Turkish eller Emirates?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av fastlane83, 30. okt 2017.

1. fastlane83

fastlane83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

Skal en tur til Sri Lanka (CMB) i mars. Finner ingen CT i business, så jeg velger å kjøpe billett i monkeyclass. Valget står mellom Turkish Airlines og Emirates. Jeg vet det er mulig å søke om å kjøpe oppgradering til business med eurobonuspoeng hos Turkish, men hva er sjansen for at det går igjennom? Vi er to voksne og ett barn (6 år).

Hvilket selskap ville dere valgt? Turkish med en (liten?) sjanse for å bli oppgradert eller Emirates?

2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at det kun de dyreste økonomibillettene som kan oppgraderes. Disse koster ofte mer enn de billigste businessbillettene.

Har kun hatt en to-timers flyvning i økonomi med Emirates, så der har jeg ikke så mye å bidra med.

3. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Vi flydde med CT fra Svg til Sri Lanka i 2015 med Turlish på vei ned i Business class. Flyvningen fra Istanbul - Colombo (via Male) var veldig bra, en av de bedre business coass produktene jeg flydd. Men business class fra CPH til Istanbul med Turkish i C var ganske sørgelig. Setene var halvgamle og det var noe galt med nesten enhvert sete jeg satt på. Business klass var ikke 10% fullt engang, så var mye å velge mellom for å finne seter som fungerte.

Jeg ville valgt Emirates om jeg kunne valgt.
    Boarding var veldig slitsomt med TK i Istanbul, stappfullt med folk overalt og ingen køsystem. 8og sto der nesten en time (de var forsinket men gadd ikke si ifra).

Har hørt Emirates er veldig bra å fly når en har barn.

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy til Mumbai med Turkish for noen år siden og syns det var helt kurant. Husker det fortsatt som en av de bedre måltidene jeg har fått i økonomi. Aldri fløyet Emirates, men har bare hørt positive ting, blant annet om IFE-systemet.

5. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har du status i Star Alliance, ville jeg valgt Turkish, flydde de i Eco i fjor sommer til BKK med fruen. Var live tv ombord fra ist-bkk, god mat og generelt helt topp.
    Men det kan variere med flyene..
    Lounge i IST er også helt super...

C

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Business på Emirates er utrolig bra. Flydde OSL-DXB i fjor i business.

7. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Qatar flyr også til CMB. Vi har flydd dit i både økonomi og business. Sistnevnte så klart uendelig mye bedre, men økonomi funker det også. Det er tross alt en overraskende kort tur fra OSL. 6 timer til doh og 4 timer videre til CMB.

Qatar har jo også ofte tilbud så det er mulig å finne noen gode priser til Sri Lanka.

8. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Har flydd både Qatar og Turkish (eco og business) begge er bra. Emirates vet jeg ikke

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,157
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du vil ha C og ikke er helt avhengig av å måtte tjene *A poeng ville jeg lett etter Qatar tur til Colombo der du flyr SriLankans nye kabin på et eller to legg. Da får du en flott og ny opplevelse og kan finne veldig gode deals. Også er Sri Lanka et fantastisk ferieland, om du liker den typen ferie :cool:

10. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy med Emirates fra DUS-DXB-BKK og tilbake for noen år siden. Bestilt Eco.
    Ble oppgradert kostnadsfritt på 2 av fligthene (DXB-BKK og BKK-DXB) til biz.
    Var vel egentlig dette som gjorde at jeg ble bitt av "C" basillen.
    Eco hos Ek var forøvrig veldig bra.

Poenget mitt er det at mulighetene for å bli gratis oppgradert hos EK er der. Hadde en kompis som fløy til SIN med EK nylig, han ble også oppggradert fra eco til biz på 1 av sine flyvinger.

Kan så klart være mye flaks inne i bildet her.

Del denne siden