Setevalg United?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 08. sept 2019.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal fly EWR-LAS med United 737-800, 5 1/2 times tur.
    Har kjøpt Plus billetter hos SAS fra OSL, men det blir økonomi hos United uten tildelt sete.
    For å få sete må man gå inn på United og velge. Da blir spørsmålet:
    350 $ for Business
    89 $ for Plus seter, bedre plass, men samme service som i økonomi.
    0 $ for økonomisete.

    Er det verdt å betale så mye for Business?
    Er det verdt å betale 89 $ for bedre plass?
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    350$ for 5,5 timer. Ja, det hadde jeg gjort
     
    Travellingalf and Eddie47 like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Ville nok sjekket flytypen og setet som er satt opp før jeg hadde lagt 350$ på bordet.
    Selv ser jeg på SFO-ORD med bla United og der er det rundt 200$ opp til gamle bakover biz seter når bagasje og annet er lag til på eco billetten, men bare noen få flyvninger med 777. Resten er trange (Norwegian +) seter på 737 for min del.
     
    Eddie47 liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Det er 737-800 og billetten er kjøpt som SAS billett ..
    Det er setevalg jeg nå må kjøpe
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Nettop ;) og da ville jeg vurdert pris opp mot kvaliteten på 737-800 setet og hva du ellers få brukt og kost deg med av lounge / fast track osv
     
    Eddie47 liker dette
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flydd EWR-LAS i 737 bakerst i economy. Det er en utrolig seig tur, når man kommer rett fra OSL-EWR. Trangt som bare juling i de gratis setene man får bak i bussen, kun brus og pretzels gratis. Hadde minimum kjøpt Plus, samme crappy service men får strekke ut beina litt som er viktig for meg hvertfall på en så lang tur. Generelt sett er denne noe man godt kan jobbe for å unngå, jeg skal over i neste måned og flyr CPH-SFO-LAS etter mine tidligere erfaringer. Nå blir det kun 1t 40 min i UA eco og det går greit.
     
    Eddie47 liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser den veien i retur, men på veien til var ruten bestemt.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøp business. Kanskje ikke "verdt" pengene, men du vil angre om du ikke gjør det.

    Plutselig bytter de fly, og du får de gamle Polaris setene. Det skjedde meg meg til Denver i fjor.
     
    Eddie47 liker dette
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Kjørte eco Plus i sommer

    1F328056-F00C-4941-A12A-84B9DF1DAEBA.jpeg

    Ikke voldsomt mye å skryte av plassmessig, men godt mulig det er så jævlig kjipt lenger bakover at dette fortoner seg som heaven i forhold.

    Grunnen til at jeg kjøpte meg opp var for å få innsjekket bagasje som jeg uansett trengte.

    PS. Ta med matpakke og drikke!!
     
    Last edited: 14. sept 2019
    TravelManBiz and Eddie47 like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har uttallige turer ewr/ord-san og tilbake bakerst i bussen. Et sant helvete. Det er sant at du fort kan få gammal domestic F, men det er himmel og hav over alternativet. Bak i bussen får du knapt poeng, en liten pose pretzel og et glass lunken cola.
    Foran er der fri flyt av det hjertet måtte begjære. En no brainer spør du meg.
     
    Sonictravel and Eddie47 like this.
  12. blenne

    blenne Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Enig. Kjørt United fra MIA-EWR og EWR-LAS tidligere. Testet begge rutene i Business, eller First som de kaller det(selv om det er ekstremt å ta i). Om du får det til en rimelig penge(150-300 dollar) og du verdtsetter et godt sete som er ekstremt mye bedre enn den dritten av noen trange seter bak er det verdt det. Vær opperksom på at om du oppgraderer setet på united sine sider, så oppi et Amerikans postnummer og poststed, de har ikke støtte på Norge. Går helt fint. Sjekk også rett etter at du har valgt sete, at du fortsatt har beholdt setenee for andre fligher i samme bestilling. Jeg har mistet mitt sete før, men var rask nok til å ringe inn å endre det(fikk ikke gjort det selv).
     
    Eddie47 liker dette
  13. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Her er det bare å oppgradere.

    Min værste flytur noen sinne (kanskje ikke relativt til mange andre historier jeg har hørt her inne) var EWR-DFW med United. Drøyt 4 timer ombord på en Embraer 175. Selv turene jeg har hatt bak i bussen som er litt kortere og på større fly, IAH-SAN og DFW-ORD, har vært ganske krevende å komme gjennom.

    Utenom plassen, så kan også medpassasjerer finne på mye rart baki der. Som å ta med indisk take-out ombord eller krangle noe voldsomt med hverandre. For meg virker 5 og en halv time uutholdelig.

    Jeg oppgraderte til United First da jeg reiste UA EWR-SAN med en 757. Selv ikke det er noe å hoppe i taket for, men i det minste fikk man lie-flat seats. Jeg forsøkte alltid å få reist så langt vest som mulig før jeg byttet til United. De siste gangene droppet jeg hele United og kjørte bil fra LAX til San Diego.
     
    Sonictravel and Eddie47 like this.
  14. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    350 dollar runder ca 3200 kr, det vil si ca 580 kr per time hos business sete.
    89 dollar runder ca 820 kr, det vil si ca 150 kr per time.

    Altså differansen mellom eco plus og business er grovt 2380 kr, ca 430 kr per time.

    Vær så god, her er prisene telt på per time, jeg hadde gledelig betalt eco plus for å kunne strekke meg og som vanlig ligger den foran i kabin som gir bedre komfort.
    I følge av SeatGuru, det finnes relativ mange vinduseter i eco plus som har enten skjev vindu eller ingen vindu.

    Ellers man kan nytte på biz
     
    Eddie47 liker dette
  15. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr alltid så nære som mulig med SAS, for å ha kortest mulig tur i United eco. Som *A gold pleier jeg å få endret sete i gate på ca 75% av United sine ruter. Som nevnt over, United eco er trange greier, veldig trange..... Det er der alle historiene du leser om faktisk hender.
     
    Eddie47 liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg også alltid fått hos United, men det har vært på kortere ruter.
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Her var flygningen til LAS bestemt av min sønns arbeidsgiver og for å reise sammen valgte jeg det. Han skal videre til New York og Miami mens jeg reiser fra LAS til BGO via SFO, den flygningen er på 1.40 og da sitter jeg i Economy Plus
     
    Lillegutt liker dette
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Det ble 1E som tilsvarer 1D ...gutten (37) sitter på 1F
     
    Lillegutt, Gribb and democomputer like this.

Del denne siden