Som nevnt i både Zürich tråden og Milano tråden så skal jeg i uke 14 reise på tur til Vaduz. Det er kun primært for å ha besøkt et nytt land og jeg tenker å tilbringe 3-5 timer i landet før jeg beveger meg på den lange turen til Milano dom tar 5-6 timer ifølge SBB. Jeg starter dagen i Zürich også tar jeg tog+buss til Vaduz. Noen som har vært der som har noen anbefalinger til hva jeg bør se å gjøre den korte tiden jeg er der? Jeg mener også jeg har lest et sted at man kan kjøpe stempel i passet sitt fra en lokal turist butikk. Takker for tips og innspill. Reisebrev kommer når det nærmer seg!
Då eg var på interrail vart det ein snartur innom Vaduz og som deg var det hovudsakleg for å krysse av eit nytt land på kartet. Ein rusletur opp til borgen for litt utsikt og litt lønsj nede i bygda var det vi gjorde, men det finst sikkert meir spennande ting å ta seg til
Her før jul las eg om ein tursti som opna våren 2019 som på 21 timar tar deg gjennom heile landet -- til fots: Liechtenstein-Weg: - https://tourismus.li/en/activities/the-liechtenstein-trail/ Edit: No finn eg ikkje den artikkelen som eg las, men denne kan fungere: - https://www.expressen.se/allt-om-resor/resmal/europa/upptack-hela-landet-pa-21-timmar-till-fots/
Jeg har vært i Vaduz noen ganger, det er ikke mye derfra som har brent seg inn i hukommelsen som er minneverdig.
De har billig bensin der de gangene jeg kjører til Italia. De har de ett slott som det er fint å besøke første ganga du er der, også har de en bank å sette pengene i for dere som driver med litt shady business
De har også en morsom ku å ta bilde av: Som jeg skrev i en annen tråd så hadde jeg ikke prioritert å reise hit, men det er helt greit å stoppe innom om man kjører forbi.
Skal primært ha nytt land også tenkte jeg det at når er neste gang jeg er i område? Blir bare kort visit. Men stilling ku da. Noen fine tips her Edit: Hvordan er det med kortbruk i Liechtenstein?
Ja. Sjekk åpningstidene for restaurantene. De følger av når folk har lunch og når de er ferdig på jobb. Kan ikke huske at det var noe problem å betale med kort da vi var der i 2010. Det er et par fine fjellturer i området, men om du bare har en kort visitt så er ikke det noe å begi seg ut på.
Opp til slottet, spis på thai restauranten og kjør der i fra. Ikke stort mer å finne på! Hadde leiebil så buss og tog har jeg ikke erfaring med der.