Ukens spørsmål: Hvor og hva kjøper du tax-free?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EB, 25. okt 2014.

1. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Hendricks får du som regel en god del billigere på taxfree i utlandet. Kjøpte 1 liter for ca. 350,- NOK omregnet på GDN forleden.

2. Swaggertarian

Swaggertarian Sunnfjording

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Det går primært i slikt som er vanskelig å oppdrive innaskjærs. God sjokolade, jelly beans. God alkohol er det ikkje mykje å spare på.

3. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er sær når det gjelder whisky, drikker stort sett bare single malt. Den eneste av disse jeg har vurdert å kjøpe er Kurayoshi 18 YO, den er ganske god. 12-åringen er ikke noe spesielt og 8-åringen synes jeg smakte for mye råsprit.

De øvrige har jeg ikke smakt.

4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    738.000 for en liter? Det var litt av en pris de har der. ;)

Kjøpte denne i våres, da kostet den 449 Euro. Ser at den har gått opp litt nå, det skyldes vel etterspørselen. På OSL kostet den 5.499,- da de hadde den inne, noe de ikke har lenger.

Det er noe av det beste jeg har drukket så langt. og den dyreste jeg har kjøpt med hjem. :)

https://www.weinquelle.com/artikel/Highland_Park_Ragnvald_44_6_13216_e.html

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, tax-freevarene og annen alkohol teller også mot verdigrensen på 6000 kroner (regner med at du mente denne siden valutagrensen er noe annet)

6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Med kun handbagasje så er det no OSL som gjeld, og eg er ein sucker for kvitvin og ender stort sett opp med Chablis Premier cru, ein albarino eller Riesling frå Wittman, Molitor eller kanskje ein Weil. Er også to på tilbod i blant, og då finn eg desse. Av raude, så har funne Rioja Cune(og det finnes også fleire bra andre Rioja, både klassiske og meir moderne) på OSL no, Chateau Fombrauge har eg fulgt siden 90 tallet. Har også kjøpt inn nokre toscanarar og piemontesiske viner. No sist ramla eg på to australske viner for å teste det, men det vart litt voldsomt for meg.
    Når eg har sjekka inn, så skal det alltid kjøpas inn noko eg ikkje har smakt før, og helst lokalt.
    Brennevin, så varierer det litt, men det begynner å bli ganske mykje artigt av gin tilgjengeleg. Cognac synes eg er oppskrytt, og kjøper berre noko fruktig og ungt ein gong i bland. Whisky trur eg at eg har til ein mannsalder...

Elles så hadde me slike på førre jobben min, så eg vurderer å kjøpe meg ein, eventuelt ilegg i dei eg har:
    winecruzer_8pack.jpg

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor får man kjøpt sånt?

8. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Koffert?

https://www.amazon.com/dp/B07GSGC79...&pd_rd_r=79f0cbb8-b4c9-11e8-ad5d-f9d1f1abea37

Det eg vurderer å gjere, er å kjøpe rett og slett foam og tilpasse eine halvdelen av kofferten min, slik at det kan tilpassast. Når eg har reist med øl, så har eg tatt det i ei isoporkasse eg har, også putta det i ein pappeske, men det ser lite proft ut på bandet...

Edit: Og no kosta det meg litt arbeidstid, og eg må nok kjøpe Jetpack frå Amazon, då det såg ut som ein ganske grei forsikring...

Last edited: 10. sept 2018
    holmen liker dette
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg var kanskje litt kjapp der.
    Det var flaske-kofferten jeg mente :)

10. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Me hadde fått våre av ein produsent, då det var logo på dei, men dei var særs kjekke å ha, men dei hørte til bedrifta, så eg fekk ikkje med meg nokon når eg slutta.

holmen liker dette
  11. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt tips er "Frescobaldi Remole" til 59 kroner. Helt grei hverdagsvin og ekstra hyggelig å innta når man vet at polet skal ha 100 kroner mer.

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden