Ytterligere redusert kvalitet for Plus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av funkenstein, 23. des 2016.

  1. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,015
    Likes mottatt:
    6,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, jeg gjorde et søk på ny tur til HKG nettopp (for feb/mars '17), og oppdaget at SAS har lagt inn ny info i liten skrift under prisalternativene: Plus er nå oppgitt å ha "avvikende PLUS-konfigurasjon", med mindre seteplass...? Etter tap av lounge og fast track, forsvinner nå også et noe bedre sete, hva blir da igjen av Plus... Eller er det noe jeg har oversett her? Har allerede en plus-tur bestilt for april/mai, og da var ikke dette forbeholdet der, så er noe usikker på hva jeg egentlig betalte 3000,- ekstra for...
     

    Attached Files:

    Shyneno liker dette
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville kanskje trodd at det var for å presisere at tilslutningsfly ikke har samme standard på plus-setene som langdistanseflyene? Jeg kan aldri huske å sett denne teksten selv, men jeg kan vanskelig se for meg at SAS skal innrede langdistanseflyene sine på nytt igjen nå for å knipe inn på plus-setene...
     
    Shyneno liker dette
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Avvikende seteplass er muligens også i forhold til det ene reserveflyet til SAS, som brukes av og til. Her er ikke Plus-kabinen den samme som på de med ny kabin.
     
    geddi and Shyneno like this.
  4. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,015
    Likes mottatt:
    6,513
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt en god teori, at forbeholdet kun gjelder short-haul. I disse dager er det lett å tolke alle slike mulige "trykkfeil" i verste mening... Håper uansett at SAS presiserer bedre i teksten, så jeg kan booke i (relativ) visshet om hva jeg kjøper...

    Edit: hmmm... Har gjort noen kjappe søk til, og det ser ut til at alle asia-flighter har fått dette nye forbeholdet, mens USA har sluppet unna (pt). LN-RKP skal kanskje flyttes fast til Asia, ser den kun har operert på USA de siste ukene.
     
    Last edited: 23. des 2016
    Shyneno liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan lure på om det skal stå merk at et av våre fly blablabla..
     
    Shyneno liker dette
  6. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Burde vi startet kronerulling for å hjelpe SAS med å ansette noen som kan dette med kommunikasjon og har litt erfaring med gode informative tekster?
     
    Are and Xflipper like this.
  7. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,015
    Likes mottatt:
    6,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, trådstarter er ikke ukjent med konspirasjonsteorier, men denne gang var det ikke slike tanker bak spørsmålet. (Er heller ikke intimt kjent med sas' tidligere oppdateringer av hardware...)
    Uansett godt å se at teksten er mer informativ på andre språk.
     

Del denne siden