Kona har i det siste ikke reist noe, og dermed mistet de små fordelene et sølvkort hos SAS har. Men nå foran sommerferien ville faktisk en ekstra bagasje vært praktisk. En kollega har fortsatt et sølvkort å gi bort, og foreslo at jeg kunne kjøpe det. (Jada, vi vet det ikke er lov å kjøpe og selge osv) Han kom med en pris jeg synes var vel stiv (men for å ikke gi dere noen bias, så nevner jeg den ikke). Hva synes dere passende pris for et sølvkort skulle vært?
Tja. Hva er penger spart på ekstra bagasje på de kommende flygningene? Hva er behovet for 2 kolli i de neste 1-2 årene?
Tja. Vi klarer jo ganske lett å se hva verdi vi kan få ut av det. Men skal vi først teoretisere det så vil det være et handlingsrom opp til vår verdi og ned til verdien selger setter på det. I dette tilfellet så sitter han altså med mulighet til å gi bort et sølvkort, og sier selv at han egentlig aldri har giddet å gi det bort. Så kommer det altså en pris som ligger godt over den verdien jeg mener det ville hatt. For man kan jo se det den andre veien: Hvis han uansett ikke gir det bort, burde han være fornøyd om han kan få en colaboks for det
Du kan be kollegaen kysse seg i rævva. Jeg kan gi kona di et sølvkort. Send EB nummeret på PM til meg mvh haifinn
Jeg er litt usikker på om en så eksplisitt anbefaling vil forsure arbeidsmiljøet Men takker for tilbudet og sender PM!
Herlig ..!! 90 % her inne har vel et sølvkort å gi bort enten selv eller partner .. Kommersielt har kortet en verdi på 0kr
Sølvkort gis bort over en lav sko her på forumet, og jeg pleier selv å gjøre det når jeg har. Akkurat nå har jeg ikke, for det siste jeg hadde gikk til kona til @haifinn som nå åpenbart er inne i en ny opptjeningsperiode
Stemmer det- greit å være grei. Å skulle ha betalt for et sølvkort av en kollega da er du faen i meg kjip
Du spør pent i denne tråden, så får du: https://insideflyer.no/forums/threads/insideflyers-donasjonstråd.7229/page-16
For rett person, på rett sted, til rett tid (hva enn dette skulle være), så kan sølv ha noe verdi, men bare dersom man skal reise en del med SAS spesifikt og trenger ekstra kolli. 10% boost på poengopptjening er jo ikke til å kimse av om man f.eks går for gull. Teoretisk sett kan det spare deg for 2-3000 kroner. Om du har med dette ekstra kolliet på noen av disse reisene, så sparer du f.eks tilsvarende. Men om man først er på kort-kjøpern, så ville man i en slik situasjon spart enda mer på å kjøpe et gullkort. Vil tro prisen ligger rundt 5k? Dette sparer man (i en slik situasjon) kjapt inn igjen på enda bedre poeng-uttelling, reduserte kostnader til fødevarer (lounge), gratis wifi, gratis setevalg og litt slike ting. Fast track vil da også være en fin bonus, samt de fleste av disse fordelene på tvers av alliansen. Ellers helt enig med @haifinn og kudos til ham (har gitt bort mitt).