Tror det er Lørdag igjen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 09. okt 2021.

  1. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,192
    Likes mottatt:
    22,485
    Bonuspoeng:
    183
    Hipp Hipp Hurra for @haifinn som fyller år i dag!

    1000 Leiv Eiriksson oppdaget Vinland
    1871 Great Chicago Fire, 300 omkom og 100k ble hjemløse.
    1962 Uganda erklærte seg selvstendig fra Storbritannia
    1989 Det første Sametinget åpnet
    2001 Homeland Security blir grunnlagt, hun her har frontet dette byrået i TV-verden

    Skjermbilde 2021-10-08 kl. 23.49.13.png

    2006 Nord-Korea foretok landets første atomprøvesprengning
    2006 YouTube ble kjøpt opp av Google

    De som liker å strikke, kan kose seg med «I Love Barn Day»

    Et sitat fra Francis Bacon:
    Den beste måten å bevare minnet om gode gjerninger på, er å friske dem opp med nye

    Leif, Dennis og Liam kan nyte en kransekake i anledning navnedagen.
    Det er også Verdenspostunionens dag i dag.
    Det er 83 dager til neste år!
    Ha en fortreffelig Lørdag folkens :)
    Edit: Ønsker @Flyrlavt god fremgang ift helsa!
     
    Last edited: 09. okt 2021
    Calling, paron, Eddie47 and 14 others like this.
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Lenge siden siste oppdatering fra meg her inne i en slik tråd, men kan jo ta en runde….

    God helg! Det gleder meg at det er så mye aktivitet på IF, jeg ble medlem en eller annen gang i løpet av pandemien og merker uten tvil en stor økning i aktivitet her inne :)
    Utenom at jeg ønsker alle en god helg så kan jeg melde om at jeg heldigvis ble skrevet ut fra sykehuset i dag, litt smerter i brystet gjorde at jeg ble kastet inn på observasjon på sykehus da jeg har 2xmoderna..jeg ble egentlig overrasket over innleggelsen, men setter samtidig veldig stor pris på at de tar dette så seriøst siden det i det siste har vert stor fokus på at folk under 30 har slitt med alvorlige bivirkninger……
     
    Eddie47, holmen, Sonictravel and 10 others like this.
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag, fra fredagsland :)

    Har lyst å legge meg, men må holde meg våken en stund til for å unngå for mye jetlag…

    @Flyrlavt bra du er på bedring vei!
     
    Eddie47, kjeeli, holmen and 9 others like this.
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter her med en nydelig Highland Park Sigurd i glasset og ser et eldre ABBA-program hos Rikskringkastingen og blir en smule sentimental, det må være lov å innrømme det, vi snakker tross alt om en stor del av soundtracket av mine ungdomsår, ja, en del av barneårene også, var jo bare 10 år da de tok med meg storm med Waterloo. Gode minner. :)

    Men jeg savner litt musikkrelatert i trådstarten til Kjetil, så jeg får vel fylle inn noen musikalske fakta da.

    På denne dag i 1940 så John Lennon dagslys for første gang, og en av grunnsteinene til verdens største boyband ble lagt. Nøyaktig på samme dato men 35 år senere kom så hans og Yoko Ono's eneste sønn Sean til verden.

    Yesterday, som jo selvfølgelig alle vet at ble skevet av Paul McCartney klatret til topps på singellistene i USA, det ble Beatles sin tiende #1 hit i USA. I England kom den ikke engang inn på listene, men forklaringen på det er ganske enkel, Parlophone (senere Apple) slapp ikke Yesterday på singel før i 1976. I Norge lå den på topp i 4 uker på tampen av 1965.

    Sex Pistols ble signert av EMI i 1976, men etter 3 måneder ble kontrakten terminert, EMI var ikke komfortable med diverse saker som involverte gruppa.

    Det får være bra for i natt, nå syns jeg at jeg fortjener en liten whisky til. :D
     
  5. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,405
    Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Porsgrunn. Takk for bursdagshilsen. 53 år, begynner å bli voksen nå.
    Er på jobb i prosessindustrien, ferie og slaraffenlivet er over for i år.
    Ha en fin lørdag.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,902
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vestlandet. Sola har akkurat stått opp, og her sitter man på jobb mens alle andre starter sin høstferie. Vet ikke hva som er mest avslappende, jobbe lørdags morgen, eller håndtere ungeflokken en lørdagsmorgen? Håper uansett alle har en kaffekopp med noe i, det er dere vel unt! image.jpg
     
  7. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,841
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra hytteloungen. Skodda henger ennå i tretoppene, men noen har lovet en fin og solrik dag. Så det blir det. Etterhvert.
    Gratulerer til @haifinn. Det er herlig her på IF, alle er like gamle uansett hvor mange bursdager de har feiret!
    Ha en god dag, alle IFere!
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Morn fra en annen arbeidsplass også. Skulle gjerne ha vært hjemme med familien i høstferien, men slik er turnuslivet på godt og vondt.

    Her ute borer vi topphull på 36 tommer og dette roter opp en del "grums" fra havbunnen som fiskene tydeligvis setter stor pris på. Fascinerende å følge dyrelivet der nede via kameraet på ROV`en.
    I kveld er det visst planlagt Oktoberfest ombord, så da blir det (alkoholfri) øl og forhåpentligvis noe god mat!
    IMG_9679.jpeg

    Gratulerer med dagen til @haifinn og fortsatt god bedring til @Flyrlavt
     
  9. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    God lørdag fra 4D på SK4695 som snart er klar for avgang til Las Palmas.
    Noen timer med øl, G/T og slumring, så blir det ei uke ved bassenget.

    Ha en flott lørdag folkens!!
     
    Calling, Wiolenze, Flyrlavt and 13 others like this.
  10. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,314
    Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag!

    Her her både kaffetrakter og kanne fått seg en rens - så ut som det var på god overtid. Tåke og regnvær i Trøndelag, og helga blir nok bestående av div forefallende arbeid. Gledes til F&F tur til LAX i november :)
     
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,431
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Jammen er det godt å få sove til ein vaknar av seg sjølv. I natt vart det rundt 11 timar, so då er eg klar for dagens gjeremål, som hår ut på å bygge ei dør til vedtørkeriet, samt rydde litt ute.

    Flyabstinensane trykker på. Jammen hadde det gjort seg med ein tur snart. Kommande torsdag er det berre eit halvt år att til neste planlagte flytur, snart skal eg tinge neste års sommarferie. Det vert stas.

    Til lukke med dajen, @haifinn og god betring @Flyrlavt.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Radisson Hell Int, her blir det straks frokost. Det gledes, magen skriker etter påfyll :)
     
  13. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Goood morgen!
    Stor glede i huset når jeg endelig fant et passende reisemål for mine FlyingBlue poeng! Enda bedre er det at jeg kan ta med hele familen også!
    For dere som har ringt Flyingblue KS ; Fy fader for en pausemusikk. Jeg trodde høytalerene mine var sprengt.

    Lørdag betyr altid andre arbeidsdag i turnusen her... En dag igjen til jeg endelig kan ta meg hverdagsfri :D
     
  14. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra et Tromsø Innhyllet i skyer. undertegnede og junior på 11 kom oss fint frem med SAS i går kveld, og jeg fikk til og med et glass vin på flyet, det var på tide!

    Godt innkvartert i Edgen på Clarion The Edge med flott panoramautsikt over tåken.

    4C9BA34E-9AFD-4CD5-9D5D-915BDBA388EE.jpeg
     
  15. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra SK 4298. Som andre har også bekrefter er Ringi tilbake. Maten er røkt laks. Helt ok.

    Gratulerer med dagen til haifinn og god bedring til flyrlavt.

    Screenshot_20211009-094507_Gallery.jpg
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hunderfossen med avkom og halvparten av opphav. Sier ikke mer
    Men de har en ny attraksjon. Reodor Felgens hyperaksellerator. Det blir moro
     
    Calling, Flyrlavt, Kristian and 10 others like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,479
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Reykjavik!
    Gårsdagen ble brukt til å kjøre rundt og se på noen av de viktigste (?) stedene her på Island. Undertegnede har vært her før, mens reisefølget er førstereisgutt. Gårsdagen var veldig lang.. Opp kl 04, og to timer tidsforskjell gjorde at ble tidlig kveld

    Men, ikke før vi hadde testet både lundefugl, vågehval, hest og arktisk røye. Alt for mye mat, men veldig godt.

    I dag er det by dag og nye muligheter. Det er meldt knallvær, men nå regner det, så jeg har mine tvil. :cool:

    Happy bursdag til @haifinn ! Og god bedring til @Flyrlavt .

    Ha en heidundrende lørdag!
     
    Calling, Flyrlavt, Berlioz and 10 others like this.
  18. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    gikk det greit å legge til infant hos KLM?
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    I dag er det denne kompisen som skal fly oss fra Hell Int til OSL.
    53959F8E-E1BB-4D23-B8C9-9FE9145F97A2.jpeg
     
    kjeeli, EndreD, Calling and 8 others like this.

Del denne siden