Kjære godt folk og Insideflyere! Jeg har en liten utfordring til dere! Jeg og kona har 2 CT og 430000 poeng som vi kan tenke oss å bruke samtidig mellom 2 - 18 august (før skolestart). Kan noen hjelpe? Her er liten checkliste: - 2-18 august 7 dager minimum, 14 dager maksimum, men 8-10 dager er ideelt. - Busniess class, men gjerne med mulighet for F - Vil fly langt og maks transittid i hver stopp/land. - Tokyo, Australia, Hawaii, New Zealand er på ønskelista, men åpen for andre steder, bortsett fra Kina, HK, Vietnam, Thailand, Malaysia, Singapore, Afrika, USA (men som transitland er de OK). Det er det jeg kommer på... Hjelp? Takker og bukker på forhånd!
Finnes det destinasjoner der det er 4 First seter? Jeg ser for meg at realistisk sett så er 2 i F og 2 i C(Ungene) det som er mest realistisk. Kunne tenkt med Thai jeg også ned til BKK og alle fire videre i C til en annen destinasjon. Gjenstår kun å oppgradere kjerringa sitt kort og sanke godt med poeng de neste halvåret. Kommer til å følge med her for tips.
Vi klarte å booke 4 stk i First nå i oktober på FRA-ICN (Asiana), ICN-BKK (Thai) og BKK-FRA (Thai). Booket først 2 billetter, så åpnet de 2 billetter til cirka ett døgn senere.
Det hadde vært helt konge å fått til noe slik, sikkert lurt å legge det i høstferie eller vinterferie for oss som må forholde oss til skoleferiene.
Får du til en booking med så mange i C på forhånd da ? jeg synes jeg ser at med 4 Pax er vel alt annet en Eco vanskelig. Finner stort sett maks 2 C seter på forhånd på det jeg ser på ihvertfall. Så strategien er kanskje å booke 2 først og se om det åpner flere seter nærmere avgang ?
Har funnet meg en rute, men sliter litt med å få booka, dobbelsjekket med både KVS og United at det var ledige seter for 4, men CT telefonen sier de ikke finner...
Da er det booka!! blir ikke noe crazy stopovers denne gangen... like greit siden vi har med barn, da har jeg kortere lunte... Satser på det dukker opp minimum 2 F billetter etterhvert. 08/08 OSL > FRA 09:45 - 11:55 LH859 FRA > KIX 13:20 - 07:40 LH740 17/08 KIX > FRA 10:00 - 14:50 LH741 FRA > OSL 16:20 - 18:15 LH858 Litt over 12000,- i TAX.
Ser sånn ut ja. Ja ja, overlever vel i Biz også... sparer poengene da, har 2 CT til som skal brukes. Er bare glad jeg fikk til noe for alle 4 samlet i skoleferien...
Unger har ingenting å gjøre i F. Har sagt det før og håper jeg aldri må si det igjen. Man flyr F for at noen skal ta vare på deg, da skal man ikke ha noen å ta vare på samtidig... C er vel greit nok med unger..
Ooh, slike kommentarer skaper alltid litt støy blant de med barn Men om folk vil ta med barna sine i F (og betale for det med cash eller poeng) så er det vel greit det. Hadde jeg hatt barn så tror jeg ikke jeg hadde ville gjort det, men alle er ulike. Det finnes mange veloppdradde barn som sikkert er en drøm å ha med i First. Og tenk for et flott familieminne.
Husk at det er forskjell på 3åringer og 10+åringer i first. Har man råd til å ta med barna burde ikke det være noe problem så lenge de klarer å styre volumkontrollen