ViaTrumf og hotels.com

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av hardlanding, 02. okt 2018.

  1. hardlanding

    hardlanding Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg er ny på dette med bonuspoeng, og fokuserer på EuroBonus (fordi jeg jobber i Vest-Afrika og har kjæreste i Oslo).

    Delvis takket være dette flotte forumet, så har jeg skjønt at ViaTrumf er fantastisk og at det er nyttig å bruke Expedia. Men av og til ser jeg at hotellene er billigere på hotels.com. Så jeg tenker at det kan være lurt å booke der hvis prisen er bedre og man får 8% bonus mot Expedia sine 8,5%.

    Men jeg skjønner ikke hva ViaTrumf mener i beskrivelsen sin der: Bookinger uten Rewards gir 8%, mens med Rewards gir 4,5%.

    Jeg er jo medlem hos hotels.com. Betyr det at jeg får rewards-poeng og dermed bare 4,5% ViaTrumf? Eller får man 8% for alle nettene man betaler uten rewards-poeng? Eller er det noe annet som menes?

    Kan noen stave dette ut for meg?

    Tusen takk for hjelpen:)



    hotels.PNG
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Du får 4,5% viss du samtidig ønsker å opptjene Rewards hos hotels.com og 8% viss ikke. Dette er noe du selv må velge i bestillingsprosessen slik jeg har forstått det.

    PS! Velkommen til InsideFlyer! :)
     
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    I praksis tror jeg du må gjøre bookingen uten å være innlogget for å få 8% Trumf. Er du innlogget får du automatisk Rewards og dermed "bare" 4,5%Trumf. Har ikke funnet noe sted der man kan velge dette i bestillingsprosessen.
     
  4. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Lurer på hva som skjer om man først ikke logger på Hotels.com rewards når man bestiller og får 8% etter endt opphold. Når pengene kommer etterregistrerer man natten og sitter igjen med begge deler? De trekker vel ikke tilbake trumf regner jeg med
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, takk for oppklaring. Jeg har aldri prøvd det selv, men da vet vi det :)
     
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan etterregistrerer du netter på Hotels.com?
     
  7. hardlanding

    hardlanding Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, takk for svar! Kanskje jeg skal teste det en gang jeg skal bo bare én natt
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan selv velge om du er med i hotels.com rewards. Så om du har en profil på hotels.com som ikke er med i rewards programmet deres får du 8% er du med får du opptjening på "gratisnatt" og 4,5%. Så du kan velge selv. Ps, om du melder deg ut av hotels.com rewards systemet og har spart opp netter mot hver 10 natt " gratis" så taper du den opptjeningen.
     
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
    Hos expedia får du poeng som kan brukes som delbetaling av rom uten at det går utover viatrumf opptjening

    Litt usikker på verdien av poeng opptjening, men kan det være 2-3% av beløpet du booker for?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Opptjening og verdien på poengene du får med hos Expedia varierer, med booking kanal og type hotell du booker. Så det er litt vanskelig å sette en nøyaktig verdi på dem, synes jeg. Men du får dem uavhengig av om du booker med viatrumf eller ikke. Om du er med i fordelsprogrammet da.
     
  11. torf

    torf Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Flere som ikke har fått registrert kjøp på hotels.com hos Viatrumf i det siste? Har gått helt fint før (bortsett fra at det tar 4mnd fra overnatting til poengene kommer på konto..), men siden august har jeg ikke fått noen av kjøpene mine registrert. Bittert, da det dreier seg om overnattinger for over 25k...
     
  12. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs hva du mener med "i det siste", men jeg har i alle fall fått registrert bookinger 17/9 (to forskjellige) og 2/10
     

Del denne siden