United award travel søk.

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fredrik81, 01. mars 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som har litt erfaring. Kjører søk på united.com i first klassen fra Norge til USA.
    Da får jeg opp at det koster 110k eb poeng per vei med andre en United, og 80k med United når jeg søker First saver award. I følge Star Alliance chart så skal jeg ut med 150k tur-retur per pers eventuelt 50% avslag om jeg bruker CT. Vil de som viser at de koster 110k være tilgjengelig vil Tallinn(Amex), til 150k tur-retur. Ser også ut som avgiften er 1250 til USA og 350kr på returen, er det normalt at det er så stor forskjell i avgiftene,
     
    Last edited: 01. mars 2016
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Så lenge du skal til US, og evt. skal bruke EB-poeng, er det EB-uttaks-tabell som gjelder.
    First Saver Award, gir en indikasjon på hva folket på Baltikum kan finne for deg.

    Bonus-fares på UA-siten er gjeldene for UA sitt program, men First Saver Awards, gir god pekepinn på belegg.

    NB! YQ og taxes er veldig høyt via MUC/FRA/LHR, prøv alternativt CDG/BRU/MXP,
    Min erfaring er at taxes fra US er lave, men dersom du havner på LH, blir det grisete YQ charges.
    Jeg endte opp med 66K EB-poeng MIA-FRA-OSL i C-class og NOK 3500 i taxes.

    LHR har fullstendig misforstått "Taxing", så hvis du skal fly Fnate class, helst ikke via LHR.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar peterfox.
     

Del denne siden