United Polaris, erfaringer og tanker

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Upsaker, 14. febr 2017.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Umm...
    Ja, den var litt forskjellig fra menyen som hang på skjermene på morgenen. Da var det bare Pizza Hut nivå på valgene, og de var ikke engang tilgjengelige.
    Skulle gjerne si at jeg tar en tur til for å sjekke, og det gjør jeg sikker på jobbreise, men det blir en stund til jeg bruker CT på Untied igjen!
    (PS: sjekk ut untied.com )
     
    Fredrik81 and Schlandy like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    ha-ha, den var fin! Finnes det noe lignende for SAS også kanskje? sos.no?
     
    kiev liker dette
  3. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i at OSL Sas Gold ikke er noe å rope hurra for, men den nye Polaris loungen på ORD leverer absolutt varene etter min vurdering. Bar, mat og bad var alt av topp standard. Er det noe jeg skal sette fingeren på er det vel amerikanernes "uvane" med å forvente tips over alt....
     
    Fredrik81 liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha ha... dette var jo tidenes "serie-rant".

    Beklager at jeg ler, men jeg kjenner meg litt igjen. Det minner om meg selv når jeg har lavt blodsukker og SAS bare har laks i loungen.

    Det er ledig deltidsstilling til deg som pressetalsmann i Bongos-tryllereiser.no

    Kjipt at du har hatt så dårlig opplevelse med United da. Jeg synes faktisk de ofte har vært veldig bra i business (dog ikke med 4 seter i midten). God mat, deilig Amerikansk service og is til dessert. Gode seter er det også.

    Men så er det at ting i blant går galt, og her har det tydeligvis gått skikkelig galt.
     
    kiev liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er isbjørner. De lever på isflak i Svalbardtraktene.
     
    Edvard and elgaaen like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De som trodde det var bare glans og glede i 1% klubbene tar helt klart feil..

    Hele historien høres grusom ut. Er vel kanskje vanskelig for UA og booke om til F på andre flights pga deres oppgraderingsopplegg..?
    Alle premiumkabiner skal vel fylles til randen.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Den første transatlantiske Polaris-ruten ble som forventet New York - Telaviv. Kanskje ikke akkurat et sted på veien til USA, men hvem ønsker vel kortest mulig reisevei?
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var UA F?
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes opplevelsen var flott.
    Det var jo riktignok min første tur i F, men synes fortsatt opplevelsen var bra selv etter å ha kommet hjem med hjelp av ANA, Asiana og Lufthansa.
    Setet var litt rufsete, slitasje her og der, ikke så reint og strøkent som ANA f.eks.
    Maten var kun ok, men servicen var utmerket.
    Jeg kunne godt booket UA F på nytt om det passet slik, selv om jeg nok alt i alt rangerer det som nr 4 på lista.

    Har tatt noen bilder i løpet av uka, så skal forsøke å får skrevet en trip-report før alt faller ut av hodet. Har tatt notater underveis :)

    Du må gjerne skrive litt om hva slags mennesker som er sammen med deg på flightene, er jo litt interessant å se hva slags andre mennesker som flyr F.
    Jeg er i alle fall 99.9999% sikker på at minst en av mine medpassasjerer var en blogger, mistenker en til.
    Førstnevnte stjal hodetelefonene hos ANA.,.. Og skulle fly videre med TG F til Bangkok (som virkelig satt et kryss i award-boksen, på toppen av all tiden han brukte på å ta bilder av ting)
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hm skrive om de raringene på flyet. Det er vel det jeg holder på med ;) skal vel vanskelig toppen det å ha med seg en tolvåring i F, og en far som rapper caviaren og bøtter ned på med Champis.
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel veien det går.
    Er vanskelig å forsvare 3-4x billettprisen når C er så bra som det normalt er :)

    United F er vel heller ikke et topp-produkt, men fra united C 2+4+2 må det vel være et stykke opp..
     
  13. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Åh, som jeg forakter EWR. I fjor sommer holdt jeg faktisk på å pisse i buksa mens vi venta vinter og vår på å bli taua inn til gate. No joke.
     
    kiev liker dette
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Det meste er vel et strengt talt et stykke opp fra det. At det i det hele tatt er mulig å kjøre 2-4-2 i C er jo hinsides. Kanskje verste selskapet i *A etter Air India...
     
  15. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, ikke glem at Emirates fortsatt kjører 2+3+2 på B777-300ER, og de blir jo framstilt som det største som har skjedd luftfarten siden jetmotoren ble utviklet. United har i allefall gått over til 1+2+1.
     
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken del av tjenesten/produktet til Air India (AI) synes du rangerer flyselskapet på bunn i Star Alliance? De begynner forresten å fly fra Stockholm (ARN) den 15. august med B788.
     
  17. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skal booke CT tur til Chicago og hvis sidene til United stemmer så har vi valget mellom å fly Polaris first enten i 767-300 eller i 777-200. Er den ene bedre enn den andre?
     
  18. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Samme sete, men ville holdt en knapp på 777. Dersom dere ønsker å sitte sammen er det ingen seter som står i par på 767.
     
    Anita liker dette
  19. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Lufthansa 747 (LH432) fra Frankfurt?

    Syns LH i C var helt ok på min tur til Seattle i 747..
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tjah... om du reiser sammen med "Darling-Britt" på tur er vel dette ganske mye bedre enn de fleste 1-2-1 config'ene? Selv på midtraden der må du jo ofte gjøre ganske heftige øvelser for å kunne stirre henne tankefullt inn i øynene og si velvalgte ord (uten at hun må lure på hvem som uttalte dem).

    Fløy et par leg med 2-4-2 på United nå i sommer. Helt ok, men maten om bord er jo helt sinnsykt dårlig.

    Som soloreisende er 1-2-1 helt supert. Har ikke prøvd UA sine nye, men har fløyet en del AA i det siste. De er min nye "darling" på longhaul. Spesielt de nye setene på 777-200'ene er fullstendig outstanding bra. Det føltes som en massiv nedtur å connecte til BA F i Miami i går.
     

Del denne siden