliance partners, har startet å sett litt på billetter men tenkte jeg skulle høre om noen tips her først.
    Eventuelt kan jeg også høre med Amex Concierge, hvilke erfaringer har dere med de? Ordner de alt?

    Har ikke reist så mye i år så har kun ca 100k EP tilgjengelig atm, planen er å reise business selvfølgelig. Lavest mulig reisetid, pris og klasse er av interesse da jeg reiser med fruen.

    Datoer som er aktuelle er 7. 8. 9. 1. Des til 2. 3. 4. 5. 6. eller 7. Januar.

    Håper på mange gode tips!
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Siden det koster 180 000 Eurobonuspoeng per person til Australia regner jeg med at du skal betale med ekte penger. I så fall er det jo en del faktorerer å ta hensyn til, blant annet om du ønsker opptjening til f.eks Star Alliance.

    Singapore Airlines har et meget godt business-produkt og selv fra Trondheim klarer du deg med to stopp: TRD-CPH-SIN-BNE.
     
  3. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg ønsker i utgangspunktet betale med penger, men man skal ikke se bort ifra at jeg klarer å opparbeide meg poeng til Desember, evt om jeg rekker CT på amex.

    Ja, helst Star Alliance og Singapore Airlines hadde jo vært en drøm!

    Er det slik at man bare kan sende datoer til Concierge, så ordner de det?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det tar deg mye kortere tid å søke på singaporeair.com enn å vente på concierge. Eller google.no/flights hvis du heller vil se på alternativene.
     
  5. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Hva skjer? 0kr for returbilletten?!?!
     

    Attached Files:

  6. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    og 3000kr for andre alternativer ..
     

    Attached Files:

  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Det må jo være en konge-deal dette, 0 kr for å komme hjem igjen :)

    Så sant du ønsker å returnere til TRF
     
  8. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, 23.000kr t/retur !!!
     
  9. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skulle likt å selge til deg....

    Returen er nok allerede priset inn, så får du valg på andre returer som prises dyrere.

    Tror du får mye igjen på å søke, google og lete litt først selv her :)
     
  10. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Akkurat ja, men 23.000kr t/retur var ikke avskrekkende...
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig å søke hele veien fra Trondheim.
     
    Geabs liker dette
  12. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Trondheim er også ofte 500kr billigere enn OSL, det er i allefall mine erfaringer ;)På kampanje har prisene vært nede i 20k:)
     
  13. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Selv klarte jeg CT:
    OSL-FRA (LH C)
    FRA-SIN (LH F)
    SIN-BNE (SQ C, SQ flyr ikke F på denne strekningen) og tilsvarende retur i romjulen med retur tidlig januar, not too shabby.
     
    Geabs liker dette
  14. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med trondheim tromsø i sas plus deretter tromsø-frankfurt med lufthansa C i vinterperioden? åsså reiser du videre? :)
     
    Kristian liker dette
  15. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Blir dette billigere da?
     
  16. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke sjekket det ut, men tror at om du reiser til oslo eller tromsø bli et fett, bare at det er jo nesten 4 timer til FRA fra tromsø, så du vil nok få mer poeng per strekning her, verdt å undersøke litt :).

    Når det gjelder pris, hmm kan være at det er litt dyrere sikkert pga avstand, men det finnes sikkert dager hvor det er billigere enn andre.
     
  17. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg får bare fortsette å lete, kan jo hende det dukker opp gode tilbud. Ønsket helst å fly med SAS, LH og SQ så får se mer på google flights :)
     
  18. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan tipse deg slik foreldrene mine skal reise til Australia nå i desember:

    Dem flyr første strekk Stavanger-Oslo med SAS i sas plus, andre strekk Turkish Airlines i C til Istanbul, tredje strekk istanbul-singapore med turkish airlines i C og singapore-melbourne i fjerde strekk i C med Singapore Airlines.

    I returen ville de komme hjem fortest mulig og da ble det slik: Melbourne-Singapore i C med singapore airlines, deretter singapore-københavn med singapore airlines i C, og københavn-stavanger med SAS i sas plus.

    Om jeg selv reiste ville jeg nok nesten gjort det samme, bare i returen hadde jeg nok valgt å fly fra singapore til Shanghai eller Hong Kong med singapore airlines i C, og deretter Austrian airlines i C til Wien og videre til Oslo eller København igjen med Austrian C og til slutt sas til der du bor.

    Mat i Austrian Business vs Lufthansa Business er helt forskjellige, sjekk ut her:

    Austrian: (verdt å minne på, dem har egen mat sjef ombord)




    Lufthansa:




    Lykke til og bruk united.com award tickets kalender, det var der jeg til slutt klarte å få til denne reisen.
     
    Last edited: 18. mai 2018
  19. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville ikke brukt Amex Concierge til denne bestillingen. Dette forumet holder i massevis til å finne alternativer og måter å booke på. Men 23k i biz er en kjempedeal spør du meg!
     
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke meningen å stjele tråden, men sitter med tilsvarende planer, bare Sydney eller Melbourne. Finner priser rett i underkant av 23 k fra Bergen. Det er 2 k mer enn det jeg kjøpte på i kampanjen i fjor i mai/juni.
    Hva tenker dere, skal man kjøpe nå eller sjanse på en ny kampanje?
     

Del denne siden