viaTrumf og hotels.com har blitt kjipere?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Are, 31. des 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    upload_2017-12-31_18-7-33.png

    4.5 % på bookinger med rewards.. Så lavt har det vel aldri vært før ?
     
    Xflipper and NoLimit like this.
  2. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Kan se sånn ut. Den forrige hos meg var 5,5% + rewardnetter
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Oj! Har ikke sett så lavt før, nei.
    Jeg har begynt å booke på Expedia, for å få 9+ % og samler poeng i Expedia sitt program. Får en del rabatt når man bruker de poengene på nye bookinger. (For meg er Trumf mer verdt enn bonusnetter)
     
  4. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hopper veldig opp og ned, så kan jo snu.

    Men Expedia er vel også greit?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Har lurt på å konvertere ja, men har ikke tatt steget..
    Har jo hotels.com gull :D
     
    SAJblue liker dette
  6. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Enig. Er litt i byttemodus selv. Har opplevd at det av og til er bedre utvalg hos Hotels.com, men kan svelge en kamel for dobbelt så mye trumf.
     
  7. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Samme på Remember Reward også. Hotels.com (med netter) har gått ned fra 8% til 6%. Expedia har gått ned fra 12% til 10%. Faktisk overrasket over at ViaTrumf har så høyt som 9.5%. På pakkereiser og leiebil har de faktisk også høyere rabatt enn Remember. Tipper det bare er et spørsmål om tid før det justeres ned. Erfaringsmessig tar Remember (eller dets formidler) lite/ingenting av mellomlegget i fortjeneste (evt. har de forhandlet frem mye bedre avtaler).
     
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har delvis bestemt meg for å gå over til/teste ut Expedia litt fremover pga dette og ønsker nå å endre en booking fra hotels.com -> Expedia. Problemet er at romkategorien står som "utsolgt hos oss" på Expedia men er fortsatt tilgjengelig hos andre (bl.a. hotels.com og booking.com). Er det noen som har erfaring med dette?
     
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv å slette cookies, jeg har selv opplevd at hoteller har vært "utsolgt" hos Expedia etter å ha søkt hos Hotels først og vice verca. Etter å ha slettet cookies har det så plutselig vært ledig der det før var utsolgt.

    Det er vel samme firma, så det vil ikke forundre meg om de har samarbeidende cookies.
     
    DanH liker dette
  10. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde testet dette flere ganger, pluss søke på mobiler osv uten hell. Etter mye frem og tilbake fant jeg ut at det var de to siste nettene som ødela for meg. Så jeg booket disse to nettene fra hotels.com og de resterende nettene via Expedia :)
     
  11. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Har selv helt sluttet å bruke hotels.com (enten gjennom viatrumf eller annet). Nå er det kun Expedia for å maksimere trumf.

    Ikke dumt med Expedia Gold og vip+-fordeler heller, når de slår inn.
     
  12. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    På denne turen så prikker jeg inn 16 netter via Expedia og går rett opp på gull. Så da får jeg testet ut det litt fremover :)
    Hvor mye er egentlig 7-8000 Expedia-poeng verdt hvis jeg bruker de på å booke hotell?
     
  13. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    For noen måneders siden var 3500 poeng = 500 kr ved bruk på VIP+, halvparten på andre hotell.
     
    DanH liker dette
  14. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg aner ikke konverteringen der, men som pepeu sier, de har mest verdi mot vip+ hoteller pga dobbel verdi i kroner da. Så greit å skru av bruk av poeng på søkesiden hos expedia, med mindre man vet man skal ha vip+ hotell. Ellers kjapt å kaste dem bort for liten krone-effekt uforvarende.
     
    DanH liker dette
  15. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg tolker det kan du kjøpe disse kupongene for fly + hotell bookinger.
    expedia.jpg
    Hvis jeg trykker på linken for ren hotellkupong kommer jeg bare inn på en side som ikke beskriver verdien av poengene..
    https://www.expedia.no/rewards/redeem
     
  16. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror ikke du får frem verdien på hotell før du faktisk har poengene tilgjengelig, men det er bare en teori jeg har. Det må noen som faktisk har poeng på Expedia+ svare på.
     
  17. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,199
    Bonuspoeng:
    113
    Og så ble det enda kjipere gitt :eek: Denne dealen har virkelig blitt mye dårligere bare på et par 3-4 måneder. Fikk vel 8% på det beste med reward netter om jeg husker riktig.

    Ser at flere her inne har gått over til Expedia, men hotels.com er vel fremdeles bedre om man bruker hotels.com rewards og ikke har som mål å makse trumfpoeng? Eller er det noe jeg har oversett?

    Screenshot_20180305-141433.jpg
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Expedia er vel uten tvil best med 9,5%? vet ikke hvordan de er i pris vs hotels
     
  19. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplever utvalget og prisene på Hotels.com og Expedia som nærmest helt like - de er jo eid av samme selskap og det er helt sikkert noen felles systemer i bånn. Jeg opplever at prisene er like i ca. 9 av 10 tilfeller. Hvis det er noe forskjell så er det fordi en av sidene kjøres noe ala "Akkurat nå får du som medlem 10% rabatt på utvalgte hotell". Kan heller aldri huske å ha funnet et ledig rom på Hotels.com som Expedia.no ikke har - eller motsatt.

    Jeg har Hotels.com og Expedia Gold, men det er kun hos sistnevnte jeg har mulighet for gratis oppgradering (på VIP-hotell). Det har faktisk skjedd et par ganger, men det er overhodet ikke noe jeg forventer når man booker via verstingsidene som dette (sett fra hotellets ståsted).
     
    Xflipper liker dette
  20. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,199
    Bonuspoeng:
    113
    Man får jo 1 natt gratis etter 10 netter, 1/11 = 9.1% og 2.5% trumf.

    Klart, om man kun er interessert i trumf, så er Expedia bedre. Men for andre, er ikke valget opplagt slik det var før.
     

Del denne siden