Trumf endrer kurs på overføring til EB

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av polarexpressen, 31. juli 2019.

  1. polarexpressen

    polarexpressen Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    E-post av 31. juli fra Trumf:
    Fra og med 1. september endres konverteringskursen for fast overføring av Trumf-bonus til EuroBonus-poeng. Den nye konverteringskursen er: 1 kr = 13,5 EuroBonus-poeng.

    Vi har dessverre sett oss nødt til å justere kursen for fast overføring, fordi dages løsning blir for dyr å drifte. Vi håper du fremdeles ønsker å benytte deg av fast overføring, som fortsatt har en gunstig konverteringskurs. Konverteringskursen for engangsoverføring er uendret (1 kr = 10 EuroBonus-poeng)


    Kjedelig for oss.
     
  2. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Liker ikke, men måtte vel neste regner med 'forbedringer' der også.
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Så den nå, måtte komme dessverre.. :confused:
     
  4. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
  5. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Fikk nettopp melding fra trumf om at raten for fast overføring trumf til EB, endres til 13,5poeng pr trumf krone :(

    Dette er dårlig nytt for oss som har hovedopptjeningen på trumf og viatrumf :confused:
     
    TElg78 liker dette
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
  7. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
  8. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Dårlige greier. Og ikke kan man true med å ta sin business elsewhere.
     
  9. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan true med NCC da, men er nok ikke så mange som gjør det...
     
  10. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Har sendt flere forespørsler til Coop om det snart skal bli mulig å bruke kjøpeutbytte på andre ting... Er lov å håpe på at dei snart endrer på noe der :)
     
  11. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Regner med at viatrumfkroner, som konstant er opptil ca 3-6 måneder forsinket fra feks hotels.com ikke blir justert etter "kjøpsdato", men blir konvertert til 13,5 også....blir fort et tap på 2000 EB poeng bare på sommerferie bookingene dette året.
     
    Shyneno liker dette
  12. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var triste nyheter. Imorgen forsvinnet payr og neste måned kuttes trumfen. Får begynne å bli litt "gjerrigere" med bonuspoengene hvis inntjeningen skal fortsette å svikte fremover.
     
    SAJblue liker dette
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Du får nok konverteringskursen som gjelder når du konverterer. Noe annet ville vært ulogisk
     
  14. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Vi får se, men er ikke optimist.
     
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pleier å reise til Asia, så hva betyr dette for meg?

    Flytur til Asia vil koste 165.000 poeng, noe som vil tilsvare 12.222 trumf Kroner med den nye kurs, og med tanke på avgifter så nærmer jeg meg 13.000 kroner.

    Poengverdien av 26.000 poeng = 2000 kroner, noe som betyr at enhvær billett som koster under 15.000 Kroner vil det heller lønne seg å betale kontant fremfor med poeng, så beklager SAS, fra 1 September så endrer jeg strategi da poengsamling ikke vil lønne seg lengre, så jeg legger jeg ned MC Premium, også går jeg for ett Cashback kort i stedet for :cool:

    Jaja, R.I.P eurobonus, jeg skifter strategi fra den dagen av for jeg knuser tallene og der gikk SAS under cutoff dessverre :(, men det betyr at jeg kommer til å fly Qatar og SQ Business i stedet for på cash i stedet for på poeng :cool:
     
    benjaminbr13, SVG_flyer and Scrooge like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Truer ikke du med å endre strategi hver eneste gang det blir endringer? Gleder meg til den dagen det faktisk skjer..
     
    Oggiwara1, Henrik, Kalsnes and 30 others like this.
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Livet blir stadig vanskeligere for oss. Trumf har redusert reduksjon i verdien av trumf ved fast overføring til EB pr. 1. september 2019.

    https://www.trumf.no/fordeler/sas-eurobonus/

    Edit: "old news" på forumet ser jeg etterpå.. (trådene er nå slått sammen, takk)
     
    Last edited: 31. juli 2019
  18. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har allerede endret strategi, for nå får jeg poeng på Alaska Airlines på hoteller og billeie så jeg kan kjøre den helt ut, med å kutte overføring til trumf og heller ta imot kontanter i stedet for, det er der tvilen min har ligget.

    Som du ser så har jeg ett regnestykke, og med dette kuttet så går kursen for trumfpoengene i minus fremfor hva den gjorde før da den lå akkurat å vippet på grensa!
     
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om jeg skjønte matematikken regnestykket ditt.. Trumf er vel noen man får som følge av at man handler noe man likevel skal handle!?

    Jeg tenker forøvrig at det kan være litt positivt at man faktisk må fly inn en del av poengene, men det er selvsagt bare min subjektive tanke:)
     
    Oggiwara1, Darkcho, Ombo and 7 others like this.
  20. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    219
    Bonuspoeng:
    43
    I tillegg fjernet Viatrumf og SAS trumfpoeng på SAS bestillinger (den dealen var vel bare for god til å kunne vare) og SAS har barbert poeng opptjening på øko-flyvninger. Mine fire-fem årlige USA-turer var en viktig del av opptjeningsplanen min, og det svir veldig.

    Så vi får håpe på at det dukker opp aktører i markedet som ikke ser det som bare negativt å la oss stakkar bonus-avhengige få noen skarve poeng når vi drar et kredittkort, men faktisk ser forretningsmuligheter i det.
     

Del denne siden