Vel fremme på CGK var jeg et øyeblikk bekymret for at jeg måtte fylle ut noe papirer og stå i kø. Men snakket med ei dame i transit-desken som bare tok bilde av pass og billett og sendte meg videre. Benyttet anledningen til å gå noen tusen steg på terminalen. Den er faktisk veldig fin, med et enormt utvalg av butikker og spisesteder. Siden jeg har ca. 6 timer her totalt gikk jeg til Garuda-loungen. Den har et av de mer imponerende inngangspartiene jeg har sett. Støynivået legger derimot en demper. Alkohol må man be om, og jeg har kun sett øl og vin. Maten ser i utgangspunktet bra ut. Fortsatt 3,5 timer før det forhåpentligvis nærmer seg boarding. Jeg kommer nok til å brenne et Lounge Key klipp på en annen lounge også.
Regner med du mener Jack's Bar Jeg var der to ganger, begge ca. kl. 15. Det var langt ifra fullt da, men det lå noen lapper fremme med reservering fra 17 og utover. Barstolene med direkte utsikt til elva er nok populære på kvelden. Det var et veldig behagelig sted å sitte i varmen pga. brisen. Skal du snart tilbake?
Først litt mat, deretter spyling av skroget i Garuda-loungen. Har forflyttet meg til Saphire Plaza Premium Lounge. Dette er en stor og luftig lounge hvor de spiller loungemusikk. Skikkelig bar har de også. Enkelte ting koster - pilsen var gratis.
Av valget mellom Garuda- og Saphireloungen vinner sistnevnte soleklart. Det er en mye mer behagelig stemning i Saphire selv om det også her er mye folk nå. Måtte hente meg litt kylling og potet - noe som smakte veldig bra. Her blir man også hilst på på vei inn- og ut av toalettet Det eneste minuset er at mange bestiller mat, og dermed får utlevert små diskoser som piper hele tiden. I tillegg er det i teorien en tidsgrense på hvor lenge før departure du kan entre loungen.
Sitter i Al Fursan loungen på JED nå etter naturligvis en flight med Saudia. Har til og med sneket meg til en dusj. Merkelig å være så opplagt etter 9,5 timer
Faktisk en veldig fin opplevelse CGK-JED. Det var 2+2+2, men bare 2 rader i C. Velkomstdrink var mangojuice, etterfulgt av små kopper med en type kaffe jeg aldri har smakt. Jeg tok deretter en musserende drink som også smakte bra. La deretter mer eller mindre horisontal resten av flighten. Jeg synes setene var gode, men hadde blitt bedre med en madrass og litt kjøligere kabin. Kaffe og en musserende før landing. Jeg stod over mat denne gang med unntak av litt nøtter, dadler og sjokolade. Saudia var en positiv opplevelse når målet er å være opplagt ved landing.
Når jeg først er i byen Kommer tilbake med rapport fra JED-CDG når jeg forhåpentligvis er i en lounge om 3 timer. Det var en veldig trivelig tur med Saudia!
Live-blogging fra Paris nå. Jeg hadde 6 timer til flyet hjem, så hvorfor ikke dra til byen? Sinnsykt mye folk i gatene her. Jeg er litt dehydrert etter mange timer på reise, men en utepils må man ha. Nå må jeg bare klare å fylle på metrokort og håpe at togene går.
Tilbake til JED-CDG med Saudia. Flyet gikk 9 og tok drøye 6 timer. Samme opplegget som siste flyvning, med drikke og minikaffe før takeoff. Denne gangen ville jeg naturligvis være våken og prøve maten. Jeg legger ved menyen i neste post (bedre lys enn tidligere post). Maten var rett og slett kjempegod og presentert på en delikat måte. Det hjelper på opplevelsen at kokken gikk rundt og presenterte seg før takeoff, samt takket for alt før vi landet. Hun som tok vare på meg var også utrolig service-innstilt. Dette er noe av det beste jeg har opplevd matmessig på et fly hvis vi ser bort fra F. De har masse god drikke, og jeg savnet egentlig ikke alkohol. Det setter en liten "spiss" på opplevelsen at de viser koranversj før takeoff for å beroligge oss før reisen, samt kan opplyse tidspunkt for neste bønn. Jeg så ingen i midtgangen som faktisk bad
Okey. Er på siste flight til Oslo. Extime loungen på 2B var ingen höydare - Air France loungen var i en annen liga. Har eco til OSL pga. umulig å få feeder i C selv om ledig bonusbillett på tidspunktet. Takk til alle som har fulgt meg på denne reisen. Hvis noen har spørsmål så må de stilles snarest. Jeg husker knapt hvor jeg var og hva jeg gjorde for en uke siden. Men morsomt har det vært! Epost fra SAS angående EBG for livet har også kommet. Venter det håndskrevet brev fra Anko i postkassen hjemme? Tusen takk.
Saudia har fjernet noen rader i eco til fordel for eget bønneområde. Mulig biz pax også går bak dit for å be.
Så ingen pilgrimsferd da klokka slo, men så satt jeg på rad 2 også. Det bønnerommet må i tilfelle være stort mtp. alle åpenbart troende muslimer som gikk om bord.
Kan jo fortsette litt til siden jeg har kommet hjem og skal lande etter 43 timer på reise. Dagens meny fra SV. Jeg hadde Saudia Sufrah til frokost og Mixed grill noen timer senere.
Høyt niva på amenity kit også. Identisk innhold på begge flights. Den sorte kan fort bli min "man bag" på reiser fremover. Det fulgte med sokker også, men de ble igjen på flyet. Og skal kanskje være glad for at ikke hele kabinen sprayet seg med parfymen...
Takk for at du tok oss med på tur! Eit slikt reisebrev gir reiselyst! Og gratulerer med gullkort ut livet
Takk for detaljert og bra turbeskrivelse @Calling Bare å bestille neste billett! Alltid mer å gjøre i BKK Jeg er fornøyd selv med å ha sikret biz med Thai på OSL-BKK ruten på tidlig høst. Prisen etter jeg bestilte har allerede gått opp over 15% på et par uker, spennende tider