Turkish Airlines (Erfaringer, tips & triks)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Avixlo, 25. juli 2023.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Masse til KTM au i April neste år
     
    Gnilre and mrt like this.
  2. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, men bare før slutten av oktober (på BKK/SGN/HAN). Har ikke sett på alle muligheter, men kan heller ikke huske å ha sett nyslipp for ICN eller TPE heller. Om det er andre byer i Asia jeg kan ha gått glipp av vet jeg ikke, for kun de jeg har nevnt jeg har sett på. Nå løste det seg for meg (det vil si mine foreldre som jeg hjalp med reise), så har ikke lett hver dag i det siste - så vet ikke hvordan ståa har vært de siste dagene om det er noen forskjell nå.
     
    mrt liker dette
  3. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Kan noen dele de nyeste erfaringene når det gjelder settereservasjon hos Turkish? Tidligere kunne man gjøre det selv i appen deres eller ved å sende e-post til deres Osl kontor. Så var det plutselig slutt. Noen mente da at kun de som flyr i biz kan fortsatt gjøre det.

    Nå skal jeg fly med dem i business (Star Alliance bonusreise). Får feilmelding i deres web og app både på e-ticketnr. og bookingnr.
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,900
    Likes mottatt:
    8,167
    Bonuspoeng:
    183
    Du må ha turkish sitt refnr. Du får det av SAS om du kontakter de. Da kan du legge den inn i appen
     
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk TK PNR av SAS kundeservice. Fikk ikke hentet fram bestillingen i TK sin app. Den klagde over mismatch PNR, e-ticket og etternavn. TK Oslo mail henviste til SAS, fikk booket seter vha SAS chat.
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    Vi skal fly ist-kul 17feb og retur kul-ist 26feb. Leser mye om at TK har en lei tendens til å kansellere / flytte på avganger. Jeg skal kjøpe noen dyre fergebilletter i malaysia som ikke kan refunderes og har utsatt kjøpet av disse lengst mulig i tilfelle TK kansellerer en avgang. Men kan ikke risikere å vente så lenge at det blir utsolgt.

    Nå er det 49dg til avreise. Er vi nå så tett opp mot avreise at man med relativt høy sannsynlighet kan anta at reisen går som planlagt eller er det usikkert helt frem til 14dg før avreise?
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring med flyselskap generelt er at rutetidene ikke endres mindre enn 2-3 måneder før avgang, og om det endres innenfor denne perioden er det sjelden av vesentlig grad.
    Kanselleringer skjer først og fremst tett på og av mer eller mindre uforutsette årsaker.
     
    Nuvolari liker dette
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,293
    Likes mottatt:
    17,727
    Bonuspoeng:
    293
    Gå til https://www.thaiairways.com/, velg «Manage Booking» «Add additional services», så «Select your Seat».

    Da skal du kunne velge sete, også på Turkish.
     
    themichael, XIII and interface87 like this.
  9. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    dette fungerte for meg, men faktisk fant de ikke med TK PNR, men med SAS bestillingsref gjennom Search for reservation.
     
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerer ikkje her, rein TK booking både TK ref og SK ref.
    «The system is unable to retrieve the trip»
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. ser ut som den bookingen jeg har liggende i TK-appen nå får en feilmelding når jeg prøver å åpne den. For bare en uke siden eller deromkring så fungerte det helt fint å bruke appen til å endre seter på samme bestilling.

    Hmm.. jeg innså akkurat at når man legger inn bestillingen i appen så gjør man det med TK-pnr + billettnummer. Siden jeg la inn bestillingen i appen har jeg lagt til et segment og fått utstedt nye billetter med nye billettnumre. Kanskje dette er problemet?
     
  12. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    I Tk sin app med TK ref og SK bilettnummer 117-xxxx så får eg endre sete, legge til måltid etc i appen. Men via Thai sine nettsider funkar ikkje, har booking for 1venn og tenkte og slippe og ha hans bookingar i min TK app og heller bruke trikset via Thai, men det går ikkje med nokon av TK bookingane eg har.
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har heller ikke suksess med Thai, SK-refno+navn eller SK-bill.nr+navn på en reise med noen TK-legs. Merkelig at noen får det til og andre ikke :confused:
     
    snus_mumrikken liker dette
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Trolig avhengig av hvilke andre selskap som inngår i bookingen?
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Har du prøvd TK PNR og SK billettnummer?
     
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fått innhentet det enda, men ser ut at det må til...
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikset dette i TK sin app her om dagen.
    Ikke mulig via web, men med TK PNR, billettnummer og fullt navn på alle pasasjerer fikk jeg det til etterhvert..

    Måtte legge inn all info flere ganger, fikk drøssevis med feilmeldinger, men kom i mål til slutt...
     
  18. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Har en flight som har blitt endret, og man har valget mellom å godta, endre tur, eller kansellere.

    Får jeg pengene tilbake hvis jeg kansellerer? Antar ikke... Har nilest fare rules og passenger rights, men finner ikke dette spesifikke scenariet noen sted.
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, fått TK-ref, prøvd både nett og appen, både på Seat selection og Manage booking. Prøvd med TK-ref + navn, og billnr. + navn med samme resultat. Ikke funnet noe sted de vil ha både ref. og billnr. (da forventer jeg to felt til disse)

    Får konstant en av to feilmeldinger, hvor denne er hyppigst.
    Dear passenger,
    This reservation cannot be viewed due to the sales channel in which it was formed.
    You can apply to the channel where you have made your reservation to make a transaction.

    Noen som vet om SAS klarer å velge seter eller er det TK jeg må kontakte?
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Denne fikk jeg også konsekvent på nett, men ved å bruke TK PNR + etternavn i appen kom jeg til punkt to, da kan jeg legge inn passasjer med fullt navn og billettnummer. Videre kan jeg derfra gå inn på en passasjer og velge sete for 1 pax på en flight.. Så når dette lagres stopper det opp og prosessen må gjentas. Men setet blir tilsynelatende lagret.. Bare voldsomt tungvingt...
     
    Storbaba liker dette

Del denne siden