Skal på tur til LA i mai, må ha oppgradering til business frem og tilbake. Drar over på en torsdag og hjem på mandag. Er det noen som sitter på statistikk over hva som kreves av bud for å lande oppgraderingen? Er Diamant så om jeg husker riktig så booster SAS budet med 30 eller 40%.
Generelt er det vel null garanti uansetthvor mye du byr. De gir jo alltid setene til noen som er villig til å betale cash.
Et spørsmål som kanskje er relatert til dette. Stiller VIP GO billetter sterkere enn vanlige GO billetter ved bud på plusgrade?
Må du ha biz må du kjøpe biz. Det er belegget som bestemmer store deler av hvilke bud som slipper igjennom. Men det er ingen regel at man får selv om man gir et godt bud. Jeg har opplevd som diamond og få det siste setet i biz, men har også opplevd denied på plusgrade med et meget bra bud og mange ledige i biz. Ender da med å oppgradere for poeng ved check in, men da får man jo ikke statuspoeng...
Hei, her er mine tanker. Nettopp kommet hjem fra SFO hvor jeg la inn bud fra plus til biz begge veier, og det gikk fint. Belegget avgjør hvor mange bud som går igjennom, men min erfaring med upgrade systemet er at hvis du legger inn litt over minstebudet (type 1-2K EB) gitt at belegget er lavt så går det gjennom, og 4-5K EB hvis belegget er høyt. Du kan sjekke expertflyer for å få en ide om hvor mange seter som er gått, men du vil ikke få helt korrekt oversikt. Jeg gjorde slik denne gangen: CPH-SFO Bud: 30120EB. Minstebud: 25000 EB. Pax: 1. SFO-CPH Bud: 28900. Minstebud: 27000. Pax: 1. Merk at belegget var høyt til og lavt hjem. Samtidig må du ta regning med at det er mer populært hjem fra USA enn til pga nattfly (det er min erfaring, selv om det ikke stemte på 936 hjem i dag). Forøvrig er jeg EBG selv, så får 20% i tillegg.