United Global First - waste of points?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Travellingalf, 14. sept 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har så smått begynt å planlegge en CT-tur i november der jeg tenkte å overraske en av min beste venner med en tur til USA (helst L.A.) i Business eller aller helst First. Han har aldri vært utenfor Europa, aldri reist i annet enn økonomi (stort sett på charter) og planen er å besøke en annen kamerat av oss som bor i USA. Han jeg skal reise sammen med vei vi skal på tur, men han har ingen anelse om hvordan ;)

    Men, så kommer det jeg lurer på og som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med. Slik jeg har forstått det så er det omtrent umulig å finne seter i LH F til L.A. Jeg kunne også ha vurdert (ny) Biz med SAS til San Francisco, men det er ikke akkurat stor tilgjengelighet der heller. Andre alternativ kunne kanskje være Swiss eller noe annet spennende, men der er vel ingen tilgjengelighet i First for en stakkars Eurobonus-medlem?

    Ett alternativ som stadig dukker opp og som det ser ut til å være en del tilgjengelighet i er Uniteds Global First, enten med 777 eller 747. Det jeg da lurer på er om Uniteds Global First er så "dårlig" i forhold til andre førsteklasser at jeg burde unngå dette alternativet? Og viss ikke, så vil jeg anta at det beste alternativet for to gode kamerater på tur vil være 747´en siden man der kan sitte ved siden av hverandre?

    Er andre selskapers Biz kanskje å foretrekke fremfor First med United?

    Noen som har prøvd Uniteds Global First og kan hjelpe meg?

    Andre synspunkter, inputs eller forslag?

    På forhånd takk for hjelp!
     
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Travellingalf liker dette
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke prøvd UA Global First, men etter hva jeg har hørt og lest, hadde aldri brukt poeng på det. Da hadde jeg heller gått for Swiss, SAS eller Lufthansa i Business og spart resten av poengene til neste tur.
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Tror du er litt seint ute for å få biz billetter allerede i november.

    Jeg skal til LA i november på CT, men det er flere måneder siden jeg bestilte.
    Har vært inne for å se om det er noen morsomme routinger jeg kan bytte til, men helt skrapa for biz billetter.

    Vi skal for øvrig fly
    OSL-EWR SK biz
    EWR-LAX UA biz p.s service
    LAX-ZRH LX biz
    ZRH-CPH LX biz
    CPH-OSL SK plus
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Må du fly direkte til L.A. da? Går jo an å ta et siste hopp innenlands, eventuelt over grensen fra Canada. Om du har anledning, og da litt fleksibiltet, ville jeg så absolutt anbefalt LH F. :)
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    UA Global First er fullstendig bortkastede poeng ja, det kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Tar heller en grei flatseng i business og slapper av der i gården. Det fantes virkelig ingen som helst følelse av F i den kabinen, maten var omtrent samme som business med en ekstra rett og vinkartet var el cheapo saker. Den hadde ekte champis dog, en Henriot sak. Ellers var kabinen fyllt med upgraders og non-revs som crew hadde god tid til å chit chatte med. Det er vel slik at UA har tenkt å fase ut F fra flåten sin og det forstår jeg godt, for dette produktet er nok vanskelig å få solgt for ekte penger.
     
  7. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fløy til LA i August, i Biz til NYC og videre i Eco til LA. Det jeg observerte er at de i hvertfall har ordentlige flatbeds på den ruta. Ikke sånn vanlig innenlandsfirst dritt.. Vet ikke hva som skjedde med Dublin ruta direkte med Ethiopian, men der kan du jo fly biz til LA?
     
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis vedkommende aldri hatt reist i business så blir det nok en stor opplevelse uansett. C og F oppleves nok for menigmann på førstereistur veldig likt
     
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Selv synes jeg at setene i Global First er super comfy, selv om de er veldig gamle. Men som flere her er inne på så er service, mat osv. lysår bak europeisk og asiatisk First. Jeg hadde nok ikke tatt en omvei for å fly Global First, da er det flust av bedre alternativer, feks nye SAS og Swiss er blant mine favoritter vestover.
     
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Den opplevelsen jeg hadde med Biz i SAS NYKAB var så bra at jeg skjønner ikke hvordan first kan være så mye bedre.. Utenom bedre lounger i utlandet, egne suiter, dusj, Porsche til flydøra osv.. Men setene og opplevelsen ombord var kanon.. Egentlig mange ting som kan være bedre ser jeg, men uansett så syntes jeg som førstereis i Biz at det var så sjukt bra at jeg ikke tenkte over first..
     
  11. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Helt ærlig, jeg hadde aldri kastet bort poeng på å sitte i First. Ja, setene er mye bedre, men etter min vurdering så er Business like greit. :)



    Her satt jeg i 1A i First på United sitt 777. God plass og det hele, men ikke noe big deal og wow faktor. IMG_0270.JPG


    Her er favoritt plassen min på United sitt 747. Sete 16A på toppen. Plenty med plass og bare kos :)
    V19.JPG
     
    Misterix and Travellingalf like this.
  12. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Såg veldig comfy ut de setene :D
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for alle tilbakemeldinger folkens!

    Jeg kommer nok ikke til å velge United Global First i alle fall. Da synes jeg faktisk United business med 747 som @Aussie74 har lagt ut bilde av ser nesten like bra ut (og ikke minst til færre poeng).

    Og ja, jeg skulle gjerne ha fløyet med SAS i ny Business, men å finne ledige seter er så godt som umulig selv som EBD. Jeg fant ledige seter nå til Chicago, men det var selvfølgelig i gammel Biz. Det hadde helt sikkert uansett vært en super opplevelse for han kompisen min, men jeg vil ha ny Biz med SAS, eller noe annet spennende.

    Så nå søker jeg egentlig vidt og bredt over hele nord-Amerika med Star Alliance og håper det skal dukke opp noe akseptabelt etterhvert. LH F er selvfølgelig det ultimate, men tror det skal holde hardt...
     
    RoadKing and Aussie74 like this.
  14. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Bare hyggelig :) Sitte du også oppe så er det lett å si hei til karene som sitter litt lenger framme :D
    [​IMG]
     
    Islending liker dette

Del denne siden