Tur til Tokyo på CT

Tråd i 'Bonushjelp' startet av vaast, 26. jan 2015.

  1. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

    Ønsker å booke tur fra Oslo/Norge til Tokyo på opptjent AmEx CT. Som førstegangsreisende på CT har jeg behov for hjelp til å skru sammen drømmereisen.

    Vi er veldig fleksible på reisetidspunkt og har sett for oss september. Fleksibiliteten strekker seg tilbake til medio august og frem til medio oktober og vi ønsker å være borte i 10-14 dager, men vi ønsker å få booket fly så tidlig som mulig slik at alt er klappet å klart.

    Både fruen og jeg reiser en del i jobb i Europa men da på rimeligste tilgjengelige billett dekket av arbeidsgiver. Begge har vært på et par interkontinentale turer i Økonomi, men vi ble begge oppgradert til Business på strekningen Singapore - Doha for et par år tilbake og det ga selvfølgelig mersmak.

    Er det noen eksperter som kunne hjulpet oss videre? Hvem reiser vi med? Jeg regner med vi kan velge et selskap til og et annet på returen på CT-en? Siden dette blir en tur hvor flyturen vil være en viktig del er avgifter for bruk av CT-en ikke noe å holde igjen på. Må vi ut med 5-6000,- per person så er det i orde. Er det noe håp å få minimum et leg i First? Er det noen avganger eller flytyper vi burde styre unna?

    Det jeg har sett for meg og som ville vært fantastisk er Business eller First i Thai Airways via Bangkok en vei, og Business eller First via Singapore med Singapore Airlines tilbake. Jeg har skjønt at Lufthansa ikke tilgjengeliggjør Award Tickets til First før 14 dager før avreise og det er uaktuelt for oss. Når legger TG/SQ ut sine billetter til First og Business?
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    1. Du kan fly hvilke som helst flyselskap innenfor Star Alliance på turen forutsatt at de har ledig plass på bonusbilletter.
    2. Thai pleier å være ganske enkelt å finne billetter til. Også i F. Men da må du fly ut av en av Thais ikke-nordiske destinasjoner.
    3. Singapore Airlines får du IKKE billetter til uansett. Det eneste måtte være noen korte strekk intra-asia hvor de bruker de regionale setene i biz.
    4. Korrekt det du sier om Lufthansa.
    5. Vurder Asiana. Har vært lett å finne ledige seter i First mellom Frankfurt og Seoul. Og derfra er det bare et par timer videre til Tokyo.
    6. Du må regne med ca 5000 kr pr pers i avgifter på en slik tur.
    7. Du finner flere tråder her om hvordan du kan finne ledige seter. Det enkleste er vel å bruke United Airlines sin bookingmaskin hvor du krysser av for "award flight" for å se ledige bonusseter.

    Lykke til!
     
  3. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har sittet de siste dagene og leitet opp en routing til Singapore med lignende preferanser de siste dagene.
    http://routemap.staralliance.com/ Kjempefint verktøy for å finne aktuelle routinger.
    www.united.com Søk på en og en leg og huk av for award. Denne websida er litt annoying og funker ikke optimalt, men har funka for meg for å finne ledige seter i First hos asiana og thai. SQ first får du ikke, og biz tror jeg kanskje ikke er lagt ut så tidlig. EVA air har masse ledig og er varmt omtalt i triprapport her på bonusfeber.
     
  4. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    ^^ og det han over sa
     
  5. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for raske og gode svar! Da dropper jeg SQ enn så lenge.. Kartet fra Star Alliance var fantastisk!
    Men angående Award Tickets på United.com, er det forskjell på "Saver Award" og "Standard Award", eller vil du med CT automatisk bli booket i en av disse to?
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det må være tilgjengelig "Saver Award" for at du skal kunne booke med Eurobonuspoeng.
     
  7. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Takk! Er det så enkelt at dersom det vises "Saver Award" på United.com så er det tilgjengelig? Søkte på samme flight via trial i ExpertFlyer på "O" men under "Available Class" så vises det ingenting.. På andre flighter har det f.eks. stått "O2" som skal tilsvare 2 seter i Award First?
     
  8. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Anyone?
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dessverre ikke så let. Tommelfinger er at Saver Award må være tilgjengelig for at SAS I det hele tatt skal ha muligheten for å se den ledige plassen. Men det er ikke alltid det stemmer. Uvisst hvorfor det er slik, men finner du en Saver Award er det uansett god mulighet for at den er tilgjengelig for booking med EB poeng.
     

Del denne siden