Tryllefri tirsdag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 28. febr 2023.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Det er natt, og de snorkes rundt forbi på det store sykehjemmet. Klokken har nettopp passert 3 på morgenen så når får både pasientnære og labratorie fjerne analysemaskiner kjørt seg slik at morgendagens legeteam skal kunne ta bedre beslutninger.

En stille natt, kanskje like greit for en som de siste årene er blitt mer vant til å snu døgnet etter en flyvninger.

En stille natt gir også muligheter. Nytt google docs med forslag til tidsbruk i Panama har begynt å ta form.

Jeg har også funnet ut at det følge SAS appen er LN-RKP, min gamle heltinne som har tatt meg både flest flyvninger og lengst distanse med SAS.

Det er også det flyet som suverent har tjent inn mest EB poeng for meg. Med tanke på at reisene har vært for to personer og alltid har gitt en god slump poeng tilbake etter klage. Har skrevet det før og skriver det igjen. Hu skulle blitt stående i stallen en stund til.

Også har det vært tid til å bygge strukturen rundt et sikkert alt for skravlende og langt reisebrev..

Dagens T er T-4 : Snart skal det flys et stykke på veien til rødvinssmaking : Rødvin som skal boble og som skal smakes med lokalt laget Gelato.

Nok et stykke viktig kunnskap fra forum altså.

Så takk til alle som bidrar, han en flott dag hvor en du nå skal på en tirsdag som kanskje kan bli magisk for deg?

Last edited: 28. febr 2023
    Earl, Calling, Flymunda and 8 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,780
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Frokost inntas i en meget lokal diner (les: i eget hus), mens hunden fortsatt ligger og sover. Det er antydning til lyst ute, selv om klokken fortsatt er før 07! Det er deilig.

Fikk se et flott (i sørnorsk målestokk) nordlys fra terrassen i går kveld, det var stas! Trenger ikke dra til Nord-Norge for å opplevet nordlyset! :D

Straks avgårde til trening før jobb. Etter jobb skal vi besøke en lokal håndverker som skal lage et meget spesielt møbel til oss. Gjenbruk er in i disse dager. :)

Ha en herlig tirsdag!

Earl, Calling, Flymunda and 9 others like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

Siste dagen før ny nc periode. Ser ut som jeg akkurat klarer 666666 poeng, 2/3 dels på vei til plat for life. Første 500K poeng ble oppnådd uten trumf juksing, nå må det spes på for å holde status og komme meg i mål med lifetimen:)

Ha en strålende tirsdag alle bonusnisser:)

4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret på MBT. Blir ett par timer her før det blir utreise igjen, kjenner det er litt kort etter hjemkomst i går i 13draget.

Målet for dagens tur er Berlin. Lufthansa har innvitert til Allegris Launch event, kan jo bli bra det. Skal legge ut noen bilder i kveld/morgen om det viser seg å være tillatt.

Earl, Calling, Flymunda and 13 others like this.
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret i Larvik!

Noen logistikkutfordringer når kona er på jobbreise, så jobben ble flyttet hjem idag. Deilig å starte rolig i pysjen :p

BR hadde flyttet sin flight VIE-TPE ca- 30 min. frem på min reise i september. Dermed ble det kun 25 minutter mellom flyet fra OSL og videre til TPE. Det blir litt lite.. En hyggelig svensk tjej kunne hjelpe med gratis ombooking til OSL-FRA-VIE. Hun var veldig fornøyd med å kunne tilby det gratis :D

Det hun ikke kunne gjøre noe med var TPE-KIX i X. SAS *A viser ledig i C. Men, nei, hun kunne ikke finne noe. Veldig merkelig, sier jeg. Noen har sikkert akkurat tatt setene, sier hun. Jeg forstår ikke hvorfor det er SAS sin forklaring hver gang ...
    Får gjøre et nytt forsøk litt senere idag.

Ha en flott tirsdag, ombooking eller ei.

6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå hotellfrukosten på Comfort BGO. Her går det i egg, frukt, pylser og pannekaker. Og ikkje minst kaffi. Sola er i full sving med dagens arbeidsøkt. Det er ikkje eg. Om knappe fem timar er eg oppe i lufta på veg til Frankfurt på egotrip. Dette blir ein bra dag.

Earl, Calling, Flymunda and 11 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,552
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra godstolen på "bortekontoret". Frokost inntas, "worstenbroodjes" og kaffe. Jeg liker ikke den nymotens stavemåten, for noen tiår siden, da jeg gikk på skolen, var det worstebroodjes. Men nok om det, denne maten er visstnok bra nok til å havne på UNESCO listen, noe jeg var ikke klar over før jeg fant frem lenka til dere.
    I annet nytt; Sjekket SAS appen i går og poengene fra turen på søndag har tikket inn. Opptjeningsperioden min starter i januar, og jeg har allerede sanket 48k poeng, nok til å beholde gullet en runde til. Men, tenker det også er fare for at jeg holder meg på diamantnivå. Er nå også kommet halvveis i livstidsprosjektet hos SAS.
    Mens jeg skal slite litt på godstolen skal poden og mine foreldre besøke et sted jeg gjerne kunne tenkt meg å besøke: https://www.aviodrome.nl/collectie/ (men som dere ser på hovedbildet er jeg allerede der på en måte).

Nordlyset var visstnok synlig helt ned hit i Nederland i går. Jeg valgte å ikke gå ut for å få et glimt at det, svakt nordlys går jeg ikke ut for i Norge engang. Det må være et bra lysspill først, ikke bare en hvit anelse som man må bruke kamera med lang lukketid til for å se noe...

Ha en strålende dag!

dandor, Earl, Calling and 7 others like this.
  8. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    Eg og har hatt dette problemet. Det er eit eller anna rart med EVA som gjer at dei ofte ikkje vil legge på connections frå TPE til andre asiatiske destinasjonar.

rimitone liker dette
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    En forklaring kan være at BR har restriksjoner på TPE-KIX som gjør at de ledige setene i I-klasse ikke kan kombineres med eksisterende booking.

Du kan kontrollere dette ved å be agenten søke opp strekningen før bookingen slås opp. Høy sannsynlighet for at de da vil se det samme som søket på nett, dette vil derimot ikke hjelpe for å omgå restriksjoner.

holmen liker dette
  10. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God tirsdagsmorgen fra Oslo.

Igjen, strålende vær, det letter sinnet. Værmeldingen meldte i går at det skulle bli skyfritt og opp mot 8 grader...Det er fortsatt februar, så det tar jeg gjerne.

Han en god dag gjengen!

Earl, Calling, Maggie and 2 others like this.
  11. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Hei og hå fra Sølvbyen. Godvær og trivelige forhold.

I dag blir det rute XC40 (ja, det går nedover) til Hvalbyen for å lære om å overføre arv mens man fortsatt kan bestemme litt selv. Da ville eks-forloveden sove i hotellseng og slik blir det.

Lengre og høyere turer er ikke på plakaten før i september. Tviler på at vi klarer å vente så lenge.

Måtte alle IFere få en fin dag!

Earl, Calling, Flymunda and 3 others like this.
  12. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,504
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn

Sola skinner og.. rusten titter frem.

Kjøpte en "ny" arbeidsbil ved juletider- nå ser jeg begge dørene er jækla rustne nederst på langs. + andre flekker her og der.

Jaja- har tilgang på løftebukk og pusseverktøy på jobb. Da blir det helgesysselen denne uka.

Ha en rustfri dag

Earl, Calling, Maggie and 1 other person like this.
  13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forsøkte dette da jeg startet samtalen. Spurte om hun kunne sjekke tilgjengelig på en rute. Hun holdt veldig tilbake og lurte på om jeg ville gjøre en ny booking eller endre på en eksisterende. Jeg kunne ha jugd og sagt det er en ny, men sa det var en endring. Men spurte likevel om hun kunne søke først, før hun åpnet den eksisterende bookingen. Hun gjorde så, men fant likevel ikke setene ..

Calling, Insomnia4u and Maggie like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Gjemmekontoret over sør-Norge
    Godt det er helg 21904484-2251-4D28-8A79-2BD110248817.jpeg

Earl, Calling, Wiolenze and 6 others like this.

Del denne siden