Jeg har forstått det slik at en av fordelene med gullkort er at man får velge sete på forhånd. Er det slik at dette også gjelder øvrige Star Alliance-selskaper? Helt konkret gjelder det nå bonusreise OSL-ADD-SEZ i økonomi, Ethiopian hele veien. Hvis det er mulig, hvordan gjør man det? På SAS-siden står bare "Ingen informasjon" hva angår sete.
Via Classic-sidene til SASbrukte jeg (biz), oppskrift ligger her: https://insideflyer.no/forums/threa...er-på-classic-sas-no.13540/page-5#post-414289
Måtte Herren velsigne @Storbaba og @holmen - dette funker jo fjell ! Ser det er relativt tett med folk langt fremme, glissent lenger bak. Er det slik at det å plassere seg langt bak øker sannsynligheten for å få en rad alene, eller kan jeg påregne at det fylles godt opp der også etterhvert som avgang nærmer seg? Eller bør jeg velge vindu der det allerede sitter en på midtgang, og anta at ingen velger midtsetet? Noen som har noe formening om hva de selv ville tenkt?
Har flydd en del med ET i det siste, sitter som regel nesten alene forran (på ikke-typiske turistruter, mellomlange distanser). For å velge sete logger du inn med ET booking nr (får dette av SAS, f.eks via chat) på deres nettside.
Noen som har oppdaterte tips på hvordan jeg kan få valgt seter på ET? Har testet Thai, SAS Classic (den eksisterer ikke lenger) og hos ET. No luck.
Hvis man uansett må ringe kan man vel like greit be kundeservice endre sete.. Men praktisk å ha ET PNR hvis man vil flytte på seg senere såklart
Jeg fikk booking ref på chat, fikk svar på 3 sekunder. Fikk valgt seter. Men, den appen til ET må være det tregeste jeg har opplevd. Tror noen måtte printe ut setevalget mitt, fakse det til Addis Abeba, og så få noen til å registrere setevalget manuelt. Men det gikk.
Ekstrem treghet ved valg av sete hos ET er min erfaring og. Gøy når man må ta en og en passasjer av gangen og det er tre i bestillingen...
Fikk også ET-nummeret av Ethiopian chat på Messenger, men det fungerer ikke i appen deres.. På chat fikk de lagt til setevalg og ser det ble riktig i SAS appen, men vil jo gjerne kunne endre selv hvis flytypen endrer seg nærmere avgang
Prøvde SAS Chat, de ga med samme ET-nr som ET ga meg i sin chat. Så er nok noe feil i ET sine systemer, får ta det videre med de etterhvert. Haster ikke