Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Flyselskapet British Airways kunne i går kveld melde at de hadde blitt utsatt for et større hackerangrep. Data på mer enn 380 000 kredittkort skal ha blitt lekket.
British Airways har anmeldt hackerangrepet til politiet og er i gang med å kontakte alle kunder som er berørt av datainnbruddet. I disse GDPR-tider ser vi ikke bort fra at denne saken kan ramme British Airwats finansielt, i tillegg til at det svekker flyselskapets omdømme.
Datainnbruddet skjedde mellom 21. august og frem til i går 5. september. I denne perioden har angriperne klart å stjele personlige opplysninger og kredittkortdata på alle kunder som har booket gjennom www.ba.com og gjennom British Airways-appen.
I går ettermiddag la flyselskapet ut denne beskjeden på Twitter:
We are investigating the theft of customer data from our website and our mobile app, as a matter of urgency. For more information, please click the following link:https://t.co/2dMgjw1p4r
— British Airways (@British_Airways) September 6, 2018
Du kan lese mer om saken på British Airways sine hjemmesider.
Bytt passord og vurder å sperre betalingskortet ditt
Det står ikke så mye om hva British Airways selv anbefaler sine kunder å gjøre, men det viktigste er:
- Har du en konto hos British Airways anbefales det at du bytter passord øyeblikkelig
- Vurder å få sperret betalingskort du har registrert eller brukt når du bestilt reiser fra British Airways
I alle tilfeller anbefaler vi at du kontakter banken din for ytterligere råd.
Forsidefoto: Foto: TheDigitalWay / Pixabay
Legg igjen en kommentar