Som stolt eier av en fødselsdato etter 1991 får jeg muligheten til å fly for slikk og ingenting i forhold til andre reisende. Tross dette fikk jeg enda et gullkort i posten da jeg oppfylte kravet for antall segmenter i løpet av opptjeningsperioden. For meg virker det litt urettferdig, men også litt økonomisk rart? Jeg har ikke greid å finne en lignende tråd, så spørsmålet mitt koker ned til: Hvorfor tror dere SAS (og Norwegian) i det hele tatt tilbyr ungdomsbilletter, og sekundært hvorfor det er mulig å tjene seg status med dem? Ikke misforstå meg, jeg elsker alle fordelene jeg får, men jeg vet at jeg/arbeidsgiveren min bare har brukt en brøkdel av pengene det burde kreve for å komme meg inn dit. Om dere ikke vet så må dere gjerne synse litt!
Jeg tenker at det rekrutterer unge reisende som de gjerne vil at skal være lojale de neste 60-70 årene. Angrer på at jeg ikke benyttet meg enda mer av ungdomsbilletter mens jeg kunne. Som jeg har skrevet på forumet tidligere selges det bare noen få ungdomsbilletter til flightene er fyllt opp til et visst punkt, så jeg regner med at det er en minimal økonomisk nedside ved å selge de. Ungdomsbilletter er stort sett ikke å få tak i på de mest populære avgangene, så jeg tror det bare hjelper å fylle flyene.
Takk for svar! Om dere lurer på hvorfor dette føles som et svik mot et selskap jeg har blitt indoktrinert til å elske som et ordentlig menneske skal jeg vise dere hvordan de brøt ned utgiftene til en tilfeldig billett BGO-CPH. For dere som ikke får opp bildet sitter SAS igjen med 163 kroner etter skatter og avgifter
Det er lojalitetsbygging. Og det er nok mye forskning som viser at det lønner seg, jeg får jo inntrykk av at det gjelder i ditt tilfelle f.eks . I min tid fikk vi kastet software etter oss fra Microsoft, funka som f. Jeg er relativt lojal til Microsoft den dag i dag . Dessuten, det kan virke som en voldsom kostnad for flyselskapene, men jeg tror, det er et mindretall av alle ungdommer som aktivt reiser, og enda færre igjen er klar over ungdomsprisene. Jeg vurderer dessuten at flyselskapet antagelig ser at de som faktisk reiser er bjellekuer, så får de deres lojalitet, kommer flere med. Ikke glem at reklame er dyrt, spesielt målrettet reklame. Å gi en sterkt rabattert billett til en potensiell storkunde må sies å være vel andvendte penger.
Spørsmål om Ungdomsbillett Frøkna klarer å komme seg opp på EBG(ein liten galskapstur down under i biz) no i vinter, og ho blir også 12 år. Kan ho booke ungdomsbilletter for andre på sin konto, då på samme reise som ho skal fly sjølv, og få gratis setebestilling for begge to(Som EBG)?
Jeg får i alle fall ikke til å bestille ungdomsbillett til andre enn meg selv på sas, men det fungerer på WF
Ja, så lenge hun bestiller billett for seg + X antall andre, skal hun få det. Det har i alle fall jeg fått de gangene jeg har bestilt for et helt reisefølge!
Jeg har ikke klart å få voksne og ungdommer på samme booking. Så hvis jeg og mannen min reiser kun med 13-åringen er det ikke aktuelt å ha han på egen booking uten fordelene som følger med Gold Status. Selv om vi hadde spart en del penger på å bestille ungdomsbillett til ham. Eller har noen lykkes med å få ungdomsbillett og voksenbillett på samme bookingnr?
Sjanse for at feks Berg Hansen kan gjøre det via TLF. Rimelig sikker på at jeg har hatt bestillinger der vi er 2 kolleger og det er forskjellige bookingklasser. feks C go J(begge er da flex klasse).