Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Carl Erik Larsen fra InsideFlyer.dk har besøkt JA Oasis Beach Tower i Dubai. Vi har oversatt anmeldelsen til glede for våre norske lesere.
Jeg har nettopp tilbragt ni netter på JA Oasis Beach Tower i Dubai i De Forente Arabiske Emirater. Det har i all hovedsak vært en god opplevelse!
Leilighetshotellet ligger på The Walk, rett ved Jumeirah Beach, og er et godt valg hvis man er en stor familie eller mange som reiser sammen.
JA Oasis Beach Tower tilbyr leiligheter med 2, 3 eller 4 soverom, med størrelser på henholdsvis 190, 240 og 340 kvadratmeter. Alle soverommene har eget bad og leilighetene har også kjøkken og balkong. Hotellet er kategorisert som fire-stjerner. Leilighetene bærer preg av å være litt slitt.
Beliggenhet
JA Oasis Beach Tower ligger på The Walk og du har dermed et stort utvalg av restauranter og cafeer rett utenfor døren. Vær oppmerksom på at dette er et område med yrende liv døgnet rundt. Blant annet bygges det et nytt, stort hotell skrått ovenfor dette hotellet.
Å gå til stranden tar fem til ti minutter, men hotellet har ingen privat strand du kan benytte deg av. Går du i motsatt retning kommer til Dubai Marina og flere metrostasjoner.
Du har også mulighet til å gratis shuttlebuss til søsterhotellet JA Jebel Ali Beach Hotel, som har privat strand og flere bassengområdet.
Innsjekk
Vi ankom kl. 01:30 på natten og vi var de eneste som sjekket på denne tiden av døgnet. Det tok ikke mange minuttene. Vi fikk en kort og grei gjennomgang av hotellets fasiliteter og tidspunkt for frokost.
Leiligheten
Vi hadde booket en 2 Bedroom Deluxe-leilighet, som med sine 190 kvadratmeter hadde rikelig med plass til en familie på fire.
Deluxe-leilighetene ligger i 4. – 14. etasje. Det er med andre ord lett å få heis når du skal ned. Utsikten er imidlertid ikke noe å skryte og du kan oppleve noe støy fra andre hoteller. Superior-leilighetene ligger på 14. etasje og oppover. Disse har imponerende utsikt, men koster også betydelig mer.
Når du kommer inn i leiligheten har du et toalettrom på høyre side. Går du videre til venstre finner du et stort og godt utstyrt kjøkken med vaskemaskin, oppvaskmaskin, komfyr, mikrobølgeovn, Nespressomaskin, kombiskap, vannkoker og rikelig med bestikk og servise.
Fortsetter du videre kommer du inn i en stor stue med utgang til en balkong på cirka seks kvadratmeter.
Til høyre etter toalettrommet kommer du til en gang som leder til to store soverom. Hvert soverom har et stort eget bad. Det ene soverommet er utstyrt med dobbeltseng og har både dusj og badekar på badet. Det andre soverommet har to enkeltsenger og kun badekar.
I tillegg er det et mindre rom med tilhørende bad og toalett, for gjester som behøver barnevakt.
Alle rom i leiligheten har effektivt, men støyende klimaanlegg. Både stuen og soverommene har egen TV og rikelig med skapplass. Begge soverommene har skrivebord og safe.
Fasiliteter
Hotellet har et ganske fint bassengområde som alltid er bemannet med minst én badevakt. Det er to basseng for voksne og et barnebasseng med en liten rutsjebane. Selv om det 50 etasjer høye hotellet er omgitt av enda høyere bygninger, er det alltid mulig å finne et sted med sol.
Det er gratis WiFi og god dekning over hele hotellet.
Hotellet har også et treningsrom jeg ikke fikk besøkt i løpet av oppholdet.
Restauranter
Hovedrestauranten Thyme serverer en utmerket og varier frokost, men blir litt kjedelig i lengden. Vi hadde planlagt å spise middag her en av dagene, men da vi tittet inn i restauranten var det ingen andre gjester der. Det er sjelden et godt tegn og vi fant derfor en annen restaurant ute i byen.
I fjerde etasje ligger det en liten kafé som heter Citrus Lounge som serverer god mat, kaker og kaffe. Vi spiste frokost her en av dagene, men måtte vente hele 45 minutter på maten. Den ungen mannen som betjente kafeen beklager flere ganger underveis, men 45 minutter er lenge å vente for en fireåring.
I tilknytning til hotellet ligger det en Wagamama-restaurant. Her hadde vi også tenkt å spise middag en av kveldene, men måtte gi opp etter at ingen hadde tatt bestillingen vår etter 25 minutter med tydelig gestikulering. Hun som viste oss til bordet vårt lurte nok på hva som foregikk siden vi forlot restauranten. Det gjorde vi også!
Service
Alle ansatte var hyggelige og smilende, også vaktene som døgnet rundt betjente heisene i hovedetasjen.
Noe å pirke på er det likevel. Blant annet hadde jeg før ankomst bestilt seks store flasker vann til rommet, slik at vi skulle ha noe å drikke når vi ankom hotellet midt på natten. Flaskene dukket aldri opp, på tross av flere påminnelser. I forbindelse med avreisen hadde jeg også bedt om hjelp til bagasjen vår. Hjelpen kom aldri og vi endte med å selv slepe bagasjen vår ut til bilen som ventet.
Dette er kanskje småting, men det tyder likevel på at internkommunikasjonen på hotellet ikke er helt som den skal.
Legg igjen en kommentar