USA - vestkysten

Tråd i 'Reisemål' startet av zerocool, 27. juli 2019.

1. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

Reiser til USA i okt/nov, og skal være i Los Angeles, Las Vegas, Yosemite og San Fransisco.

Vi driver å se på hoteller men det er ikke bare bare.. Noen som kan anbefale hoteller på disse stedene? Prøver å holde utgiftene nede, så ikke noe dyre luksushoteller :D Må være rent, komfortabel og ok+.

Vi har leiebil, kan det være en ide å bo like ved flyplassene i LA og SF? Vel billigere å bo der?

Thanks!

2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
  3. B4stian

B4stian Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Los Angeles er svært, så tenk litt på hvilke steder dere vil besøke mens dere er der. Møter dere på kø på motorveien, som nærmest er umulig å unngå, så går tiden fort.
    Jeg valgte å bo rundt Dogder Stadium når jeg var der tidligere i år, da det var ganske grei avstand til mye av utfluktene vi skulle på, så ble det heller en lengre biltur når vi skulle til Santa Monica. Er utgangspunktet dit istedenfor rundt LAX og dere skal på fornøyelsesparker etc. så bruker dere mange timer i bil hver dag.

Når det gjelder SF, så blir det litt av det samme. Fishermans Wharf er jo turistfelle nr. 1, men pga bil og lettheten til å komme seg til/fra ting så bodde vi ikke så langt unna turistfella, men shopping/downtown og mange kule ølbarer etc. blir ganske langt unna.

Insomnia4u liker dette
  4. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Husker du navn på hotelene dere bodde i?

5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,016
    Bonuspoeng:
    183
    I Las Vegas må du bo på stripa. Rimelige hoteller som er bedre enn sitt rykte er f.eks Flamingo, Treasure Island og Polo towers. Men jeg er glad i å ta den litt ut i Vegas og bo på et av de mange virkelig gode hotellene. Hvis det ikke er noen store konferanser der samtidig som dere er i byen, burde det være muligheter å finne noen gode dealer hvis dere følger litt med.

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,066
    Bonuspoeng:
    293
  7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,460
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er budsjett pr natt i de ulike byene?

8. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde den samme turen på samme tid i fjor. Her er mine erfaringer:

San Francisco har jeg bodd flere ganger på https://www.queenanne.com/. Et litt spesielt hotell med mye historie i veggene og afternoon sherry(!). Greit med parkering. Kommer fort vekk til å booke her igjen neste gang også. Finnes et veldig bra frokoststed rett borti gata (http://www.sweetmaplesf.com/) også artig med Japan Town.

I Yosemite bodde vi på www.tenayalodge.com, kanskje ikke det billigste, men veldig fornøyd med stedet.

Før du dra til Yosemite anbefaler jeg på det sterkeste å se filmene The Dawn Wall og Free Solo. Da blir det enda mer imponerende å se El Capitan.

Om dere skal kjøre fra Yosemite til Las Vegas, så burde dere Google litt og legge inn et stop ved Star Wars Canyon. Les litt her: https://theaviationist.com/2017/11/...icas-plane-spotting-jewel-at-risk-of-overuse/ I løpet av 3-4 timer så vi 4-5 forskjellige jagerfly. Det kanskje råeste var F35. Det er helt rått å se ned på flyene og kjenne varmen fra afterburner’n. Her følger et par av bildene jeg tok. En drøm for en amatørfotograf. Du får ta kontakt om du trenger flere detaljer.

33CC735D-DE20-4DA7-8CCB-4A0849999C85.jpeg 5AC1B0A0-011A-43D4-AEA4-EFFF4BEB363B.jpeg D7F29140-D264-4A7B-8575-21A962385594.jpeg 9227C5AF-54AA-4F76-8FE9-CBBC9E8AEEFA.jpeg 70CF98C8-780A-4401-AE77-E110B561C62C.jpeg 1730967C-F620-4573-98F8-F8B7DD9D60E1.jpeg E3B13660-3A1C-4B9D-BD24-F46AF27FE6E8.jpeg

I Los Angles har jeg bodd flere ganger ved http://magiccastlehotel.com/ Ligger kort vei fra Hollywood Boulevard. Er vel gamle leiligheter som er bygget om til hotell. Har du med barn er det veldig stas med egen telefon i bassenget for å bestille is (inkludert). Anbefaler å sjekke ut lunsj/middag på Magic Castle (Google er din venn). Hotellet kan hjelpe med inngang. Anbefales spesielt om du har med barn. Men som andre har nevnt i LA er det lurt å bo i nærheten av de stedene du skal dra. Dette hotellet passer bra i forhold til Hollywood, Griffith Observatory, Universal Studio....

Baldrick, Are, holmen and 3 others like this.
  9. B4stian

B4stian Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    I LA fant vi en liten leilighet via Airbnb som vi synes var perfekt: stille boligområde.
    Hotellet i SF kan jeg overhodet ikke anbefale mtp renhold og støy fra veien - dårlig research der rett og slett, men plassering var gull siden vi ville farte litt. Det var rundt Marina District. Spørs jo på budsjettet ditt/deres, men å ha bil i downtown med parkeringsprisene der synes jeg var litt bortkasta rett og slett. Koster jo like mye som et ok hotellrom i parkering nærmest.

10. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,118
    Bonuspoeng:
    183
    Et tips er også å holde deg langt unna Downtown i LA og ta for all del ikke undergrunnen der, bruk leiebilen overalt.

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,470
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor det?

Hvis man vet hva man skal i Downtown, så er det mye å se og gjøre der.
    Metroen er finfin hvis man skal dit den går. Downtown er hub, så derfra kommer man nesten over alt.
    Buss er billig, og man får sightseeing på veien.

Men for all del, jeg hadde ikke bodd på hotell Downtown. Og jeg hadde leid bil uansett.

alexanderberg liker dette

Del denne siden