Turkish Airlines (Erfaringer, tips & triks)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Avixlo, 25. juli 2023.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Funkar fint i appen som @Are beskriver, men ikkje fått til på nokon som helst måte via Thai.
    Og ja @Storbaba diamantmailen kan f.eks hjelpe med og booke seter, dei fiksa på booking til ein kompis av meg som eg ikkje gadd spamme TK appen med.
     
    Storbaba liker dette
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish begynner fly til Melbourne i Mars'24.
    Ser ut som det bare er sluppet 1 sete i Biz på de fleste datoer.

    19t og 40 minutter er heftig - hadde ikke tatt den i eco om jeg så hadde fått det gratis, tror jeg :)

    Skjermbilde 2024-01-19 135052.png
     
    holmen liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Flytiden inkluderer et stopp i Singapore: Screenshot_20240119-140139.png
     
    Spielhaug, Storbaba and Lars J like this.
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Setereservasjon TK - sendte e-post til TK i Oslo etter mislykkede forsøk på Thai,. TK web og TK app og fikk da dette svaret:

    The booking of award ticket must be done via same channel as the booking have been performed.

    Svaret er derfor send mail til gull/diamant, chat eller ring SAS for å få gjort dette, og du sparer deg styr....
     
    Skyline liker dette
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man kombinere et lengre stopp i SIN mon tro…
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurer på mellomlanding i IST og dekket hotell. Reglene gjelder for kun direkte fly, ikke sant? Altså OSL-IST og ikke OSL-CPH-IST? Et annet spørsmål: hvis jeg ankommer det NESTSISTE direkte flyet forrige dag (fordi flyene samme dag ankommer for sent til utreise fra IST) og SISTE fly er over 17 timer transfer, da burde jeg være good for dekket hotell, stemmer dette eller tar jeg helt feil?
     
  7. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    808
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål 1: gjelder uansett HVIS du oppfyller tidskravet fra siste avreisested. I dette tilfellet CPH. De bryr seg ikke om hvor du starter reisen fra, men fra hvilken by du ankommer fra.

    Spørsmål 2: stemmer
     
    mrt liker dette
  8. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Takker, må passe på å ikke fly via CPH da…
     
  9. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    For å få gratis wifi på TK Business, så må man ha status hos Miles&Smiles? Det hjelper ikke at man har *A Gold?
     
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    Holder å reise biz. 1GB inkludert
     
    Duxton and haifinn like this.
  11. flyingOluf

    flyingOluf Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Får man tilgang til lounge i IST med *award-billett booket i business? Det fremkommer ikke i selve bookingen at det er lounge tilgang, kun fast track.
     
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, i business-loungen
     
  13. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal ikke spille noen rolle om billett er betalt eller bonus. Jeg har vært i IST TK business lounge flere ganger med LH business billett.
     
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,432
    Bonuspoeng:
    93
    Leser i vilkårene til Touristanbul at man må ha TK-bilettnummer. Er det noen som har fått tilslag på Touristanbul med SK-billettnummer? Og er det eventuelt noen som har fått bli med selv om man kun har TK på det ene strekket i forbindelse med mellomlanding i IST? (Vi flyr BKK-IST-CPh med TG inn og TK ut).
     
  15. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd seg på å smiske seg til oppgradering ved innsjekk? Har en lengre tur, først innom IST og så videre i ca. 10-11 timer. Greit nok, men har også en gravid hustru med meg. Hadde vært suverent med lie-flat på det lengre legget!

    Har dessverre bare eco-billetter, og ser ingen mulighet til å oppgradere for penger online. Har ingen M&S-poeng, men EBD. Noen tips?
    Om ikke - har dere noen tips til å gjøre reise som gravid i eco mer behagelig? :D
     
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Gratis kan du nok bare gløyme, men mulig med cash ved innsjekk ofte.
     
    antirealiti liker dette
  17. flyingOluf

    flyingOluf Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hos meg kommer det ikke opp noen valg på sektorer med TK. "no selected services". Jeg finner bookingen med SK ref, og returen viser "Add additional services", men det er ikke med TK. Der har jeg dessuten valgt seter allerede.

    Sitter i kø på sas chat nå for å gi de seteønsker. Får bare krysse fingra at de kan legge inn disse. Rart det skal være så kronglete å reservere sete med TK på awardbooking.
     
  18. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Få TK bookingref, bruk denne + SK (117) bilettnummer i TK sin app så får du valgt seter. Funkar kun i appen ikkje på nettsida til TK.
     
  19. flyingOluf

    flyingOluf Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det funka! Takker!
     
    snus_mumrikken liker dette
  20. Frode789

    Frode789 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Urgh.. Sikkert dumme spørsmål, men er ny i bonus ticket og CT gamet..
    Bestilte før nyttår, med CT som var på vei å gå ut, biz reise til Japan. Utreise er ganske direkte via MUC med LH.
    På returen er det litt mer melkerute med Asiana og Turkish via ICN, CEB og IST. Vi har ca 3-5 timer i buffer på alle mellomlandinger utenom den fra ICN til CEB hvor vi går fra Asiana til Turkish. Den var på 2t15min, og ble nå da endret fram til kun 1t35min. Ubehagelig close. Siden dette er der hvor vi bytter fra Asiana og Turkish så er det vel ingen venting og vi har vel heller ingen rettigheter hvis vi mister flyet, selv om det er på samme booking? (siden det er to forskjellige selskap?).

    Men siden Turkish har endret reisen, kan vi da endre på booking uten å miste CTen? Har forstått det sånn at man ikke kan endre på reise gjort med CT som er utgått.
    Vi har også med oss vår nevø på utreisen, på samme fly (men han drar hjem med annen rute, ikke vår melkerute :p), så vil ikke risikere at det blir noe krøll med booking så vi mister vår utreise med LH.
     

Del denne siden