Uber: Din egen privatsjåfør til samme pris som taxi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Henning, 10. febr 2014.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Såpass - ja, da blir det ikke 20 kr. :)
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det kom på ca 30kr fra Bamboo til sentrum igjen på morran jeg.
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
  5. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte Uber black i Roma fra togstasjonen, samt til og fra ulike steder i byen. Da jeg reiste til flyplassen med blacklane.com (62 EUR med E-klasse Mercedes vs taxi-fastpris på 48EUR) så jeg et stort område med sorte biler der, hvorav jeg gjetter Uber er en del av dem.

    For kjøring fra/til flyplass er ellers blacklane.com best etter min mening, de inkluderer 1 time venting når du lander, står med skilt med navnet på, er forhåndsbetalt på nett, aksepterer endringer en time før og koster minimalt mer enn Uber.
     
  6. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler Heli Air Monaco for best pris/helikopterkvalitet og frekvens - betalte 113EUR sommeren 2017 vs opp mot 80-90EUR for en bil. Regnestykket endrer seg selvsagt med antallet reisende. Helikopter inkluderer bil fra helipad til hotel.
     
  7. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Sommeren 2017 kjørte jeg fra Santa Monica til Monterey i en sammenhengende tur for 227 USD, og videre to dager senere til San Francisco for 169 USD (inc en halvtime ved Apple HQ).

    På vestkysten er det en bedre deal enn leiebil, spesielt om du vil smake vin, og fordi du slipper parkering.
     
  8. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    brukte uber seks uker i USA nå, klart bedre enn vanlig drosje (sistnevnte måtte jeg droppe en gang på flyplassen da sjåføren ikke hadde på seg sko!). Det eneste jeg bemerker negativt i USA at Uber Lux(black) tillater relativt gamle biler..
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.dn.no/nyheter/2018/08/0...gen-bremser-opp-privatsjafor-selskaper-vokser

    "Midt i ukene dominerer bedriftskundene, som ofte benytter privatsjåfør til og fra Gardermoen. – 80 prosent av omsetningen vår er bedrifter.

    Fra torsdag til lørdag er det privatkunder som står bak de fleste bestillingene.

    ...DN har tidigere fortalt at de mest lukrative kundene til SAS som har Diamond- og Pandion-status på Eurobonus-kortet kunne booke privatsjåfør helt frem til døren."

    Morsomt hvordan reklame tilpasses markedet. Her har vi Roland i Sveits som kjører UberX i Volvoen sin (med løyve). Uber har vore fem år i Zurich. Bra kontrast til LA: YouTube link

     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,311
    Likes mottatt:
    10,116
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har gått over til å bruke kun Lyft i USA nå.
    Prisene er ofte bedre enn Uber, og mitt inntrykk er at sjåførene liker Lyft bedre enn Uber.
     
    Edvard liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,505
    Likes mottatt:
    34,362
    Bonuspoeng:
    293
    +1
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Håper jeg beholder min 4.87 rating hos Uber.

    "Riders may lose access to Uber if they develop a significantly below average rating. Riders will receive tips on how to improve their ratings, such as encouraging polite behavior, avoiding leaving trash in the vehicle and avoiding requests for drivers to exceed the speed limit. Riders will have several opportunities to improve their rating prior to losing access to the Uber apps."

    https://www.theguardian.com/2019/uber-to-ban-riders-with-low-ratings

    Ser ut som det er bevegelse i Kongeriket Norge om Uber:

    https://www.vg.no/nyheter/vi-maa-vaage-aa-tenke-nytt-om-taxi

    https://www.dn.no/finansredaksjonen/savnet-bolleselskapet-uber

    Hva er forskjellen på Black og Lux i Oslo? Black har jo allerede S-Klasse.

    [​IMG]
     
    Last edited: 02. juni 2019
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fin reklame for Uber, 1:44 min.

     
  14. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Uber finnes ikke i Norge? Det stemmer jo ikke. Når jeg er i Oslo tar jeg Uber black hele tiden, eller bestiller en party-buss med XXL.
     
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Black er i Norge og er lovlig.
     
  16. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte Sixt MyDriver i Brussel, fungerte utmerket
     
    oleredv and Edvard like this.
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Sjåfører har normalt registrert seg på de mest populære tjenestene i byen og kjører oppdrag for flere – ofte basert på incentiver og tidspunkt på dagen.

    Så det er verdt å ta en prat med sjåføren første gang i et nytt marked for å få noen tips og høre hans/hennes erfaring med de ulike appene.
     
  18. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Artikkelen fremstiller jo som om de har lagt ned, som media forøvrig.

    Stakkars uber som mister kunder fordi folk har blitt misledet. Det er bare pop som ble lagt ned.

    Uber Black, Uber Lux og Uber XL finnes fortsatt (premium bil, mer premiumbil? og minibuss). Synes ikke prisforskjellen mellom Lux og Black er verdt det (faen jeg blir skuffet når de kommer i en bedriten jaguar). Beste bilene de har er S-klassen, og Tesla er ganske OK. BMWene er litt kjedelig men tusen ganger bedre enn jaguar.
     
  19. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har brukt Uber i Warszawa fra flyplassen ?
     
  20. OSLflyer

    OSLflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, en rekke ganger. Bilen kommer raskt og du møter bilen ved avgang i etasjen over ankomst. Du velger selv hvilken utgang du ønsker å møte bilen(A-B eller C-D).
    Warszawa er drømmebyen for benyttelse av Uber.
     
    hifiman liker dette

Del denne siden