United med 787-10 på trans-kontinentale flygninger i USA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av rkvalvaa, 01. okt 2018.

  1. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    United gikk i dag ut med at de vil bruke deres nye 787-10 på trans-kontinentale ruter mellom New York (EWR) og San Francisco (SFO)/Los Angeles(LAX)

    https://hub.united.com/2018-10-01-u...los-angeles-and-san-francisco-2609244714.html

    Skal til New York til sommeren (bonustur med SAS) og fikk nettopp bestilt fra EWR til SFO i juli med 787-10. Det beste var at jeg fikk kjøpt Economy Plus sete og valgt deres nye Premium Plus seter (Premium Economy) for en billig penge :)
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Har også sk bonus til ewr og hjem igjen fra lax neste sommer, så jeg er på jakt etter billetter som dette. Hvordan er det enklest å søke opp disse? Og hva måtte du betale?

    K
     
  3. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte bare på United, måtte i utgangspunktet betale $300 tur/retur, betalte $105 for oppgradering til Plus en vei.
     
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips. Linken viste jo greit hvilke avganger det gjelder, så da var det lett å finne.

    Dessverre gikk prisene opp på mine datoer fra 105 til 190 i løpet av de timene jeg brukte på å bestemme meg...
    Da blir prisen opp til laveste bis pris så lav at jeg henger på gjerdet litt til.

    K
     
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Hm.

    Ser nå når jeg er inne på united sine sider at de har endret oppsettet sitt. Flyet går ti minutter senere og er nå en B777-200... Dreamlineren går en time tidligere.

    Noen som vet noe om setene i B777? Premium economy i 787 har 2-3-2 først, så 3-3-3. Jeg hadde booket foran i 2-3-2 og var happy med det. 777 har 3-4-3 hele veien.

    Har ikke mottatt epost om denne endringen enda, og er usikker på hva jeg vil spørre om når jeg ringer. Reglene er nok tydelige på at jeg ikke har store krav når endring i tid er mindre enn en halv time, men jeg bør vel kunne få premium economy seter på ny flight.

    K
     
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får svare meg selv her litt da.

    Så lenge man får tak i seter på de tre radene med premium plus må det være å foretrekke. Telefonsupport skjønte ikke så mye av at jeg foretrakk å sitte oppsplittet i 3+1 når det var tilgjengelig 4 ved siden av hverandre på 777. Jeg forklarte at dette var to vidt forskjellige flytyper og seter. De var uansett villige til å booke meg om. Så da flyr vi en time tidligere og beholder premium. Litt kjipt med 3 i midten og en sammen med framandfolk i dobbeltsete ved siden av når jeg hadde booket to dobbeltseter bak hverandre, menmen.

    Har de byttet fly på din avgang også @rkvalvaa ?

    K
     

Del denne siden