Hilton Honors gjør det lettere å få status etter korona

Hilton Honors med generøs statusforlengelse for alle medlemmer

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Da koronapandemien snudde reiseplanene våre på hodet i mars, var Hilton den første av de store hotellkjedene til å komme kundene sine i møte med forlenget status. Nå går Hilton Honors enda lenger for å holde på kundene sine etter korona.

Hilton Honors og de fleste andre store lojalitetsprogrammene har de siste månedene innført en rekke tiltak for å holde på kundene sine. En av tiltakene har vært fryse medlemmenes status, slik at man slipper å rykke tilbake til start når vi kan begynne å reise igjen. Dette er selvfølgelig positivt for medlemmene, men for hotellene er det et problem at disse tiltakene ikke gir noe insentiv til å reise nå.

Hilton Honors har valgt å løse dette på en svært elegant måte – alle kvalifiserende netter fra 2020 vil automatisk bli overført til 2021.

Hilton Honors medlemsnivå elitestatus

Rollover nights

Rollover nights er for så vidt ingen nyhet i seg selv. Hos Hilton Honors er det nemlig slik at alle overskytende netter du har etter å ha nådd et bestemt medlemsnivå, automatisk overføres til neste år. Det som er unikt med 2020 er at alle netter overføres og vil telle i opptjeningsåret 2021.

Dette er kravene for å oppnå elitestatus i Hilton Honors:

  • DIAMOND: 60 netter, 30 opphold eller 120 000 base points
  • GOLD: 40 netter, 20 opphold eller 75 000 base poinits
  • SILVER: 10 netter, 4 opphold eller 25 000 base points

Det er verdt å merke seg at rollover bare gjelder for overnattinger, og ikke opphold eller base points. Husk at også bonusovernattinger teller mot status, så det er på ingen måte bortkastet å bruke bonuspoeng heller.

Hilton Okinawa Sesoko Resort
Hilton Okinawa Sesoko Resort

Kommer alle til gode

Dette siste tiltaket fra Hilton Honors er gode nyheter. For mange vil dette gjøre en stor forskjell for å beholde eller oppgradere medlemsnivået i 2021. For hotellene er det også positivt, da det gir kundene enda et insentiv til å reise nå.

Vi venter spent på å se om flere hotellkjeder vil følge etter.

Foto: Hilton

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *