USA sommeren 2019 (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av a3t, 28. juni 2018.

Tags:
  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Eller spar en masse poeng og lei bil og kjør til Vegas.
     
    Origo and braathens safe like this.
  2. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, på en måte. Det er lite planlegging som kan forkludre "planen".
    Skulle til Mount Rushmore. Burde da fly CPH-SFO-RAP, men allergi mot lange flyturer resulterte i følgende plan: OSL-EWR-ORD-RAP.
    Denne kunne ikke gjennomføres pga fulle fly.
    Resultat: OSL-ZRH med SAS plus. ZRH-JFK med SWISS i C. 3 dager i NY for å komme til hektene.
    LGA-ORD med UA i C. Kjøre bil til RAP tar ca 3 dager.

    Retur like dumt. Kjøre bil til ORD(Chicago da). 3 dager å komme til hektene på i en ca 120 m2 suite på 5 stjerners etablissement.
    Nå er planen ORD-ARN-OSL evt. ORD-CPH-OSL i C. Alt er fullt, herav følger:
    ORD-FRA med LH i C. På loftet i 747-8. FRA-OSL med SAS i plus.

    Alt dette i juli i år og her var utgangspunktet altså Chicago. Fin by, anbefales.
    PS. Bil fra Avis. Chevrolet Tahoe. Meget bra.
     
    Kristian liker dette
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde en to ukers rundt California i fjor. Helt konge. Par dager i LA først, kjørte sydover mot San Diego, så kjørte jeg en litt rar variant av PCH-roadtrippen (begynte "feil vei"). Kjørte halve strekket, tok en liten omvei pga ras (fikset nå) og så opp til San Francisco. Noen dager der, kjapp tur innom Yosemite, opp igjen til SFO og så standard roadtrippen nedover igjen til LA. Her klarer du utmerket å bruke 2 uker uten problemer. Du kan også ta avstikker til Vegas som nevnt over.

    Fra Chicago kan du kjøre sørover, enten stikke innom NOLA som nevnt, du kan også kjøre nedover mot Miami og Key West, men Miami er vel ikke ideel location på sommerstid, så da sikkert bedre med NOLA. Pass deg for evt enveisleie her. Den er gratis i California, men ikke i Illinois eller Florida, mener jeg. Mitt råd; siden du har opplevd Florida før - gå for California.
     
  4. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, vi vil oppleve USA igjen. Trivdes veldig i Florida traktene. :) Ikke storby. Vi liker opplevelser og feriefeller. :)
     
  5. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Flaks at jeg har Ducati da. :) 2018-08-04 17.36.06.jpg
     
    Edvard liker dette
  6. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Ligger helt i grenseland på budsjett her. Kanskje det er like bra å ta utgangspunkt i å fly til New York, og oppleve Washington ++

    Er veldig usikker. Er det en del å oppleve på østkysten for en barnefamilie?
    Er det langt til Niagra Falls (er det verdt det)?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
  8. Dreamlord

    Dreamlord Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Muligens feil forum, men forsøker likevel:

    Vi skal til Florida sommeren 2019, aka neste sommer, og har begynt å se etter billetter.
    Hos SAS får jeg bare opp relativt dyre billetter hvor alle går via EWR, og så videre derfra til MIA (og da er de siste 3 timene tunge om man har flydd direkte til MIA før). Skyldes det at billetter direkte mellom OSL-MIA eller CPH-MIA ikke er lagt ut? Eller er alt utsolgt? Det er ingen enkeltbilletter noen dager. At det skulle være helt utsolgt går vel ikke an?

    Anyone?
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, datoer tenker du å reise på og retunere? Ut i fra Oslo?
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har fjernet MIA fra tilbudet til sommeren (6. mai til 26. september), og flyttet flyene til Boston-ruten. (Hvis jeg husker rett).

    Det går derfor ikke noe fly til MIA til sommeren.
     
  11. Dreamlord

    Dreamlord Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Utreise midten av juni, tilbake 4 uker senere.

    Alvor? Ingen Florida på sommeren? :(
     
  12. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
  13. Dreamlord

    Dreamlord Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for kjapt svar, selv om det var kjipe nyheter.
     
    Avixlo liker dette
  14. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Er prisen på tilbudet til USA på salget nå "gode" eller får jeg samme pris etter salget?

    For 2 voksne og 2 barn, så kommer en tur i PLUS på ca 34-36' i juli 2019.

    Vi er veldig usikre på turen, og om det er "ingenting" å spare, så kan vi bare avvente litt.
     
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir jo aldri "superbillig" i sommerferien - erfaringen min er at det heller ikke blir noe særlig dyrere (for Plus og biz) frem til sånn april/mai. Da blir det hele avhengig av hvor fullt det er.
     
    Lars J liker dette
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Følger denne da jeg har en plan om California med familien og unger (jenter på 13 og 9 da) neste sommer hvis ikke dollaren fortsetter oppover. Pinlig nok har jeg aldri vært i California før selv om jeg har vært rundt ti ganger i Vegas.

    Fant noen bonusbilletter i juli neste år i business og plus til NYC som er reservert og regner da med å ta et par dager der først før jeg flyr til sør eller nord i California (evt Vegas) og kjører derfra. Tenker omtrent tre ukers ferie som jeg føler det må være for at det ikke skal bli for mye kjøring med ungene. Hvis jeg ikke får noen gode bonusbilletter hjem får jeg i verste fall bare kjøpe noe enveis med Norwegian. Var fremdeles godkjente priser der, men jeg skal smøre meg med tålmodighet litt til i tilfelle noe legges ut.
     
    Lars J liker dette

Del denne siden