Den 7/4 forsøker jeg å komme meg så sent som mulig (for å få mest tid i Japan) fra enten FUK, KIX eller HND til Shanghai. Skal fly videre derifra 8/4 om morgenen (kl. 10). Jeg har i dag booket FUK-HND-PVG med avreise kl. 15:05 fra FUK. Vurderer å ta toget til Tokyo (eller Osaka) og deretter fly til Shanghai, men jeg får ikke opp noen av de sene flightene HND-PVG (som vises på Google Flights). Det kan selvsagt være at det ikke er noen ledige bonus-billetter på de senere flightene, men jeg mener jeg ofte ser dette, at de fleste flighter som vises direkte er "tidlig" på dagen. Er det bare meg som opplever dette og/eller er det mulig å finne de "sene" flightene?
Når det er flere flighter ender man ofte opp med at noen avganger er mer populære enn andre. Ta feks ET sin rute ADD-SEZ. Her har de en formiddagsflight som gir typ 2-3 timer connection for nattflightene fra Europa. I tillegg har de en kveldsavgang som går typ 22:00 og lander 02:00. Denne gjør at man kommer sent frem og at man får en lang connection om man kommer fra Europa. Stort sett er det flere bonusbilletter på kveldsflighten. Lignende grunner kan det være i ditt tilfelle. Jeg ser stadig vekk flighter sent på kveldene, så jeg tviler på det er en årsak til at du ikke finner bonusbilletter på ønskede flighter.
Seneste jeg finner er eco KIX-PVG 15:55. Manglende tilgjengelighet kan kanskje være pga. forventet høyere etterspørsel etter kirsebærblomstringen som vel er ventet uken før dette i Tokyo? Eventuelt at alle bonusbillettene allerede er booket av andre med det formålet.
Takk for sjekk og erfaringer. Jeg tok en telefon til SAS og de fant en sen flight (i 22-tiden) men den hadde ikke ledige seter. Så det var nok bare tilfeldig at jeg ved flere søk (på flere ruter) veldig sjeldent så flyvninger etter kl. 16 ..
Hadde samme problem sist jeg forsøkte å komme fra Japan for å nå BR hjem fra TPE, kun tidlige flyvninger. Endte med å heller fly low cost revenue og ta et par dager i Taipei.