INVITATION We are happy to invite you, one of our most valued members, to an exclusive evening of conversation together with SAS CEO and EuroBonus representatives. During the evening, CEO Anko van der Werff will share his vision for the future of SAS and you will be able to address questions to him and the rest of the team. Paul Verhagen, EVP & Chief Commercial Officer and Aron Backström, VP Product & Loyalty, will elaborate on EuroBonus first months in SkyTeam among other topics. Pia Herrera, Head of Media Relations Sweden will guide you through the evening. Event date: November 12, 2024 Place: Stortingsgata Kurs & Konferanse, Oslo Program for the evening: 18:00: Check-in 18:15: Latest news and conversation followed by mingle, finger food and drinks 21:00: Evening ends Cost: 2 000 EuroBonus points RSVP: This is a personal invitation for you only. Please confirm your attendance below, but no later than October 11, 2024. Kindly note there is a limited number of seats available on a first come, first served basis. We recommend signing up as soon as possible, as these events normally fill up quickly. Hope to see you there. noen som har fått denne?
Her bør det stilles noen kritiske spørsmål. Ble invitert men kan ikke stille. Signerer gjerne under som missfornøyd diamant med spørsmål om hvorfor vi i alle dager skal fortsette å samle poeng hos SAS nå med dagens tilgang på award biletter.
Jeg bestilte også billett forrige uke, og håper å rekke det. Regner med forumet kommer med gode tips til spørsmål som kan stilles.
Forrige uke? Pandion fordel? Fikk nå i sted, og fikk faktisk karret til meg en for en gang skyld. De går som regel fort og er venteliste allerede.
Den 12. november ligger jeg på en strand i Malaysia på min siste(??) bonusreise med *A Håper det kommer et solid referat fra kvelden!
Tja hvor skal man begynne: * Det er blitt sagt fra SAS/Aron at alle ST selskaper skal ha lik tilgjenglighet på partner reiser. De 2 første ukene i September hadde SAS tilgang til AF/KLM Biz reiser på tilsvarende nivå som Delta/Virgin, etter de 2 første ukene har SAS fått mye mindre tilgjenglighet enn disse partnerne, hvorfor? * Leg for leg var mulig og booke de 2 første ukene i September før det ikke lenger ble tilltatt, og påstått at dette ikke var mulig i Skyteam. Andre Skyteam partnere lar sine kunder få booke leg for leg, hvorfor nekter SAS dette? * Bonus reiser for Vietnam Airlines, Air Europa, China Airlines har dobbelt poengpris, andre selskaper i ST ser ikke ut til å ha høyere poengpris på disse flyselskapene, hvorfor har SAS høyere pris på disse selskapene?
Godt formulerte spørsmål som er omtrent de samme som jeg ville stilt. Delta C er vel også helt fraværende over dammen. Samtidig så kunne det også vært interessant å høre hva en realistisk tidslinje er for at de får fikset opp i/utviklet systemene til å takle flere CT'er, CT på bestilling for mer enn 2 pax, mixed class og alle O/D-utfordringene hos partnerne som de har referert til i svar her. Er usikker på om de i det hele tatt har "makt" til å endre på sistnevnte og har en følelse av at noen av de første er IT-issues de ikke har til hensikt å fikse.
Ja det er det vil sikkert også, men Aron refererte hvertfall til partnernes flyvninger og at disse gjerne ikke lot seg starte i Skandinavia. Hvor mye man skal stole på den kommunikasjonen vet jeg ikke, men jeg har en feeling på at det er enklere sagt enn gjort å endre det der...
I samme slengen kunne man spurt om dem kan utvide CT gyldigheten. Jeg har fremdeles én som går ut i år og har absolutt ingen ide hva den kan brukes til slik situasjonen er nå.
Kan (gidder) ikke stille, men så gjerne at spørsmålet ble stilt angående at det blir vanskeligere å få og opprettholde status. Hva er logikken bak å gjøre det mer vrient å være statusmedlem (=lojal kunde) for oss som faktisk flyr med det nye poengsystemet med færre statuspoeng? Virker kontraproduktivt på meg.
Enig, men det er vel kanskje et spørsmål som heller/også bør rettes til Am.Ex? Jeg tenkte hvertfall å sende en melding den veien for å se hva de tenker rundt dette (og om de i det hele tatt har fått det med seg=
Sikkert ikke feil å ta kontakt med Amex også, men jeg betviler at man kan komme i kontakt med noen her i Norge som faktisk bryr seg om det. På diamant arrangementet er det i hvert fall folk med ansvar, interesse og muligheten til å gjøre noe.
Jepp...virker snodig på oss som faktisk forholder oss lojalt til SAS som flyselskap, noe jeg regner med de fortsatt definerer seg som...
Veldig gode spørsmål dette, som er enkle å stille og forstå, og som når kjernen av problematikken. Særlig første punktet håper jeg noen kjører på med. Det fremstår som at SAS har bestemt seg for å devaluere ikke gjennom opptjening eller priser, men gjennom å gjøre det svært vanskelig å bruke poeng særlig i business. Håper også noen kan utfordre SAS mer generelt på dette med tilgang. Det legges ut for få seter hos SAS selv, og tilgangen hos Sky Team er nå også kraftig begrenset. Skal man booke må man ofte være nær et år i forveien, og det kan være vanskelig å få til en tur-retur fordi en først må booke en tur ut, og så håpe hjemturen dukker opp. Alle skjønner at det alltid vil være vanskelig å finne plasser akkurat når en vil, men her går utviklingen feil vei. Kan SAS vurdere å åpne flere (business) seter på egne ruter?