Uber: Din egen privatsjåfør til samme pris som taxi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Henning, 10. febr 2014.

  1. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    OK takk for Info, hadde en positiv opplevelse i Gdansk også:)
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bonuspoeng på Uber Air?

    Ser krevende ut å skalere økonomisk til vanlig forbrukere, men Uber har med partnere fra Embraer, Bell og Boeing mfl. så teknisk vil nok konseptet kunne leveres.

    Første testing utenfor USA blir i Melbourne, Australia fra 2020.

    Apropos autonome kjøretøy så fortalte Elon Musk på kveldens Tesla generalforsamling at biler med siste programvare vil være "feature complete" fra kommende vinter. F.eks. kjøre en komplett pendlerute uten din intervensjon.

    Derifra handler det om å samle data, finpusse algoritmene og sakte men sikkert overbevise myndighetene og folk flest om at autonome biler er trygge i trafikken.



    https://twitter.com/elonmusk
     
  3. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos selvkjørende biler (pt.2) så diskuteres temaet i podkasten "Teknologimagasinet Aftenposten - Hvor blir det av de selvkjørende bilene"

    "Kan Per Kristian snart tjene penger på å la sin Tesla Model 3 jobbe som selvkjørende taxi?"
     
    Edvard liker dette
  4. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    En annen grunn til å gå over til Lyft kan kanskje være at man kan tjene opp Hilton-poeng ved bruk av tjenesten (selv om det nok vil være relativt marginalt med opptjening, da 1USD=3 HiltonPoints)
     
  5. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Funker iallfall ikke å registrere seg for dette i Norge. Må vel kanskje vente til man er over dammen før man i det hele signer seg opp..
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, hvis du har konto hos Lyft og Hilton går det fint å registrere seg i Norge. Jeg gjorde det nettop. Fulgte instruksjoner fra nettsiden på web.
     
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har forsøkt flere ganger med forskjellige kort. Får samme feilmelding (Sorry, we do not support your card's country at this time) på alle kort jeg forsøker, også Curve og Revolut. Får dermed ikke fullført linkingen mellom Hilton og Lyft.. :confused:
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Kort? Jeg måtte ikke oppgi noe kredittkort. Jeg bare fulgte instruksjonene i linken på web. Og gikk inn og la til kontoinformasjonen til Hilton og Lyft og bekreftet med til sendt sms kode.
     
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Går inn via https://hiltonhonorslyft.com/hiltonhonorslyft/
    Logger inn på Hilton og linker opp til Lyft, blir sendt videre til Lyft - må bekrefte via SMS og mail, blir deretter tatt videre for å legge inn betalingsinfo. Kommer ikke videre og får dermed aldri bekreftet at kontoer er linket sammen.. o_O
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Så rart. Nå har jeg en " aktiv " Lyft konto, som jeg har brukt i USA. Kan de være forklaringen? Ellers får du sende avgårde en eposa til brukerservice hos Lyft å høre.
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 16. juli 2020
    Misterix, dahlmath and RoadKing like this.
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    +1 Også kjekt med en app som fungerer i andre byer/land enn kun Oslo/Norge. Trenger du å forhåndsbooke kan jeg anbefale f. eks PrivateDriver (har brukt dem flere ganger selv og aldri vært noen problemer).
     
    Edvard liker dette
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke benyttet Über, men har prøvd Grab. Er det noen vesensforskjeller på disse på? Meget fornøyd med Grab
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    De har like konsept på transport. Utvalget av tjenester varierer med land og by.

    Begge har biler og matlevering. Grab (kun Sørøst-Asia) er involvert i Fintech, delivery og har et omfattende bonusprogram. Uber har bra opplegg for bedrifter og pusler mye med R&D.

    https://www.uber.com/no/nb/
    https://www.grab.com/sg/

    Uber eier en del av Grab og SoftBank har store andeler i begge.
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Taxi i Vy-appen

    Foreløpig har vi lansert tjenesten i Oslo, Asker og Bærum med Oslo Taxi, NorgesTaxi og Asker og Bærum Taxi, samt Fredrikstad og Sarpsborg.

    Hvorfor bestille taxi i Vy-appen?
    • Sammenlign tilbud fra ulike taxiselskaper (foreløpig er det kun i Oslo og deler av Bærum hvor du får tilbud fra mer enn ett selskap)
    • Rask og enkel betaling med Vipps
    • Makspris gjør at du aldri betaler mer enn forventet
    • Penger tilbake hvis taksameteret viser lavere pris enn makspris
    • Følg taxiens posisjon på kartet og få pushvarsel med statusoppdateringer
    • Velg direktebestilling eller forhåndsbestilling
    • Seriøse selskaper og sjåfører med taxiløyve
    • Samle reiser med tog, buss og taxi i én app
    https://www.vy.no/taxi
     
    RoadKing, Maggie and Spielhaug like this.
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Testet Private Driver i Oslo forleden.

    Ganske fin app og de hadde et velkomstilbud med halv pris. Som andre, kjører de også for Uber, Blacklane etc. Meget bra kvittering på PDF.

    https://privatedriver.no

    Tips hos Uber: Om du finner en sjåfør du liker, få mobilnummer og ta direkte kontakt.

    Vi har en kar fra USA som er helt gull. Han har jobbet på manager level i hotellbransjen, lokalkjent i Oslo, kjører en spotless nyere S-klasse, stiller i dress, alltid presis og høflig, åpner dører og forstår hospitality. Ta vare på de som leverer.
     
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Håper de er bedre til å kjøre enn det de er til å skrive :)

    Anyway; takk for tips!
     
    Edvard and OttoL like this.
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 13. nov 2020
    Spielhaug liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte mye Uber i Oslo denne vinteren. Meget fornøyd med service og kvalitet. Det var også hyggelig deal en periode å bestille UberX og ofte få Black, selv S-Klasse.

    Den utviklingen i 2021 som jeg ikke liker, er at mange drosjebiler nå har meldt seg på UberX.

    Dette kan være ganske shabby biler, dårlige sjåfører og langt fra hva jeg forbinder med Uber. I alle andre marked har Uber egen kategori for UberX og UberTAXI.

    Mitt forslag er at dere gir tilbakemelding til Uber Support om de må få på plass denne differensieringen i appen. De venter trolig fordi det finnes så få private UberX biler.

    For å treffe på norsk support må du fylle ut ‘annet’ feltet/kontakt support etter å ha gitt dårlig tur-rating. Alternativt dra på menysafari og grave dypt for å finne ut hvordan sende en tilbakemelding (håpløst vanskelig).

    Svaret jeg har fått så langt er at drosjebiler kan kjøre, de har ikke lov til å ha klistermerker for andre foretak på bilene, taxilampen er valgfri, taksameter skal finnes (vet ikke om GPS er godkjent enda) og her er reglene fra Regjeringen.

    Ser de lansert noe som heter UberX Saver, trolig for å konkurrere mot Bolt et al.
     
    Last edited: 21. mars 2021
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bra tiltak fra sjefen i USA.

    [​IMG]

    I Oslo det hyggelige Promo-priser, 35% off.
    Uber Pet har dukket opp og du kan booke Lime Sparkesykkel via appen.
     
    Maggie and holmen like this.

Del denne siden