Uber: Din egen privatsjåfør til samme pris som taxi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Henning, 10. febr 2014.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Som det ble nevnt i Oversikt over hvem som tar Amex-tråden så har Uber en flyplass-kampanje på gang i USA hvor de gir hele $65 i avslag på valgfri Ubertur.

    Jeg var ikke 100% sikker på at denne virket med SAS Amex, men det gikk helt av seg selv så lenge man har lagt inn kampanjekoden "uberairport" i appen før man starter turen.

    Kampanjen gjelder FRA følgende flyplasser:

    Les mer om kampanjen her: https://www.uber.com/promo/american-express-airport-rides-2016/
     
    Helikopter liker dette
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Amex er vel Amex? Vi fikk i alle fall gratis tur inn fra EWR til Manhattan i går, da hadde jeg lagt inn mitt norske Amex Green.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Amex i Norge er jo et DNB-kort og siden vi ikke får benytte oss av noen av kampanjene til Amex i UK og US så var jeg litt usikker.
     
  4. Tonjemo

    Tonjemo Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring med Uber i Miami? Har kjørt endel Uber i New York men etter hva jeg kan se er det litt annerledes i Miami?
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Det fungerte fint som bare det. 9 usd fra MIA til south beach
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Uber i Fort Lauderdale har fungert som normalt for meg. Det var en periode de var litt på kant med loven, men jeg lurer på om de ikke har ordnet opp i det.
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke det er noe annerledes i Miami enn andre steder?

    Tok Uber X fra flyplassen til cruisehavna, kosta kun 11 daler.

    Returen var det surge, så estimated 30 daler, så jeg tok taxi siden det var haugevis ledig til lavere pris.
     
  8. Tonjemo

    Tonjemo Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Takker for svar! Da blir det Uber fra MIA til Fort Lauderdale.
     
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Dagens store frustrasjon med Uber: forskjellige standarder for rangering i ulike land.

    Har jevnt over hatt gode tilbakemeldinger på meg som passasjer og snittet rundt 4,85, etter å ha tatt Uber i hovedsak i USA, Norge og sør-øst Asia med en odde tur i Sør-Afrika.
    Etter en uke i Colombia med en del Uber, og ingen turer hvor noe galt har skjedd eller vi har møtt opp forsinket eller noe, er jeg nå nede på 4,75.

    Såvidt jeg har skjønt er det overraskende vanlig for Uber-sjåfører å avslå passasjerer/ikke godta turer som har under 4,5/4,6, så jeg beveger meg mot en farlig grense her.
     
  10. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Slapp av. Har selv 4,3, uvisst av hvilken grunn, men har ikke hatt problem med å få fatt i Uber når jeg trenger det.
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel bare å opprette ny bruker hvis man blir sperret ute?
     
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Utestengelse ligger langt lavere - poenget er at enkelte sjåfører aktivt velger å ikke godta turer fra noen med lav rangering, og dermed risikerer man i ytterste konsekvens å vente lengre på en tilgjengelig bil, og da også fra sjåfører som kanskje ikke har den beste rangeringen selv heller.

    Men godt å høre at det er velfungerende selv på nedre halvdel av 4-tallet, da skal jeg ikke bekymre meg helt enda.
     
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan sjekker jeg min egen rating?
     
  14. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdater app. Velg meny, så ser du det.
    IMG_2288.jpg

    Så forresten denne her om dagen. Ganske kult:
    IMG_2283.jpg
     
    thecoldfish and Blaa like this.
  15. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Artig. Sjekket du hvordan prisene er til feks Monaco?
     
  16. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig pris MCM-NCE, eller andre veien, kan være ned i €140. Om uberCopter er billigere, sjekket jeg ikke.
     
    thecoldfish liker dette
  17. Mar74

    Mar74 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Bruker bare uber som transportmiddel her i Lisboa. Har snakket med flere sjafører som har dette som sitt yrke, på tross av at vi betaler ekstremt lave priser.
     
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,288
    Bonuspoeng:
    113
  19. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har ligget i luften en stund. Uber har vært mye i Britisk media, med negativt fortegn, de siste månedene, ettersom det har blitt rapportert relativt mye kriminalitet utført av sjåfører.

    Uber har også eksistert i en gråsone under kategorien "non-hailed". Black cabs har, og kommer til å fortsette å ha, monopol på å plukke opp passasjerer "on demand" på gaten. Uber sier at dette ikke er hva de gjør, men alle som har brukt Uber vet jo at sunn fornuft tilsier at de gjør dette i praksis.

    Legg så til mange black cab sjåfører som invisterte tungt i bil og utdanning mot løftet om at de skulle ha dette monopolet, og at folk generelt (særskilt kommentatorer i media) er veldig glad i institusjonen som er Black Cabs, så har man fått et tungt press på TFL og borgermesteren for at akkurat dette skulle skje.

    Det blir interessant å se hvordan dette utvikler seg...
     
  20. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Uber forsvinner neppe fra London, til det er de blitt en alt for kritisk del av Londons infrastruktur.

    TFL viser muskler, muligens (antageligvis?) med rette og Uber blir nødt til å endre noen rutiner, men de kommer ikke til å forsvinne...
     
    Last edited: 22. sept 2017
    Edvard liker dette

Del denne siden