United oppgradering til BusinessFirst

Tråd i 'Bonushjelp' startet av gregas85, 11. mars 2015.

  1. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Jeg har en reise til EWR om et par dager med UA. Booket i Economy. Skulle bare sjekke sete jeg hadde og så plutselig at UA hadde tilbud på oppgradering til BusinessFirst for 5182 NOK på vei fra OSL til EWR. Det er 3 ledige seter. På vei hjem koster det 16525 å oppgradere til BusinessFirst, det er 2 seter tilgjengelig.

    Litt interessant prising strategi av UA, for når jeg booket reisen for 5-6 uker siden kostet det ca 33.000 kr å oppgradere begge veier.

    Det frister litt å oppgradere, men lurer på om dere har erfaringer med at prisen går ytterligere ned mot avgangsdagen. Får man poeng etter den nye klassen eller den opprinnelige ?

    United.JPG
     
    Aussie74 liker dette
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    United tilbyr oppgradering på alt så lenge det er ledig.

    Jeg syntes 5000 er dyrt nok, og tviler på at jeg ville betalt så mye. Men selvsagt, ønsker du 9 timer i et bedre sete med bedre service og har pengene. Har aldri opplevd at prisen har gått ned, kun økt. Angående poeng har jeg alltid mottatt etter ny klasse når jeg har oppgradert på innenriks (det inkluderer også andre legs på samme reise som forble i eco, som vil si 200% også i vanlig economy i andre deler av reisen).
     
  3. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg oppgradert, men du verden så utrolig klønete prosess UA har. Tror det er siste gang jeg gidder å oppgradere noe med dem.
    Systemet viste at totalbeløpet var 5182 NOK og change fee var waived. Jeg gikk gjennom hele prosessen med kredittkort nr og adresse osv og fikk bekreftelse at jeg var oppgradert. Banken sendte en sms. Jeg logger meg inn igjen for å velge sete og det gikk bra, men ser melding: "! A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued." Skjønner lite av det og ringer til UA for å bli fortalt at jeg må gi dem kredittkort nummeret en gang til for å belaste kortet og at jeg må også betale "change fee". Forklarer damen at det sto change fee waived på United.com under oppgraderingsprosessen. Hun stusset over det og fortsatte å si at jeg må betale en gang til da det oppsto en data feil. Jeg nevnte for henne at banken min sendte meg en sms med bekreftelse at beløpet på 5182 NOK var trukket fra kortet. Dette kunne hun ikke bekrefte i deres system og overførte meg til internet support som sa at det hadde oppstått en datafeil hos dem som gjorde at de ikke kunne utstede ny billett. De forlangte igjen kredittkortet, noe de fikk, men kunne likevel ikke finne transaksjonen var bekreftet. Banken min har fått det likevel trukket.

    Satt hele 30 min på telefon med UA og har faktisk mistet helt lysten å fly med dem med så rotete service. Har aldri opplevd maken til så mye datarot. De skyldte på noen valutaomregninger, men jeg har jo på tross av alt allerede betalt for oppgraderingen.

    Mitt råd: dropp online oppgraderinger med UA. Det vil bare gi deg hodepinne.
     
  4. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har selv oppgradert på denne metoden, men da aldri opplevd "A modification has been made to your itinerary" beskjeden rett etterpå.
    Denne beskjeden får jeg bare når jeg ser at oppgraderinger går gjennom etter å ha stått på venteliste ved bruk av oppgraderingskupongene mine. (disse får jeg på konto).
    Det var synd at det ble så komplisert for deg gregas85, men håper du hadde en fin tur over dammen for det.
     
  5. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg betalte med kort så skjønte ikke hvorfor dette problemet oppsto. Jeg har fått nok av United etter denne turen og vil ikke fly lenger med dem til EWR. Det blir enten SAS eller en mellomlanding et annet sted. United er dessverre helt på bunnen når det gjelder service.
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Låner denne tråden:

    Dilemma: Skal eg oppgradere eller ikkje?

    Dei harde fakta:
    – Strekning: SEA–SFO
    – Reisetid: Cirka 2 timar
    – Klasse: Frå ECO til BIZ
    – Pris: 189 $ per snute

    Utbrodering av dilemmaet:
    Er det verdt å svi av knappe 3 500 norske kroner (189 $ x2) for å få sitje på ein av dei første benkane i ein A319 med United i litt over to timar?

    Tilleggsopplysing:
    Medpassasjeren er mor på 70, ho har aldri flyge noko betre enn SAS Pluss og det var intra-Skandinavia. Det kan jo vera at UA First (les: UA Biz (sidan det er innanriks i USA)) kan vere artig å prøve?

    Køyr debatt!
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Oppgrader!
    Jeg har gjort det på mine to Unitedflygninger den neste uken ...
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde brukt 3500kr på noe annet.
     
    Xflipper liker dette
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Nu er undertegnede forvirret!

    Vel, spøk til side: Kan herrene utdype noe om hvorfor de velger slik som de gjør?
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde aldri i livet brukt 3500kr på en så kort tur for et såpass marginalt bedre produkt.

    Du får litt mer/bedre drikke, en liten snack og et recliner seter. Thats it.
     
    Upsaker liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Darkcho utbroderte for meg :)
     
    Kristian liker dette
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Den tråden fann eg sjølvsagt ikkje...

    Vi får sjå kor desperat eg blir før avreise. Det er jo alltid artig å sitje langt framme, men pengebruk og kva ein får for pengane er kanskje verdt å vere edru nok til å ha in mente...
     
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,939
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig med de som mener at det ikke er verdt å oppgradere for en såpass kort tur. Jeg føler nesten det blir som å betale masse hundrelapper for å få kuben på SAS.

    Hadde heller brukt de pengene på en bra restaurant eller oppgradert hotellet.
     
    Kristian liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du trenger ekstra bagasje (eller bagasje i det hele tatt), så er det mulig det lønner seg. Hvis ikke, så hadde jeg brukt de 3500,- på en deilig middag med mor. Og hatt litt til overs til taxi hjem.
     
    Kristian liker dette
  16. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg han en del "kortere" turer i øko med United (1-2 timer), og ser ingen poeng i å oppgradere. Testet turen DEN - SFO i "First" og har aldri blitt så skuffa før. Eneste forskjellen var større sete og drikke i glass fremfor plast glass. Utover dette: ingen ting
     
    Kristian liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    3500 for en 2 timer flytur? Nei, så bra er ikke UA Dom First.
     
    Kristian liker dette

Del denne siden