Starter selvsagt med klassikerne... Gossett Grande Réserve. Ryktene sier at det er 8 flasker lastet ombord. Er torsk til forrett denne gangen, dessverre ikke Löyrom. Forrett, hovedrett, ost og dessert serveres fremdeles på samme brett.
Er tre valg på hovedretter i dag. Langtidsstekt biff, laks og vegetar. Jeg velger biff, og som vin tar jeg en Pinot Noir fra California. Overall en god hovedrett, spesielt sausen var veldig bra. Rotgrønnsakene var også passe kokte!
Måltidet ble avsluttet med deseret, kaffe og en svensk Bourbon som heter Atmosfär. @Tore sørget også for en jevn flyt av Champagne under hele måltidet...
Da har vi toppmøte på rad 1 Da er vi iallefall over halvveis på Champagne-lageret ombord... MEN, tralla er ikke tom enda!
En gang måtte @Stuttfeiten bæres ned trappen fra en lounge på LHR … (Han gikk på egne bein til neste lounge… )
Kan rapportere om at mini-bar i SAS Business er oppe igjen, og utvalget er samme som i pre-pandemi! Vi fikk og å levert en god porsjon chips fra baki flyet!
Ha en flott tur gutter Det er nok mulig det er 8 flasker lastet ombord totalt på rundturen CPH-IAD-CPH. Med deres sjarm kan det nok hende at de ikke sparer så mye til de som skal tilbake fra IAD. Utdrag fra mitt reisebrev til IAD i 2019: Når jeg kom ut av toalettet var det 1t40m igjen til landing, jeg spurte om nok et glass Champis. Fikk til svar at det var egentlig tomt. Så fulgte Nordmannen opp med at -Vi har lastet 11 flasker Champis på denne t/r flyvningen, 6 flasker til IAD og 5 tilbake til CPH. Færre flasker tilbake siden det er en nattflyvning, Nordmannen kommer så med et lite men. Jeg kan åpne en flaske til for din skyld, blir det noe igjen av flasken kan du få lov til å ta den med deg videre på eget ansvar. Ellers blir den helt ut i vasken. Jeg takket ja til dette tilbudet, så da startet prosjekt hvordan skal man frakte en åpnet Champis flaske i sekken uten å søle. Hele historien kan leses her: https://insideflyer.no/forums/threads/senior-tar-en-egotrip-til-washington-d-c.14311/ Nyt Helgen @Tore, @haakonks, @Bernd og @Stuttfeiten
Omtrent 4 år siden på dagen. Husker det var god stemning i loungen da jeg kom tilbake fra sokkeshopping i London.
En flott tur så langt ser det ut til, selv om SAS igjen har fjernet drinken før avgang. Antar målet med flyturen må være et liknende bilde av at noen bæres fra flyet ved ankomst USA? God tur
Å komme igjen nå gutta boyz, skal ikke mye til for å slå den forrige "første rads snart tømme tralla" rekorden i antall flasker som ble konsumert av vår kjære Maggie, han har vel satt standarden en gang for alle og enhver