Etter at vi tidligere har besøkt Theather of the sea, bestemte vi oss for noe nytt, Dolpfin rescue center. Det var et fint og lite sted, men vil nok eller gå for førstnevnte ved neste korsvei.
Gjort litt research på forhånd og traff jackpot på første forsøk. Smoked BBQ. Wow, for en mat. Ligger på en båt i marinaen. Alle IF-ere med plan om Key West, ikke gå glipp av denne fantastiske mat opplevelsen. Vi må tilbake før vi drar videre Etter oppfordring fra eieren, kastet vi restene, omtrent kun ned gnagde ben ut i sjøen. Her dukket det kjapt opp mye forskjellig fisk, tarpun og nurse shark! Langs marinaen mette og fornøyde, fant vi noen sjøkuer som lekte i vannet.
Dagene i KeyWest går i slow motion. Mye bading på hotellet, jentene er like mye under, en over vann. Litt donout pause. Hva med en Lobster pizza? Vandring gatelangs i alle de sjarmerende gatene. Jakte litt på høner.
Ahh. Gode minner, og ikke så rent lite misunnelig. Vært i sommerfuglparken? Det likte kidsa mine ihvertfall.
Ser ut som dere har en skikkelig flott tur!! Vi tenker også til Key West med hele familien senere i år. Har dere anbefaling på hotell?
Best Western de er på er fin. Har bodd der selv. Med mindre de har tapt seg de siste årene er den å anbefale.
Prisene i KeyWest er blitt helt ekstreme siste årene, samt at dollaren ikke taler vår vei. Jeg har bodd på forskjellige ved hvert besøk. Almond tree inn var veldig bra, men den har blitt til adults only. Kimpton har mange flotte steder her. Her kan mulig @milehigh hjelpe til Best Western er muligens det stedet med mest for pengene så sentralt. Flott basseng, store rom. Ok frokost og gratis parkering. Samt meget god beliggenhet.
Man blir aldri lei av å surre rundt i gatene her. Bilde over og under kan jeg trygt anbefale Umami burgeren. Solnedgangene blir man aldri lei.
Vi nærmer oss slutten på vårt opphold i KeyWest. Blir noen timer ved poolen, før vi setter snuten mot Fort Lauderdale. Takk for oss KeyWest, vi ses igjen
Vi forlot KeyWest med et liten tåreskvett fra min yngste som fikk seg en god venn under oppholdet. Allerede ved innsjekk ble vi kjent med en Amerikansk familie som vi har hengt litt med under oppholdet.
Satt kursen for Robbies i Islamorada. Her ble det litt Tarpun mating, mens man måtte sloss med pelikanene
Veien gikk videre til Islamorada brewery. Her ble det med litt godsaker hjem Før nok en research på forhånd slo til på Twisted Shrimp, litt lenger bort i gaten.
Vi dro innom Miami Beach på veien til Fort Lauderdale. Jeg trives best på US1 og A1A, omgår kjedelige motorveier, om mulig. Et lite stopp i downtown. Før vi kjørte over til Miami Beach og et stopp på Betsy. Vandret litt rundt på Miami Beach. Og tok en sniff på et av våre favoritt hoteller Lowes. Vi ses i sommer