Uber: Din egen privatsjåfør til samme pris som taxi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Henning, 10. febr 2014.

1. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Skal til Hanoi nå om en måned - er dine erfaringer med Uber der gode?

2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Knall! Jeg kjørte for det meste UberX over korte distanser, og det var god tilgjengelighet. 5-6 minutters ventetid mesteparten av døgnet, og bilene som kom med UberX var for det meste Hyundai i10 og lignende -- små kompaktbiler, på lik linje med en del av taxiene. Jeg kjørte for det meste en kilometer eller to på turene mine, og de fleste endte vel på 20-30.000 VND.

3. SAS-EBP

SAS-EBP SAS Pandion

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, skal til Houston neste uke. Noen som kjenner til hvordan Uber er der? Jeg skal fra IAH til Katy Mills mall. Lurer på hvordan der er med uber da jeg aldri har brukt det før. Er det trygt?

4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel ca like trygt som med vanlig taxi. Mange synes det er tryggere fordi du vet sjåfør og biltype lenge før du blir plukket opp. Så lenge du har god reiseforsikring er det ikke noe prblem, men det påstås at endel Uber har dårligere forsikring enn taxi.
    Jeg bruker stort sett Uber i USA. Som nevnt over er det masse fordeler med enkelhet og oversikt i bestilling og ikke minst betaling. Ikke noe tøv med tipping og slikt.

5. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    I bygdenorge kan det være ganske dårlig med taxi, hvordan fungerer Uber der?

6. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Not :(

7. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Javel, da blir mitt selvpålagte eksil fra bygdenorge videreført på ubestemt tid ;)

kiev liker dette
  8. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lagde min uberkonto i Dubai, betyr det at jeg kun i Dubai kan ta ut mine gratisturer? Jeg har fått vouchere på 25AED.

9. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt, og det er dessverre ikke mulig å endre valuta. Jeg opprettet min konto i Norge før Uber kom til Norge og satt lenge med ubrukelige credits i NOK.

10. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Er ganske ny på dette og i den forbindelse lurer jeg på følgende: fikk estimat på hotellet fra Hamburg at vanlig taxi koster 28 euro
    sjekket da uber og da fikk jeg estimat på 8-10 euro , pleier det å stemme sånn nogenlunde disse estimatene eller har jeg gjort en feil ?
    Gjelder transport fra Hamburg Airport to Crowne Plaza

11. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Vil si at Uber estimatene er like gode som taxi estimater, ingen av de tar hensyn til ekstraordinært mye eller lite trafikk. Ofte har uber fastpris til og fra flyplasser, men tror ikke de har dette i Hamburg.

Forøvrig får jeg 16-21EUR som estimat når jeg søker på Hamburg Airport-Crowne Plaza i appen nå.

12. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk det jeg å nå når jeg brukte eksakt adresse, så det virker mye mer korrekt :)
    men hvordan er det med å ta uber fra flyplassen med tanke på møteplass ? ,regner med at dem ikke står i vanlig drosje kø :p

13. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    De pleier å møte deg ved departures, men jeg ringer alltid sjåføren umiddelbart etter jeg har booket for å avtale når jeg skal plukkes opp på flyplass.

14. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    okey :) da får vi håpe han eller hun snakker engelsk og ikke bare tysk :p

15. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Siste Uber-erfaring:
    Hopper i en Uber Black i Denpasar fra flyplass. Sjåfør plages med å finne riktig gate og vi kjører en del i sirkel, frem og tilbake i kanskje 10 minutter. Går ut av bilen når vi endelig kommer frem og slenger det inn under rangering som kommentar.
    En halvtime senere har Uber vært på ballen og kreditert halve beløpet, tilsvarende feilkjøring og potensielt litt ekstra.

Helt prima, og forventet ikke at de ville kreditere såpass mye!

Edvard and Larata like this.
  16. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Uber-erfaring:

Hadde en tur i Dubai hvor føreren var så sliten at han holdt på å sovne flere ganger. Måtte prate med han gjentatte ganger for å forsikre meg om at han var våken. Fikk derfor dårlig score. Ble bedt om å utdype, noe som ble gjort.

Uber tok kontakt og "takket for tilbakemelding", men ingen refund av deler av beløpet, kreditt eller annet.

17. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Uber funker bra i Berlin?
    Noen som har rabattkoder eller link har tenkt og laste ned app

18. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Funker bra i Berlin, men det er kun UberTaxi og ikke UperPOP der.
    60 kr i kreditt gjennom denne linken: https://get.uber.com/invite/cvy9l

Franco63 liker dette
  19. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Takker:)

20. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat avsluttet Uber-tur i Hamburg, fra flyplassen til Park Hyatt i sentrum kostet det 23€. Var en del trafikk, og brukte en halvtime. Så kan det jo nevnes at bilen som kom var en helt ny Mercedes S-klasse lang versjon..... OK i baksetet der :D

Travellingalf and Jørgen like this.

Del denne siden