Har seter med LH i C strekningen LAX - MUC - OSL om en ukes tid. Hadde håpet det skulle åpne seg LH F, det gjør det ikke. Ser nå at det er seter LAX - ARN - OSL med SAS ledig, også i C. LAX - MUC er i annen etasje på A380, har ikke flydd A380 før. Reisetid er omtrent det samme. For the record, så flyr jeg LH F bort. Noen anbefalinger/erfaringer om jeg bør velge LH eller SK.
SK over LH C. Annyday er mitt valg. Er du heldig får du nok noe lavere avgifter om du flyr SK C(?) Har aldri prøvd LH C, bare lest flere rapporter. Tror flere her inne vill anbefale SK C med 1-2-1 vs 2-2-2 de fleste dager i uka
Her var jeg litt ivrig. Det er SAS Plus som er ledig, ikke C. Men takk for svar uansett. Da blir det nok LH C. Amatør :-(
LH C i A380 er helt en ok opplevelse. Særlig flyet er jo helt topp, kanskje det mest behagelige man kan fly på longhaul. Problemet er, som andre er inne på også, at 2-2-2 konfig fører til relativt trange seter hvor jeg opplevde særlig beinplassen som trang, og det hele ble litt klaustrofobisk og det var umulig for meg å sove.
Har fløyet LH C i A380, og var ikke veldig imponert. Du føler deg bare som en av mange når en hel etasje er satt av til business. Servicen er som vanlig på LH god, men upersonlig. SK c alltid foran LH c, men LH c foran SAS Pluss.
Her er det bare å stemme i! SK C er beste Star Alliance over Atlantern, så lenge det ikke er LN-RKP. C er bedre enn Y+ uansett hva man velger over Atlantern, inkludert LN-RKP.
Den er 2+2+2 istedenfor 1+2+1. En test fra når det var nytt.. http://www.businessclass.no/en-test-av-sas-nye-airbus-a340-med-fully-flat-seter-business-class/
Vanskelig å komme unna denne.. Flyttes mellom ruter det det passer sas.. Så du vet ikke hvor du finner den før du er ombord nesten...
De skifter fly om natten... Jeg hadde en bonus tur med kona i April i år fra OSL til ORD via CPH med SAS i C. Om morgenen fikk jeg den fryktede beskjeden (Expertflyer) at de hadde byttet til RKP. Var ganske uaktuelt å fly med dette flyet og etter masse frem og tilbake på OSL fikk jeg byttet til avgangen via ARN til ORD
Jeg har, ufrivillig, endt opp med LH C i A380 i stedet for SK C i A330, nå i dag. Spent på hvor bra det blir, men tenker at det uansett er morsommere å fly stooort fly
SAS kjøpte ut LN-RKP fra leasingavtalen i fjor, mye pga. en relativt heftig rente ifølge ryktene på byen. I tillegg trengte SAS uansett en maskin til å håndtere tekniske utfordringer når dette oppstår på andre maskiner. Siden A340-serien står i opplag i hopetall har nok SAS fått LN-RKP på billigsalg og i så måte passet det godt inn i fly-kabalen deres
Har vært på rimelig mange turer siste måneden også... https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ln-rkp
Den hadde også relativt nye motorer som SAS trenger fremover. Den skal benyttes som delefly når den nye A330 kommer.
For å svare meg sjøl; A380 er sikkert et fint fly, men LH C vs SAS C, var for min del: - langt dårligere service, følte seg skikkelig som én i bølingen - trangere seter - mye mindre privatliv, jeg valgte sete på midtraden for å slippe av naboen ved vinduet skulle hoppe bukk over meg når jeg forsøkte å sove .. - dårligere mat - mindre støy - bedre headset - dårligere skjerm for in-flight (utvalget sjekka jeg ikke) - bedre champagne Som andre har skrevet her tidligere; SAS C før LH C hver gang. Jeg mistenker jeg var litt uheldig med damen som skulle servere oss også, for det så ut som det fungerte hakket bedre på den andre siden av flyet.