Hoi! Holder på booke en award trip for meg og en kompis med EB og comp-ticket i feb 2015. Reisedato være enten 2-5.feb eller 3-6.feb. og travelclass må være biz (evt first) Start/slutt TRD. Jeg finner noen seter med SAS over men ikke på retur. Kun UA avganger hjem igjen ledig. Flere å velge i. Hvilke UA flights har de beste setene? Eller bør jeg tenke på andre selskap?
Jeg har flydd ua sin 757 på biz innenriks, men det er den samme som går Oslo newark. De setene var helt topp. Gode å ligge i og bra service. Men har du poeng til first med lufthansa hadde jeg gått for det
Er det noen LH ruter som pleier å ha bedre tilgjengelighet i First enn andre? De legger vel ut First bare etpar uker før.. Greia er å bestille Biz og evt oppgradere til First hvis det blir ledig?
Da er jo det en no brainer Når det gjelder UA business kan være greit å styre unna de flyene som har United pre-merger konfigurasjon. Noen av de har skikkelig bøtteopplegg med 2-4-2 i business og man sitter annen hver vendt mot hverandre. Virker som om United sin ex-CO konfig (som bla er på osl-ewr-osl) er den som får mest skryt. Ellers er UAs Global First veldig bra! Ikke noe høydare på mat/drikke, men finfine lenestoler.
Hvis du finner noen ruter med 767-400 så har de maskinene samme bizseter som 757ene som flyr til og fra Oslo, men configen er 2-1-2 så man har direct aisle access hvis man velger setet i midten. 767-400 brukes vel en del til AMS, BRU og noe LHR.
Regner med du skal til usa og da er det vel Boston, Philadelphia og Orlando som har best tilgjengelighet. Hvis ikke kan jeg anbefale en tur til sør-Amerika. Lange turer og lite tidsforskjell gir en maksimal opplevelse. Rio og sao paulo har stort sett god tilgjengelighet sammen med buenos aires. Sao kan du også fly via München. Har en tr fra denne ruten Eurobonus har vel god tilgang på lufthansa first så vidt jeh vet.
Har ca 150k å brenne av. Business eller First. Utreise fra TRD/OSL. Hele verden er av interesse. Hvis noen har ledig tid og KVS/ANA på speeddial så kom gjerne med forslag. Datoer ut 2. - hjem 5.feb eller ut 3. -hjem 6.feb.
Godt valg. Har bare fløyet sas-businessclass to ganger, men det var helmaks. Bra service og setene var overraskende gode.
Krysser fingrene for at det åpner seg noen seter fra/til CPH i biz så man får testet de nye setene men "vanlig" biz holder lenge
Så det er altså 757-200 eller 767-400 som gjelder for den beste biz-opplevelsen hos United? Jeg har $ 1400 i vouchere å brenne av og tenkte å ta en kjapp tur til sommeren for å teste de foran i bussen. Jeg ser de bruker en del 777-200 til Europa, men denne anbefales altså ikke? Innspill og erfaringer mottas!
De gamle stolene er selvfølgelig bedre enn ingenting, men er ikke et produkt jeg ville ha brukt mine penger på. Om du ser på feks Seatguru.com er det de flyene som har 2-4-2 layout i business som har gamle seter. Sånn sett er vi ganske heldige på OSL hvor United bruker narrow bodies
Jeg tittet på Seatguru etter at jeg skrev i går og ser at de bruker 3 ulike versjoner av 772 til Europa, hvor 1 av de kun har 2 klasser og de samme stolene som 757/767. Så hvis man tar sjansen på en 772, bør man altså sjekke setekartet før man booker. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å bruke penger på UA sitt businessklasse-produkt, men voucherne må jeg bruke på UA.