Vant SAS poengkampen?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Larata, 02. juli 2015.

  1. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Vant SAS kampen om poengene? Fasinerende å se hvordan fokuset på lavere poengopptjening i SAS forsvant som dugg for solen! De fleste jeg snakker med bekymrer seg nå mer om hvor man skaffer seg høyest opptjening hos andre, les Kiwi, Avis etc...enn at de føler seg lurt av SAS. Kollektiv hukommelse er ikke mye å skryte av ;-) Heldigvis viser partnere til programmet større konkurransevilje enn SAS selv, så jeg håper og regner med at proffere kommersielle selskaper drar "poenglasset" fremover, så SAS slipper å tenke på markedstilpasning! Blir mye å følge med på for oss med hobby utover å samle poeng, men som markedsmann kan jeg ikke annet enn å smile og gratulere! Jeg lo av dette for kort tid siden: Eurobonus som hverdagsprogram for hvermannsen. Nå kan det bli en realitet...men time will show..
     
    samirunway liker dette
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Tror man skal skelne mellem EuroBonus som et bonusprogram og EuroBonus som loyalitetsprogram.

    Som bonusprogram bliver mulighederne flere og flere, men som loyalitetsprogram er EB blevet langt mindre interessant.

    250 point på en intraskan flyvning får ihvertfald ikke mig til at betale en merpris. Ej heller 500 point i Europa.

    For mit eget vedkommende, så er der kommet betydeligt flere Avios på BA-kontoen i år end tidligere og fra at være meget tæt på EBD sidste år så bliver det nok kun med nød og næppe at jeg runder EBG i år. Til trods for at min rejseaktivitet i år vil være større end sidste år.

    Så nej - jeg tror ikke SAS vandt pointkampen. SAS tror det muligvis selv fordi optjeningen hos partnere mv går op. Men som loyalitetprogram er EB klart blevet forværret og specielt på korte ruter tror jeg flere og flere vælger billigste pris fremfor at være loyale.

    Det samme skete sidst SAS gik voldsomt ned i optjeningen. Spørgsmålet er så hvor lang tid der går denne gang inden de opdager at det var en dårlig idé.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med Flemming. Bruker EB aktivt som bonusprogram, men ikke som lojalitetsprogram (i samme utstrekning som før).. Tidligere sjekket jeg ikke innom konkurrenten i Norge. Nå gjør jeg det hver gang..
     
    OttoL and Bjoern In America like this.
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje. (Nesten) alle andre har devaluert også, og noen må man nesten fly med.
    BA har i tillegg tatt fra meg gratis setevalg, så det er jo helt topp.

    Lav opptjening, høye avgifter på uttak og stadig lavere priser på longhaul biz gjør at jeg har mistet interessen for poengene i seg selv (status er noe annet). Når jeg før kanskje ville "superoptimalisert" bonusoptjeningen velger jeg nå reise etter andre sannsynligvis mer fornuftige faktorer. Jeg har utvilsomt også blitt mer prisbevisst.

    Men jeg har på følelsen at jeg vil kvalifisere til EBG denne perioden også, muligens på legs...
     

Del denne siden