Ubekreftet: Radisson skroter EuroBonus opptjening

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 29. juni 2019.

  1. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Har ved to anledninger denne uken fått beskjed ved innsjekk om at Radisson ikke lengre tilskriver poeng for overnattinger til EuroBonus. Opplevde dette på Radisson Blu OSL og på Radisson Sky City Arlanda. SAS har enn så lenge ikke fjernet Radisson fra oversikten over EB-partnere.

    Flere med samme erfaring?
     
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp og derfor har jeg gitt F i alle slike «hotellkjede fordelsprogram» for lenge siden... og heller kjørt på med det hotellet jeg liker best og som har best plassering når jeg er ute å reiser. Istedenfor å alltid ha Radisson for å få litt fordeler :)
     
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Du får jo mer poeng igjennom viatrumf og ofte får du de beste prisene derfra, så det er jo ett alternativ i grunn :)
     
    Wiolenze and flying_all like this.
  4. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk poeng fra radisson blu golden Sands på Malta i midten av juli, iallefall, så det må isåfall være utvalgte hotell som har trukket seg.
    Ellers er det jo ikke helt utenkelig at noe sånt kan skje nå som de er kjøpt opp.
     
  5. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager hvis det virker avsporing, men man mister ikke altså fordeler med radisson hoteller som EBS og oppover?

    Er selv sølvmedlem, som kan be ved på forhånd å ha sen utsjekk til kl.18. Stemmer det? Hvordan gjør man det egentlig, er det bare å skrive under kommentaren eller må man kontakte til hotell?

    Jeg planla å overnatte i Gdansk en natt for harryhandel og ser etter mulighet å ha sen utsjekk. Siden SK flyr sen fra Gdansk på fredagen i november.

    Jeg leste nettopp at alle må registrere seg i deres bonusprogram for å tjene eurobonus ved konvertering fra rewardspoeng til eurobonuspoeng.
     
  6. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Blander du ikke med Radisson Rewards her? Jeg tror ikke EB gir fordeler hos Radisson annet enn poeng.
     
  7. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke Club Carlson i ferd med å bli en del av Bonvoy ?
    (mener å ha lest det ett sted, men finner det ikke igjen)
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Club Carlson eksisterer ikke lenger, så det skjer nok neppe. Jeg tror heller ikke Radisson kommer til å bli en del av Marriott i nær framtid.
    Foreløpig er det vel bare snakk om at man kan bruke/opptjene på tvers av programmene. Dette kan selvfølgelig endre seg, men jeg tviler på at det vil skje noe i umiddelbar framtid.
     
  10. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    B2337A6E-46DA-48F6-B192-889C4367B136.png
    https://www.sas.no/eurobonus/partners/hoteller/radisson-hotels/

    Denne linken forklarer SAS hvordan tjener man eurobonus hos Radisson hoteller.


    https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/

    Klikker man sølv-nivå og scroll nedover finner man fordeler hos ulike hoteller som EBS. Slikk som du ser på bilde over.


    Blir litt selv usikker og håper at noen som har erfaring med dette.
     
    freddyen liker dette

Del denne siden