Hva er forresten vitsen med å være fullservice og ha et fullservice datterselskap? Det er vel derfor de har trukket det inn i folden.
SilkAir hadde vel et regionalt fokus med små fly mens SQ hadde langrutene. Og det er vel enda noen uker til de er 100% ferdig med integreringen. Blir spennende å se hva tilgjengeligheten av bonusbilletter blir når de er ferdige. Spesielt hvis covidstengte ruter åpner etterhvert også.
Litt av problemet med Bali på den tiden er også at havstrømmene drar med seg ville mengder søppel i havet - særlig på vestsiden av øya. Ikke spesielt digg å svømme i søppel. Been there, done that. https://www.theguardian.com/world/2...-buried-in-tide-of-plastic-rubbish-as-monsoon Værmessig er jo Thailand helt prima i februar, og det bør jo være mulig å finne overnatting med eget basseng også der, selv om Bali er helt overlegen på villaer med privat basseng til en veldig god pris.
Da vi var på Bali i mars 2020 tror jeg vi hadde regn hver dag, i Ubud kom regnet ut på ettermiddagen og forsvant en time eller to senere. Men: Vi hadde et herlig varmt og solfylt utenom det .. vi badet og solte oss og hadde det fantastisk. Enten ved fellesbassenget som vi som regel var alene i eller vårt private basseng. På dagtid var det for vamt til å gå ute i gatene.
Nå har jo SAS økt poengprisen til Bali =( Så Thailand blir jo noen poeng billigere. Og hvis været er tryggere der i februar heller vi i den retningen..
Kan være lurt det - sånn alt i alt. Holder nok da en knapp på Krabi siden du har med barn. Har dere base i Ao Nang er det godt utvalg av restauranter, mange fine øyer å dra på dagsturer til og noen aktiviteter som f.eks kajakkpadling. Vi var på det, og det var veldig morsomt. Burde også være mulig å finne en villa med basseng om det er veldig viktig. Ellers er det mange bra hoteller i middels prisklasse i området. Legger ved noen bilder fra forrige tur til Krabi til inspirasjon
I samme ærend selv, men voksentur, og vil helst ha villahotell med privat basseng. Bali utelukkes pga været, kikker nå på Vietnam og Filippinene. Har angst for sandfleas/noseeums/nicnics, men tar sjansen. Har reist mye i området uten å være klar over "faren". Problemet er å fly *A helt frem. Ser foreløpig ut til å bli *A til Manila eller HCMC og lokalfly derfra til en eller annen øy. Er man villig til å overnatte på TPE kan man komme seg til Cebu med *A. Er man villig til å reise med Asiana, kan man komme seg til bl.a. Sentral-Vietnam med *A. Hanoi er for kaldt. Hutret og frøs med varmeflaske i en bungalow på Cat Ba i februar '08
Con Dao utenfor sørkysten av Vietnam ser ut til å være flott, og til dels også Phu Quoc og en del av de nordlige filippinske øyene (riktignok en del masseturisme). Men så forleste jeg meg om såkalte sandlopper/sandfluer på stranden på ettermiddagen på disse stedene. Hunnene legger egg rett under huden, og det klør i flere uker og kan bli infisert. Har som nevnt reist litt i regionen uten å være klar over det, men kroppen min reagerer fælt på selv enkle myggstikk. Kan se ut til at f.eks. Visayas det vietnamesiske fastlandet er forholdsvis skånet for dette beistet.
Kan være mange grunner til å dele det i 2. Kan være så enkelt som arbeidskontrakter, aka du betaler dei ansatt i dattera mindre and dei har dårligere rettigheter. Kan være forsikring, mindre fly har jo som regel meir uhell grunna fleire rotasjoner per dag. Mindre uhell, lavere forsikrings premier på hovedselskapet.Qantas er jo sagt å ha reparert den A380'en som mistet ein motor på vei ut av SIN fordi det ville kostet meir å skrive den av i form av framtidige forsikringspremier. Og det som irriterer meg at dette er ein vei for flyselskap å ikkje gi fordeler til status kunder frå samme allianse. Swiss gjøre vel det samme med Edelweiss (M&M), LH med Eurowings (M&M) og BA/IAG med Vueling (Avios). Ingen bonus opptjening, ingen lounge, ingen gratis setevalg, ingen ekstra baggesje og mange/fleste tilfeller ingen bonusbilletter, med mindre du har status med hovedselskapet sjølvsagt.